Ομιλίες

ΚΕΛΛΑΣ: ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ



«Η εκπαίδευση των Ελληνοπαίδων του εξωτερικού αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της σύνδεσής μας με την ομογένεια, τροφοδοτώντας και ενισχύοντας τον απανταχού ελληνισμό με εθνική συνείδηση.
Η εκπαίδευση της Διασποράς, όμως, επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, στην πραγματικότητα, υποβαθμίσθηκε πλήρως».   
Τα ανωτέρω επεσήμανε ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, κατά την έναρξη της τοποθέτησής του, στην κοινή συνεδρίαση της ΔΕ Μορφωτικών Υποθέσεων και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς.
Ο Λαρισαίος πολιτικός ανέφερε:
«Επιχειρείται μια βίαιη κατάργηση των αμιγώς Ελληνικών Σχολείων, που μετατρέπονται από το σχολικό έτος 2018-19 σε “δίγλωσσα σχολεία” στη βάση “διακρατικών συμφωνιών”.
Δεν γνωρίζουμε τίποτα για την τύχη αυτών των σχολείων και σε δύο μήνες αρχίζει το νέο σχολικό έτος.
Δεν υπάρχει εκπαιδευτικός σχεδιασμός, ούτε εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα, δεν υπάρχουν σχολικά εγχειρίδια και προοπτική ισότιμης πρόσβασης των αποφοίτων αυτών των σχολείων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της αλλοδαπής και της ημεδαπής.
Τα τελευταία τρία χρόνια είδαμε:
Διαρροή ελληνόπουλων σε ξενόγλωσσα σχολεία και την κατάργηση ελληνικών σχολείων είτε τη λειτουργία τους χωρίς επαρκές προσωπικό.
Καταλήψεις προξενείων από μαθητές και συλλόγους γονέων και συνεχείς διαμαρτυρίες των οργανώσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του εξωτερικού.
Ελλιπέστατα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα, με αναρίθμητες χαμένες διδακτικές ώρες.
Συγχωνεύσεις, ένεκα της εξοικονόμησης πόρων και εις βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης.
Αναίτια επιβάρυνση του οικονομικού προϋπολογισμού της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης με επιμίσθια».
Περαιτέρω, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, αναφερόμενος στον τέως υφυπουργό Παιδείας, κ. Κ. Ζουράρι, τόνισε:
«Από τις 23 Ιουνίου 2017, με ερώτησή μου, σας είχα ζητήσει να επιτρέψετε την κατά προτεραιότητα παράταση αποσπάσεων στο εξωτερικό των εκπαιδευτικών, που αποσπώνται, κατ’ έτος, μέχρι τη συμπλήρωση της πενταετίας, χωρίς επιμίσθιο, ευελπιστώντας ότι θα σεβαστείτε την αρχή της συνέχειας της Διοίκησης.
Δεν έγινε αυτό και στη συνέχεια δώσατε προτεραιότητα στους αποσπασμένους, αδιαφορώντας για την επιβάρυνση του προϋπολογισμού.
Το άκρον άωτον είναι ότι, το 2016, που δεν ήσασταν υφυπουργός Παιδείας, αλλά απλός βουλευτής, καταθέσατε τροπολογία, με την οποία ζητούσε την κατά προτεραιότητα απόσπαση εκπαιδευτικών στο εξωτερικό χωρίς επιμίσθιο.
Και μόλις γίνατε υπουργός κάνατε ακριβώς το αντίθετο».
Στη συνέχεια, ο κ. Κέλλας καταλόγισε “βαριά αμέλεια και ολιγωρία στην κυβέρνηση”, σχετικά με το θέμα του υπό ανέγερση σχολικού συγκροτήματος στο Μόναχο, επισημαίνοντας:
«Με χρήματα του ελληνικού λαού αγοράστηκε ένα οικόπεδο 17,500 τμ, για να χτιστεί το ελληνικό σχολείο του Μονάχου.
Μετά από καθυστερήσεις και παρατάσεις, εξασφαλίσθηκε ένα κονδύλιο, το οποίο δεν έφθασε ποτέ στην εταιρεία που κατασκεύαζε το σχολείο.
Ο Δήμος Μονάχου σταμάτησε το έργο και, πλέον, σαν συμβιβαστική λύση, προτείνεται από τα 17,500 τμ να μοιραστούν τα 9,500 τμ στον Δήμο Μονάχου, αφήνοντας στο ελληνικό δημόσιο, με μίσθωμα, τα 8,000 τμ. Αυτό είναι παράλογο και θα ήθελα ενημέρωση πάνω σε αυτό».
Τέλος, ο κ. Κέλλας αναφέρθηκε στην “ανάγκη αλλαγής του μοντέλου οργάνωσης και ανάδειξης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, από συγκεντρωτικό και υδροκεφαλικό που εμφανίζεται σήμερα, σε υποστηρικτικό, πλουραλιστικό και ευέλικτο, προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τα αιτήματα της διασποράς”.

