Ομιλίες

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΕΛΛΑΣ: ΜΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ “FAST TRACK” ΔΙΑΛΥΕΤΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ



«Έλλειμμα Δημοκρατίας, εντός του οποίου προκαλείται ολική αποσάθρωση της Εκπαίδευσης», καταλόγισε στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, κατά την ομιλία του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, για το Πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για τις τρείς βαθμίδες Εκπαίδευσης, τονίζοντας:
«Οι συνθήκες, που βιώνουμε είναι απαράδεκτες για τον κοινοβουλευτισμό, αφού η Κυβέρνηση αποφάσισε να φέρει νύχτα κυριολεκτικά, ένα Νομοσχέδιο 226 άρθρων και 1120 σελίδων με την διαδικασία του επείγοντος, την περίοδο που κλείνουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και οι σχολικές μονάδες ενόψει του Πάσχα, προκειμένου να αποφύγει τις αντιδράσεις.
Η Παιδεία έχει ζωτική σημασία για το μέλλον της χώρας και θα έπρεπε να διαφυλάσσεται και να προάγεται η αποτελεσματικότητά της, με σεβασμό στην ακαδημαϊκή κοινότητα, διασφαλίζοντας τα συμφέροντα μαθητών, φοιτητών και καθηγητών».
Ακολούθως, ο κ. Κέλλας, ανέδειξε ζητήματα, που δημιουργούνται από τις ρυθμίσεις του Νομοσχεδίου, επισημαίνοντας:
«Όπως και με τις απορροφήσεις του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του ΕΚΠΑ και του ΓΠΑ, ισοπεδώνετε ακαδημαϊκά τμήματα και θέτετε σε κίνδυνο τα επαγγελματικά δικαιώματα των φοιτητών και των αποφοίτων. Αποστερείτε ακαδημαϊκές γνώσεις και κατάρτιση από τους μελλοντικούς πτυχιούχους, αυξάνοντας, συγχρόνως, τον αριθμό ομοειδών τμημάτων, που θα παράγουν ανέργους. Ενδεικτικά, θα αναφέρω ότι στην απορρόφηση των ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, Αν. Μακεδονίας – Θράκης και του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης από το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας, εντάσσετε του Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς σε τμήμα Φυσικής, τους Μηχανολόγους Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου σε τμήμα Χημείας, μέχρι και τους Μηχανολόγους Οχημάτων σε τμήμα Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, που ουδεμία σχέση έχουν με τις επαγγελματικές προοπτικές και τις επιλογές που έχουν κάνει οι φοιτητές.
Δημιουργείτε στην Πάτρα τέταρτη Νομική Σχολή, αδιαφορώντας για τις εκκλήσεις των δικηγόρων σε σχέση με την επαγγελματική τους αποκατάσταση».
Στη συνέχεια, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, αναφορικά με τις αλλαγές στο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, τόνισε:
«Μετά από 4,5 χρόνια φέρατε ένα συνονθύλευμα ετερόκλητων ρυθμίσεων πραγματοποιώντας επιστροφή στο παρελθόν και προκαλώντας πλήρη σύγχυση σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς».
Τέλος, ο Λαρισαίος πολιτικός ζήτησε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας “να ληφθεί μέριμνα για την ισοτιμία των πτυχίων αποφοίτων  των ΑΤΕΙ παρελθόντων ετών με αυτά των μελλοντικών αποφοίτων”.

ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΙΓΙΑΛΟ
ΚΕΛΛΑΣ: Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ



