Ομιλίες

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΟ Ν/Σ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ
ΚΕΛΛΑΣ:Η ΝΔ ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΗΣ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗΣ



«Ο τρόπος με τον οποίο βλέπει μια κυβέρνηση το μέλλον της εκπαίδευσης είναι άκρως ενδεικτικός του τρόπου, με τον οποίο σχεδιάζει την πορεία της χώρας. Με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, που καλύπτουν ολόκληρο το φάσμα της ανώτατης, και όχι μόνο, εκπαίδευσης, η κυβέρνηση έχει ως στόχο να αλώσει τα πανεπιστήμια, μετατρέποντάς τα σε κομματικά υποχείρια.
Τούτο άλλωστε, αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδίου της, που δεν είναι άλλο από την εγκαθίδρυση ενός σκληρού κομματικού συστήματος, το οποίο ελπίζει, πως θα της επιτρέψει την παραμονή στην εξουσία, εξουσία που τόσο πολύ πολέμησε τις προηγούμενες δεκαετίες και που τόσο πολύ αγάπησε τα τελευταία δυο χρόνια».
Με τα λόγια αυτά, ο αν.  Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ κ. Χρήστος Κέλλας, τοποθετούμενος στη συζήτηση για το νομοσχέδιο που καθορίζει τη λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως αυτό κατατέθηκε στη βουλή, άσκησε δριμύτατη κριτική στην κυβέρνηση.
«Το νομοσχέδιο το οποίο συζητούμε σήμερα, είναι απτή απόδειξη των ιδεολογικών αγκυλώσεων και των αναχρονιστικών αντιλήψεων, που διέπουν αυτή την κυβέρνηση.
Δημιουργείται, δηλαδή, ένα γραφειοκρατικό πλαίσιο δομημένο στον ιδεολογικό προσανατολισμό των μελών της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, που δεν είχαν το παραμικρό πρόβλημα να δηλώσουν ξεκάθαρα στις αρμόδιες επιτροπές της βουλής, που προηγήθηκαν της σημερινής συζήτησης πως είναι θαυμαστές του Σοβιετικού μοντέλου εκπαίδευσης! Όχι πως δεν το είχαμε καταλάβει μέχρι σήμερα, ωστόσο, οφείλω να είμαι ειλικρινής, ένα σοκ το παθαίνει κανείς όταν ακούει κάτι τέτοιο, επισήμως, από τα χείλη ενός υπουργού, μέλους της ελληνικής κυβέρνησης τον 21ο αιώνα», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κέλλας.
ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟ ΑΣΥΛΟ
Αναφερόμενος στη διάταξη του νομοσχεδίου για το άσυλο, ο Λαρισαίος βουλευτής σημείωσε πως «αυτό που επιτυγχάνεται, είναι η εγκαθίδρυση ενός καθεστώτος  ανομίας εντός των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων της χώρας, καθώς προβλέπεται η αυτεπάγγελτη επέμβαση των αρχών, μόνο για κακουργήματα και εγκλήματα κατά ζωής».
ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
«Πρόθεση της κυβέρνησης είναι να ελέγξει τις διοικήσεις των Πανεπιστημίων», συνέχισε ο Λαρισαίος πολιτικός, «αφού με το παρόν νομοσχέδιο προβλέπονται οι εκλογές πρυτάνεων και αντιπρυτάνεων από ξεχωριστά ψηφοδέλτια».
«Αν δεν ελέγχετε τον Πρύτανη, τουλάχιστον να ελέγξετε την διαδικασία μέσω του Αντιπρύτανη! Ταυτόχρονα αυξάνετε και την συμμετοχή των φοιτητών, δηλαδή των κομματικών παρατάξεων,  οι οποίες αποκτούν λόγο και ψήφο σε μια σειρά θεμάτων, για τα οποία δεν έχουν ή δεν μπορούν να έχουν γνώμη. Είναι δυνατόν να ψηφίζουν για την απονομή τίτλου επίτιμου διδάκτορα ομότιμου ή επίτιμου καθηγητή, για την μετακίνηση καθηγητών από και προς ένα τμήμα, για την αλλαγή του γνωστικού αντικειμένου, στο οποίο έχει διοριστεί ένας καθηγητής, όπως προβλέπεται με το άρθρο 13!», τόνισε ο αν. Τομεάρχης Παιδείας του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ
«Επιφέρετε ένα τεράστιο πλήγμα στην έρευνα και στο θεσμό των Μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κέλλας επικρίνοντας τον σχεδιασμό του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, ενώ συνέχισε, «νομοθετείτε με το άρθρο 82 τα προπτυχιακά προγράμματα σε ξένη γλώσσα, να διενεργούνται αποκλειστικά σε συνεργασία με το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας που διαθέτει μόλις 9 καθηγητές ενώ με το  άρθρο 30 διατηρείτε το δικαίωμα αναπομπής απόφασης Συγκλήτου για την ίδρυση ενός μεταπτυχιακού προγράμματος μέσω Επιτροπής, την οποία θα ελέγχετε απολύτως».
ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Αφού ισχυρίζεστε ότι η άριστη γνώση ξένης γλώσσας παραμένει ως κύρια προϋπόθεση για τις αποσπάσεις στα Ευρωπαϊκά σχολεία, γιατί δεν αφήνετε την ισχύουσα διάταξη ως έχει;», ήταν το καίριο ερώτημα του αν. Τομεάρχη της Αξιωματικής αντιπολίτευσης προς τον Υπουργό Παιδείας, ενώ κάνοντας και μια σύντομη αναφορά στο Λύκειο Μονάχου επεσήμανε, «Κοροϊδεύετε διαρκώς τους ομογενείς μας στη Βαυαρία με το ζήτημα του Λυκείου Μονάχου. Το Υπουργείο δεν στέλνει χρήματα ούτε για την πληρωμή του ενοικίου στο τωρινό κτίριο, ούτε για να δοθεί εγγύηση για το νέο κτίριο που θα μεταφερθεί το λύκειο τον Αύγουστο του 2018. Και όσο λείπει η χρηματοδότηση καθυστερεί και η υπογραφή των συμβολαίων».
Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Κέλλας δήλωσε
«Για την παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, η ελληνόγλωσση εκπαίδευση αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα και αναπόσπαστο κομμάτι της Παιδείας της χώρας μας και δεν θα επιτρέψουμε να γίνει έρμαιο στις ιδεοληψίες των κυβερνώντων. Η κυβέρνηση συνεχίζει σταθερά το έργο της.  Ένα έργο που έχει ως στόχο την στήριξη των κομματικών φίλων και τη δημιουργία του πλαισίου εκείνου που θα επιτρέψει σ’ αυτούς, και τελικά στην ίδια, να διατηρήσει τη νομή της εξουσίας. Τα ίδια κάνει στην οικονομία, στη τοπική αυτοδιοίκηση, στο χώρο της υγείας.
Η ΝΔ δεν καταψηφίζει απλά το εν λόγω νομοσχέδιο. Δεσμεύεται ως επόμενη κυβέρνηση του τόπου πως θα το καταργήσει, φέρνοντας τις διατάξεις εκείνες, οι οποίες θα προσδώσουν στην εκπαιδευτική κοινότητα έναν άνεμο προόδου και ελευθερίας».

ΟΜΙΛΙΑ ΚΕΛΛΑ ΣΕ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ
ΚΑΘΗΚΟΝ ΜΑΣ ΜΙΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ



«Η προώθηση της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού στο εξωτερικό, είναι για την παράταξή μας ένα ζήτημα που υπερβαίνει τα όρια της εκπαιδευτικής πολιτικής της Ελλάδας, αποτελεί εθνική υπόθεση, και ως τέτοια, δεν λογίζεται ως αντικείμενο μόνο ενός θεσμού, ούτε μπορεί να περιοριστεί αυστηρά στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Παιδείας για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση».
Τα παραπάνω σημείωσε, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του σε φορείς της διασποράς, με θέμα την εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας στη διασπορά και την πολιτική της για την προώθηση της ελληνικής γλώσσας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας.
«Για εμάς, εξίσου σημαντική με την πολιτική του κέντρου για την ελληνόγλωσση πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στη διασπορά, είναι και η γενικότερη πολιτική της χώρας για την προώθηση της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό και η διατήρηση της εθνοπολιτισμικής ταυτότητας των Ελλήνων που ζούνε μακριά από το μητροπολιτικό κέντρο», τόνισε, χαρακτηριστικά,  ο Λαρισαίος πολιτικός.