ΚΕΛΛΑΣ: ΣΤΑ «ΤΕΣΣΕΡΑ» … ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΙΑΝΟ



«Το αφήγημά σας, περί “καθαρής εξόδου” τον Αύγουστο, καταρρέει πλήρως, και γεγονός είναι μόνο ότι το καλοκαίρι σταματά η χρηματοδότηση της χώρας.
Ταυτόχρονα, επιλέξατε την ίδια μέρα να παραχωρήσετε, πέρα από το όνομα, την μακεδονική ταυτότητα και γλώσσα στους γείτονές μας, τους Σκοπιανούς, και να πανηγυρίζετε και από πάνω. Γιατί το κάνετε; Από ανοησία; Από ανευθυνότητα; Στα τέσσερα; Μπρούμυτα; Μερκελιστές; Διαλέξτε όποιον τίτλο σας ταιριάζει».
Σφοδρή επίθεση προς την κυβέρνηση εξαπέλυσε ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, κατά την ομιλία του, στην Ολομέλεια της Βουλής, επί του (πολύ-)νομοσχεδίου «Διατάξεις για την ολοκλήρωση της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων - Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019 – 2022».
Ο Λαρισαίος πολιτικός στηλίτευσε τις δημοσιονομικές επιλογές της κυβέρνησης σε συνδυασμό με την αποτυχία στο Σκοπιανό:
«Ψηφίζετε μέτρα, που θα εφαρμοστούν την επόμενη τετραετία, δεσμεύοντας και υπονομεύοντας την επόμενη κυβέρνηση, επιτείνοντας τη φτωχοποίηση της ελληνικής κοινωνίας, φέρνοντας σε απόγνωση την αγορά και υποθηκεύοντας τη δημόσια περιουσία για 100 χρόνια.
Ταυτόχρονα, ο κ. Τσίπρας, στο χθεσινό του διάγγελμα, έφτασε στο σημείο να ομιλεί για “ελληνομακεδονική γλωσσική κληρονομιά”.
Είστε στα καλά σας;
Αισθάνεσθε εθνικά υπερήφανοι;
Ούτε την πολιτική νομιμοποίηση έχετε, από την ώρα που ο συγκυβερνήτης σας, ο κ. Καμμένος, λέει ότι δεν συμφωνεί και δεν το ψηφίζει».
Στη συνέχεια, ο κ. Κέλλας αναφέρθηκε στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου, τονίζοντας:
«Καταργείτε το ΕΚΑΣ, μειώνετε τις συντάξεις καταργώντας την προσωπική διαφορά, πετσοκόβετε τις συντάξεις χηρείας, αυξάνετε τη φορολογία κατά 35%, αυξάνετε τον ΕΝΦΙΑ, διπλασιάζετε τα διόδια στην Εγνατία Οδό, αποχωρώντας από το “Κίνημα Δεν Πληρώνω” και προσχωρώντας στο “Κίνημα Πληρώνω Διπλά”, αφήνετε ασύδοτες τις τράπεζες στην πώληση των κόκκινων» δανείων σε FUNDS.
Και σαν να μην φθάνουν όλα αυτά, δεσμεύεστε και σε θηριώδη πρωτογενή πλεονάσματα, που φτάνουν το 5,2% για την επόμενη πενταετία.
Και, βέβαια, το κακό δεν σταματάει εδώ.
Υποθηκεύετε, με την υπογραφή σας, την περιουσία του ελληνικού δημοσίου, για 100 χρόνια, στο – υπό ξένη διοίκηση – Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ), το οποίο θα φέρει την ευθύνη καταβολής των οφειλών του τρίτου μνημονίου, μέχρι ύψους 25 δις, σε περίπτωση που το Δημόσιο αδυνατεί να καταβάλει τις πληρωμές του.
Σε ποια άλλη χώρα, που βγήκε από το μνημόνιο ελήφθησαν ανάλογα μέτρα;
Μήπως στην Κύπρο;
Μήπως στην Πορτογαλία;
Ή στην Ιρλανδία;
Πουθενά!».
Παράλληλα, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ κατήγγειλε τη στοχοποίηση των φαρμακοποιών:
«Καταφεύγετε και σε τεχνάσματα, για να αρπαξετε κι άλλα.
Τους φαρμακοποιούς εννοώ.
Επιβάλλετε φόρο – rebate το αποκαλείτε – 0,8%  επί της λιανικής τιμής του φαρμάκου μετά τη λήξη της περιόδου προστασίας από τον ΕΟΠΠΥ, στα off patent.
Και μάλιστα, το συγκεκριμένο ποσό θα συμψηφίζεται με τις οφειλές του ΕΟΠΠΥ προς τους φαρμακοποιούς, όχι μόνο για το 2018, αλλά σε μόνιμη βάση, για τα επόμενα έτη».
Τέλος, ο κ. Κέλλας έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου σε σχέση με την υπερεξάντληση της φοροδοτικής ικανότητας των πολιτών και τις αρνητικές δημοσιονομικές επιδόσεις:
«Και αν όλα αυτά τα μέτρα, που εφαρμόζετε τρία χρόνια τώρα, έπιαναν τόπο, χαλάλι!
Δυστυχώς, με την ίδια ευκολία που σκίζατε τα μνημόνια το 2014, τώρα τα υπογράφετε δύο-δύο.  
Η κυβέρνηση έχει παραδοθεί άνευ όρων για λίγες μέρες παραμονής στην εξουσία παραπάνω, αγνοώντας τον ελληνικό λαό και οδηγώντας τον στην εξαθλίωση.  
Ωστόσο, ο λαός, πλέον, γνωρίζει ότι δεν είμαστε όλοι ίδιοι, και αυτό είναι το μοναδικό κέρδος από τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ».