«Χρωστάει το δημόσιο στον ιδιώτη και το επιτόκιο για τους τόκους υπερημερίας ορίζεται στο 3%! Χρωστάνε 4 εκ. ιδιώτες στο δημόσιο και το επιτόκιο είναι 8,76%! Σχεδόν τριπλάσιο! Είναι δυνατόν;»
Τα ανωτέρω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, στην ομιλία του επί του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών.
Ο Λαρισαίος πολιτικός επέκρινε την Κυβέρνηση για πρακτικές, που αποτελούν αντικίνητρα για την επιχειρηματικότητα, σημειώνοντας:
«Με το άρθρο 24 του νομοσχεδίου τροποποιείτε το άρθρο 2 του ν. 2971/2001, που αφορά την κυριότητα της ζώνης μεταξύ νέου και παλαιού αιγιαλού, καταργώντας το καθεστώς της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου. Αυτό, βέβαια, για μία νησιωτική χώρα, όπως είναι η Ελλάδα, με την ακτογραμμή που διαθέτει, δημιουργεί σοβαρά εμπόδια σε επιχειρήσεις και επενδυτές και, ειδικότερα, στη βιομηχανία και τον τουρισμό.  
Όπως επισημαίνει και ο ΣΕΒ στο υπόμνημά του: “η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 24, αποτελεί παραβίαση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος στην ιδιοκτησία, ενώ δεν τεκμαίρεται και από τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, κάνοντας λόγο για χώρο ανεπίδεκτο κτήσης ιδιωτικών δικαιωμάτων”.
Επιπλέον, με τις παρούσες ρυθμίσεις εγείρεται σοβαρό ζήτημα σχετικά με την εδαφική συνέχεια των επιχειρήσεων και τη σύνδεση των εγκαταστάσεών τους με τα λιμάνια και τις ακτές. Η διακοπή της θα προκαλέσει πολλαπλούς κινδύνους για την ασφάλεια των εργαζομένων και του κοινωνικού συνόλου, που θα βρίσκονται σε αυτή τη ζώνη.
Συνεπώς, η έκταση μεταξύ παλαιού και νέου αιγιαλού θα πρέπει να παραμείνει υπό το ισχύον καθεστώς, στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου, και να προβλεφθεί η δυνατότητα παραχώρησης του παλαιού αιγιαλού με ανταλλάγματα
Ακόμη, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας την τροπολογία, που κατέθεσε η συνάδελφος, η κ. Μπακογιάννη, σε σχέση με την προσθήκη στο άρθρο 26 για τα ακίνητα, τα οποία είναι καταγεγραμμένα ως παλαιοί αιγιαλοί και εντός των οποίων υπάρχουν κτίσματα, που εξυπηρετούν ξενοδοχειακές και τουριστικές μονάδες. Ο τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας και οφείλουμε να τον ενισχύουμε».
Περαιτέρω, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ καταλόγισε στην Κυβέρνηση υποκρισία σε σχέση με το καθεστώς της φορολογίας των εφοπλιστών, επισημαίνοντας:
«Εξαπατάτε και κοροϊδεύετε τον ελληνικό λαό σε μόνιμη βάση!
Τι λέγατε το 2012 σαν αντιπολίτευση για τους εφοπλιστές; Φορολογία, φορολογία, φορολογία! Ότι πίνουν το αίμα του λαού! Η ΝΔ είχε συμφωνήσει να δώσουν 140 εκ. ευρώ σε φόρους και εσείς ζητούσατε 2 δις! Και σήμερα; Τα 2 δις τα κάνετε 40 εκ!»

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΠΡΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΕΘΝΟΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
ΚΕΛΛΑΣ: ΕΝΩΜΕΝΗ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ



«Δεν είμαστε οι Ηνωμένες Πολιτείες, ώστε να δημιουργήσουμε ένα έθνος από την αρχή. Ωστόσο, η Ευρώπη θα μπορέσει να καταστεί βιώσιμη και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις στον 21ο αιώνα, σεβόμενη τις εθνικές ευαισθησίες των μελών της και αποτρέποντας τις ακραίες φωνές από το να οικειοποιούνται αρχές και αξίες του ενωσιακού οικοδομήματος.»
Τα ανωτέρω επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, κατά την ομιλία του, στην Ειδική Διαρκή Επιτροπή Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Βουλής, που συνεδρίασε με τη συμμετοχή αντιπροσωπείας της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης, με θέμα το μέλλον της Ευρώπης.
Ο Λαρισαίος πολιτικός, αφού καλωσόρισε τους Γάλλους ομολόγους του, ευχαριστώντας τη Γαλλία για την προσφορά της στο ελληνικό Έθνος και τη στήριξη της χώρας στην ΕΕ, σημείωσε:
«Η Στρατηγική Ατζέντα 2019-2024 και το πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο 2021-2027 αναδεικνύουν μεγάλες προκλήσεις:
Η πρώτη αφορά τη μακροοικονομική σύγκλιση και τον δημοσιονομικό μας προγραμματισμό. Αν η κρίση κατέδειξε κάτι πέραν της δημοσιονομικής πειθαρχίας, είναι το ζήτημα των πόρων. Οι ανισότητες μεταξύ των περιφερειών των κρατών μελών παραμένουν και σε ορισμένες περιπτώσεις εντείνονται. Θα πρέπει να υπάρξει εκτενής διάλογος, ώστε να διασφαλιστεί η μεταφορά των πόρων προς τις οικονομικά αδύναμες χώρες και όχι δανείων.
Η δεύτερη πρόκληση αφορά το μεταναστευτικό. Έχουν γίνει σημαντικά βήματα σε σχέση με τον έλεγχο των συνόρων από την FRONTEX και την πολιτική ασύλου με τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Γραφείου Ασύλου. Οφείλουμε να διακρίνουμε το μεταναστευτικό φαινόμενο από το προσφυγικό. Το δικαίωμα στην διεθνή προστασία είναι ιερό, όμως η μετανάστευση είναι ένα παγκόσμιο αναπτυξιακό ζήτημα, που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί στην πηγή του. Όπως είχα τονίσει στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση της Μεσογείου, πριν από έναν μήνα, στο Βελιγράδι είναι ανάγκη να υπάρξει ανάπτυξη στις χώρες προέλευσης, ώστε να μην φεύγουν οι άνθρωποι αυτοί από τις εστίες τους».  
Προσθέτως, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ αναφέρθηκε στο «οικονομικό πρότυπο ανάπτυξης της ΕΕ», τονίζοντας:
«Το κοινωνικό κράτος δικαίου αποτελεί μέρος της ταυτότητας της ενωμένης Ευρώπης και θα πρέπει να διασφαλίσουμε, με κάθε τρόπο, ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης όλων των πολιτών. Με βάση το κοινωνικό πρόσημο, καλούμαστε να  μεταρρυθμίσουμε τις οικονομίες μας, επενδύοντας στην ψηφιακή πολιτική, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, στην τεχνολογική ανάπτυξη  και την εφαρμογή της στην αγροτική παραγωγή, καθώς και να στηρίξουμε την οικονομική ελευθερία και την επιχειρηματικότητα».
Κατά το κλείσιμο της ομιλίας του, ο κ. Κέλλας αναφέρθηκε στη διακυβέρνηση της Ένωσης, υπογραμμίζοντας:
«Έχει έρθει η ώρα να ανοίξουμε την συζήτηση για την εκλογή των Προέδρων της Επιτροπής και του Συμβουλίου της ΕΕ απευθείας από τη βάση, ώστε να υπάρξει εμβάθυνση της Δημοκρατίας και η ενωσιακή εξουσία να ασκείται εγγύτερα στους πολίτες».

ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ
ΚΕΛΛΑΣ: ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΣΤΑ 4,5 ΧΡΟΝΙΑ ΣΥΡΙΖΑ