Ασκώντας κριτική στην κυβέρνηση, με αφορμή την πρόσφατη νομοθετική της παρέμβαση, ο κ. Κέλλας σημείωσε πως «επιχειρείται μια βίαιη κατάργηση των αμιγών Ελληνικών Σχολείων, τα οποία μετατρέπονται από το σχολικό έτος 2018-19 σε «δίγλωσσα σχολεία» στη βάση «διακρατικών συμφωνιών» (για την τύχη των οποίων δεν γνωρίζουμε τίποτε έως σήμερα), χωρίς εκπαιδευτικό σχεδιασμό, χωρίς επεξεργασμένο αναλυτικό πρόγραμμα από το ΙΕΠ, χωρίς εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα για τις δύο σχολικές βαθμίδες, χωρίς σχολικά εγχειρίδια και διδακτική μεθοδολογία, και το σημαντικότερο, χωρίς προοπτική ισότιμης πρόσβασης των αποφοίτων αυτών των σχολείων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της αλλοδαπής και της ημεδαπής.
Επιπλέον τα δείγματα γραφής και στις άλλες σημαντικές παραμέτρους της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης είναι μάλλον αποθαρρυντικά για την προοπτική που επιφυλάσσει η κυβέρνηση στα θέματα προώθησης της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού στο εξωτερικό».
Ο αναπληρωτής Τομεάρχης Εκπαίδευσης της ΝΔ, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στα:
i.    Κλειστά σχολεία ελλείψει επαρκούς στελέχωσης κατά την έναρξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς
ii.    Συνεχείς διαμαρτυρίες των οργανώσεων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του εξωτερικού για παιδαγωγικά, διοικητικά και οργανωτικά ζητήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης
iii.    Ελλιπή εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και αναρίθμητες χαμένες διδακτικές ώρες σε καίρια γνωστικά αντικείμενα, εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών βασικών ειδικοτήτων κυρίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
iv.    Αδυναμία διαπραγμάτευσης και ολοκλήρωσης κορυφαίων για των ελληνισμό της διασποράς σχολικών κτιριακών υποδομών, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το Λύκειο του Μονάχου.
v.    Καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων (Βαυαρία και αλλού) χωρίς σχεδιασμό, με μοναδικό γνώμονα την εξοικονόμηση πόρων σε βάρος της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο εξωτερικό
vi.    Αδυναμία εύρεσης έγκαιρα κατάλληλης σχολικής στέγης και σύναψη μισθωτηρίων συμβάσεων.
vii.    Αναίτια επιβάρυνση του οικονομικού προϋπολογισμού της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης με επιμίσθια, την ώρα που καταργείται η δυνατότητα νέας απόσπασης ή παράτασης σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να εργαστούν χωρίς επιμίσθιο
viii.    Συστηματοποιημένη υποβάθμιση του ρόλου των παροικιακών οργανώσεων στη λήψη αποφάσεων για θέματα προώθησης της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού στο εξωτερικό
«Για την παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, γνώμονας στη χάραξη μιας αναβαθμισμένης σε ποιότητα και επίπεδο εκπαιδευτικής πολιτικής για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, ήταν και θα είναι στο μέλλον, το εθνικό και μόνον συμφέρον», κατέληξε ο κ. Κέλλας, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις για μια εκσυγχρονιστική πολιτική που να αφορά την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, με αλλαγή του μοντέλου οργάνωσης και ανάδειξης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, από συγκεντρωτικό και υδροκεφαλικό που εμφανίζεται σήμερα, σε υποστηρικτικό, πλουραλιστικό και ευέλικτο, εναρμόνιση των αμιγών Ελληνικών Σχολείων με το εκπαιδευτικό σύστημα των χωρών υποδοχής σε μεγάλα αστικά κέντρα της διασποράς, προώθηση και υποστήριξη των ενταγμένων μορφών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στις άλλες περιπτώσεις και σύνδεσή τους με το εκπαιδευτικό σύστημα  των χωρών υποδοχής, δημιουργία νέου Δίγλωσσου Σχολείου, με σύγχρονο Πρόγραμμα Σπουδών για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, ανοιχτό και σε μη ελληνικής καταγωγής μαθητές, αναδιοργάνωση του πλαισίου απόσπασης εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, αλλαγή του ρόλου του Συντονιστή Εκπαίδευσης, τόσο ως προς το περιεχόμενό του όσο και ως προς το καθηκοντολόγιό του.

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΚΕΛΛΑΣ: ΣΤΟΧΕΥΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



Επίθεση ενάντια στην κυβέρνηση, με αφορμή το  Νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και την Έρευνα που έφερε στη Βουλή, εξαπέλυσε ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
Ο Λαρισαίος πολιτικός καταλόγισε στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχειρότητα στην επεξεργασία του Νομοσχεδίου, ενώ δεν δίστασε να χαρακτηρίσει ορισμένα άρθρα «οπισθοδρομικά, που πλήττουν το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων και οδηγούν σε εσωστρέφεια και ανομία».