 

ΚΕΛΛΑΣ: ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ - ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟ, ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ



«Αποτελεί πραγματικό κατόρθωμα, το γεγονός ότι με το παρόν Σχέδιο Νόμου στρέψετε εναντίον σας όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Και τούτο, γιατί απαξιώνετε ό,τι έχει σχέση με την αριστεία, την αξιοκρατία και τη λειτουργικότητα, εγκαθιστώντας στη θέση τους κομματικά ελεγχόμενους μηχανισμούς».
Με αυτά τα λόγια ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, έστρεψε τα πυρά του κατά της κυβέρνησης, σε σχέση με το Σχέδιο Νόμου «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής.
Συγχρόνως, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ σημείωσε ότι “το νομοσχέδιο, αντί να αποκεντρώνει και να ενισχύει την υποστήριξη του σχολείου στο φυσικό του χώρο, δημιουργεί στη θέση του μια δυσλειτουργική και υδροκέφαλη δομή, απομακρυσμένη από το σχολικό περιβάλλον”, αναφερόμενος στη σύσταση των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) και των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ) που θα είναι 71 συνολικά, αντικαθιστώντας τα 62 ΚΕΔΔΥ, αλλά θα έχουν “το ίδιο λειτουργικό προσωπικό, για πενταπλάσια δουλειά”, με αμφίβολη χρηματοδότηση και αβέβαιους πόρους.
Παράλληλα, ο κ. Κέλλας επέκρινε την προσχηματική και άνευ ουσίας “μεταφορά αρμοδιοτήτων στις Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ)” και στηλίτευσε την “ιατρικοποίηση των μαθησιακών δυσκολιών” με τις “αξιολογήσεις των μαθητών να αποδίδονται σταδιακά σε φορείς του Υπουργείου Υγείας, σε απόλυτο ιατρικό και νοσοκομειακό περιβάλλον’’, λέγοντας προς τον Υπουργό Παιδείας:
‘’Μήπως τελικά υποστηρίζετε μια αίολη και κατ' επίφαση μεταρρύθμιση, την οποία σας εισηγήθηκαν οι σύμβουλοί σας, οι οποίοι δεν έχουν καμία, όμως, επαφή με την πραγματικότητα, και επιθυμούν απλώς να προκαλέσουν το χάος, για να αναρριχηθούν και να επικρατήσουν οι ημέτεροι;’’
Στη συνέχεια, ο Λαρισαίος πολιτικός τόνισε πως “η κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων και η αντικατάστασή του από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, που θα επιλέγονται με διαδικασίες «από κάτω προς τα πάνω», όπως και οι προϊστάμενοι των ΚΕΣΥ, από παράγοντες που δεν έχουν αναλόγως αξιολογηθεί, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς (αριθμός θέσεων, πιστοποιητικό γλωσσομάθειας κ.α.), δημιουργεί μία αναχρονιστική και έκδηλη τάση αναξιοκρατίας και εκδικητικότητας.
Εφόσον, μάλιστα, προστεθεί η διαδικασία της άνισης μοριοδότησης των στελεχών και της συνέντευξης, που ισοδυναμεί με το 82% των επιστημονικών προσόντων, προκαλούνται σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας και εγκυρότητας των διαδικασιών επιλογής, που συγκλίνουν σε μία προσπάθεια χειραγώγησης και ελέγχου της εκπαίδευσης από το κυβερνόν κόμμα’’.    
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Κέλλας τόνισε:
«Για όλα αυτά δεν λέμε απλώς όχι στο νομοσχέδιο, σας λέμε πάρτε το πίσω!
Ειδάλλως, μόλις γίνουμε κυβέρνηση, θα το καταργήσουμε.
Γιατί αυτό είναι το δίκαιο, και θα γίνει πράξη!».