«Έχετε ταλέντο να κάνετε το άσπρο μαύρο και να διαστρεβλώνετε την πραγματικότητα. Θα ξεκινήσω από το σχολείο του Μονάχου. “Έληξε το θέμα”, λέτε. Πώς έληξε; Όπως “έκλεισε” και το μνημόνιο; Ενημέρωση θα μας κάνετε; Θα το κρατήσουμε το οικόπεδο ή θα το πάρει ο Δήμος Μονάχου;
Δεν ακούσαμε κουβέντα για τα πραγματικά προβλήματα της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης, η οποία, επί των ημερών σας, όχι απλά υποβαθμίστηκε, αλλά κινδυνεύει να απαξιωθεί πλήρως.»
Τα ανωτέρω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, στην Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς, με θέμα την Ελληνόγλωσση Παιδεία στο Εξωτερικό.
Ο εισηγητής της ΝΔ εξαπέλυσε επίθεση προς την Κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, επισημαίνοντας:
«Ο ν. 4415/2016 είναι ένας απαράδεκτος νόμος, του οποίου οι δυσμενείς συνέπειες επιτείνονται διαρκώς. Προβλέψατε από το τρέχον σχολικό έτος τα αμιγή ελληνικά σχολεία να γίνουν δίγλωσσα μέσω διακρατικών συμφωνιών, γενικά και αόριστα. Επί της ουσίας, έγινε κάτι; Ουδέποτε μας ενημερώσατε για αυτές τις συμφωνίες.
Είδαμε σχολεία να παραμένουν κλειστά ή να λειτουργούν με ανεπαρκές προσωπικό και ελλιπή εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα, αναρίθμητες χαμένες διδακτικές ώρες σε καίρια γνωστικά αντικείμενα, σε συνδυασμό με το ότι πάρα πολλά ελληνόπουλα έφυγαν από τα ελληνικά σχολεία και πήγαν σε ξενόγλωσσα, ενώ ορισμένα έκλεισαν κιόλας.
Σημειώθηκαν, για πρώτη φορά σε μεγάλη έκταση, καταλήψεις προξενείων από μαθητές και συλλόγους γονέων για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών και τα λειτουργικά προβλήματα των σχολικών μονάδων».
Συγχρόνως, ο Λαρισαίος πολιτικός αναφέρθηκε στο εξαιρετικά κρίσιμο θέμα των αποσπάσεων του προσωπικού, υπογραμμίζοντας:
«Πώς είναι δυνατόν, με τις προκηρύξεις των τελευταίων ετών, να δίνεται προτεραιότητα στην απόσπαση με επιμίσθιο και χωρίς καθόλου γνώση της γλώσσας της χώρας υποδοχής, τη στιγμή, που υπάρχουν εκπαιδευτικοί, που επιθυμούν να εργαστούν χωρίς επιμίσθιο, με άριστη γνώση της γλώσσας και πολύχρονη παιδαγωγική εμπειρία στη Διασπορά;
Γιατί επιβαρύνετε τον προϋπολογισμό και αυξάνετε το ωράριο των αποσπασμένων, ενώ υπάρχει η δυνατότητα αντιμετώπισης του προβλήματος συνολικά; Προφανώς, θέλετε να ικανοποιήσετε κάποιους με αυτόν τον τρόπο. Σε αυτό το συμπέρασμα οδηγούμαστε, λαμβάνοντας υπόψη την απόπειρα, που κάνατε, για την αντικατάσταση των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, χωρίς προκήρυξη, τον περασμένο Αύγουστο, όταν προσπαθήσατε να περάσετε έτσι τους συντονιστές και αναγκαστήκατε να εκδώσετε ρύθμιση εκ των υστέρων.  
Πώς να πιστέψει κανείς ότι πρόκειται για απλές παραλείψεις και διοικητικές αστοχίες, όταν, σε προεκλογική περίοδο, εκδίδετε βιαστικά και προκλητικά προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, χωρίς εμπειρία στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση, χωρίς υψηλά ακαδημαϊκά προσόντα και με χαμηλό επίπεδο γλωσσομάθειας της γλώσσας της χώρας υποδοχής;».
Κλείνοντας την ομιλία του, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ σημείωσε:
«Για εμάς, η Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση αποτελεί ένα στρατηγικό μέσο στήριξης της ομογένειας. Θα εφαρμόσουμε ένα ρεαλιστικό και πλουραλιστικό μοντέλο εκπαίδευσης, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της Διασποράς, σε συνεργασία με τους παροικιακούς και τους εκπαιδευτικούς φορείς των χωρών υποδοχής.
Θα καταργήσουμε τον ν. 4415/2016 και δεν θα υπάρξει καμία κομματική τοποθέτηση. Σκοπός μας είναι η Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση να γίνεται στη βάση στέρεων επιστημονικών και πολιτικών δεδομένων και όχι στη βάση των προκρούστειων  μέτρων που εφαρμόζονται κατά το δοκούν».

Σελίδα 1 από 21

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.