ΚΕΛΛΑΣ: ΠΡΟΧΩΡΗΣΤΕ ΙΕΡΑΡΧΙΚΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



«Το νομοσχέδιο που φέρνετε, κύριοι της Κυβέρνησης, δεν ανασυγκροτεί, αλλά διαλύει τις δομές της Α/Θμιας και Β/Θμιας Εκπαίδευσης και χαρακτηρίζεται από αναξιοκρατία και εκδικητικότητα».
Με αυτά τα λόγια, ξεκίνησε την τοποθέτησή του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου “Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις”.
Ο Λαρισαίος πολιτικός, στη συνέχεια, μπαίνοντας στην ουσία του νομοσχεδίου, έθεσε μεταξύ άλλων, προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου τα παρακάτω ερωτήματα:
«Γιατί οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και οι προϊστάμενοι των ΚΕΣΥ επιλέγονται από Περιφερειακά Συμβούλια και όχι από Κεντρικό Συμβούλιο;
Μήπως για να επιταχύνετε τις διαδικασίες fast track σε πανελλήνια κλίμακα και να μειωθούν οι αντιδράσεις;
Πώς είναι δυνατόν, να προΐσταται του Συμβουλίου Επιλογής Συντονιστών Περιφερειακός Διευθυντής, ο οποίος είναι μετακλητός και δεν έχει αξιολογηθεί, αλλά ταυτόχρονα κρίνει αξιολογημένα στελέχη;
Πώς είναι δυνατόν στο Συμβούλιο Επιλογής των Συντονιστών να συμμετέχει ως μέλος Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος έχει επιλεγεί από τις ψήφους εκλεκτορικού σώματος, που προέκυψε όμως με αντισυνταγματικό τρόπο, σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ για το νόμο Μπαλτά, έχει λιγότερα προσόντα από τους κρινόμενους και δεν έχει αξιολογηθεί;
Γιατί δεν προχωράτε άμεσα και κατά προτεραιότητα στην επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης, των οποίων η θητεία λήγει σε ένα μήνα;
Μήπως θα φέρετε καμιά τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο για παράταση της θητείας τους;».
«Γι’ αυτό μιλάμε για κομματοκρατία και για έλεγχο των Δομών της Εκπαίδευσης, με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο», σημείωσε ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, ο οποίος, τόνισε ακόμη:
«Αναδεικνύετε τη συνέντευξη σε κυρίαρχο ρυθμιστή της επιλογής Στελεχών, αφού ισοδυναμεί με το 82% των επιστημονικών προσόντων και προφανώς δημιουργούνται προβλήματα αξιοπιστίας, εγκυρότητας και σοβαρότητας στις επιλογές.
Καταργείτε τα ΚΕΔΔΥ, έναν κατά γενική ομολογία επιτυχημένο θεσμό και τα μετατρέπετε σε ΚΕΣΥ.
Μιλάτε για άριστη συνεργασία με την ΕΣΑμεΑ, που με ανακοίνωση, όμως, εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για την απουσία διαβούλευσης σχετικά με το νομοσχέδιο και σας καλεί να αντιληφθείτε τον λάθος δρόμο που ακολουθείτε».
«Συγκροτείστε ένα Κεντρικό Συμβούλιο, με συμμετοχή του ΑΣΕΠ για να επιλέξει όλα τα Στελέχη της Εκπαίδευσης: Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, Διευθυντές Εκπαίδευσης και Προϊσταμένους των ΚΕΣΥ και ξεκινήστε τη σειρά επιλογής, ιεραρχικά, από πάνω προς τα κάτω», πρότεινε στον Υπουργό Παιδείας ο Λαρισαίος πολιτικός, ο οποίος κλείνοντας την τοποθέτησή του, επεσήμανε:
 «Υπάρχει μεγάλη αναστάτωση στον χώρο της Εκπαίδευσης, κ. Υπουργέ, και βεβαίως η Εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί δεν χρωστούν τίποτα».
 

Σελίδα 1 από 17

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.