Ο κ. Κέλλας κάνοντας ειδική αναφορά σε θέματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, μίλησε για υποβάθμισή της και για ολοφάνερη προσπάθεια άλωσης των Ευρωπαϊκών Σχολείων. Ιδιαιτέρως καυστικός υπήρξε αναλύοντας το άρθρο 3 του εν λόγω νομοσχεδίου, το οποίο αφορά το «Ακαδημαϊκό άσυλο», κάνοντας λόγο για «αντιλήψεις οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε επικίνδυνες ατραπούς και σύγχυση από πλευράς της κυβέρνησης του ασύλου ελεύθερης διακίνησης ιδεών με το άσυλο ανομίας», αφού προβλέπεται αυτεπάγγελτη επέμβαση των αρχών μόνο για κακουργήματα και εγκλήματα κατά ζωής, ενώ σε άλλη περίπτωση πρέπει να προηγηθεί απόφαση του πρυτανικού συμβουλίου.
Αναφερόμενος σε άλλα άρθρα, ο αναπληρωτής Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, τόνισε πως «το γεγονός ότι οι φοιτητές, μέσω του εκπροσώπου τους, θα κρίνουν τι θα διδάσκονται, θα έχουν λόγο για τα συγγράμματά τους και θα αξιολογούν τα μεταπτυχιακά τους προγράμματα», καθώς και το ότι «θα έχουν λόγο εκπρόσωποί τους στην απονομή τίτλων επίτιμου διδάκτορα, ομότιμου και επίτιμου καθηγητή, θα συναποφασίζουν για τη μετακίνηση Πανεπιστημιακών από τμήμα σε τμήμα και θα ψηφίζουν για την αλλαγή του γνωστικού αντικειμένου για το οποίο έχει διοριστεί ένας Πανεπιστημιακός» οδηγούν την εκπαίδευση σε οπισθοδρόμηση και εσωστρέφεια.
«Σε σωστή κατεύθυνση κινείται η πρόβλεψη για απαλλαγή από τα τέλη φοίτησης, φοιτητών με χαμηλό εισόδημα, με την προϋπόθεση να μην υπάρχουν δυσμενείς επιπτώσεις στην ποιότητα των σπουδών και να μην επιβαρύνονται υπέρμετρα οι φοιτητές που θα καταβάλλουν δίδακτρα», επεσήμανε, σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο κ. Κέλλας ενώ, αναφερόμενος στο άρθρο 73, τόνισε πως εισάγονται, μάλλον εκ του πονηρού, κάποιες ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση. «Ουσιαστικά, ο Υπουργός μπορεί να τοποθετήσει στη θέση του συντονιστή όποιον ο ίδιος θέλει, κατά παρέκκλιση κάθε διατάξεως. Επίσης, σε ό,τι αφορά τις αποσπάσεις στο εξωτερικό, το Υπουργείο εισάγει μια δυσμενή μεταχείριση για τους εκπαιδευτικούς, που το ίδιο αποσπά με καθυστέρηση στο μέσο ή προς το τέλος του διδακτικού έτους. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί θα τιμωρούνται διπλά. Και θα μεταναστεύουν για το εξωτερικό στη μέση της χρονιάς, με όποιες συνέπειες έχει αυτό για τις οικογένειές τους και τα σχολεία και η χρονιά αυτή θα υπολογίζεται ως ολόκληρη για τη συμπλήρωση τριετίας με επιμίσθιο», σημείωσε ο Λαρισαίος βουλευτής.
«Σε άλλο σημείο του άρθρου, αφαιρείται  η προϋπόθεση της άριστης γνώσης της γλώσσας της χώρας στην οποία λειτουργούν τα σχολεία! Εδώ προφανώς κάποιοι έχουν βάλει στόχο να αλώσουν τα Ευρωπαϊκά σχολεία και ο μόνος τρόπος είναι να αφαιρεθούν τα εμπόδια, δηλαδή η άριστη γλωσσομάθεια. Η αποδόμηση των ευρωπαϊκών σχολείων είναι προ των πυλών με τη διάταξη αυτή. Τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στα Ευρωπαϊκά Σχολεία και τις διπλωματικές τριβές με τις ευρωπαϊκές αρχές δεν τα σκέφτεστε;», ρώτησε ο Λαρισαίος πολιτικός επισημαίνοντας πως «η άριστη γλωσσομάθεια προβλέπεται από τον κανονισμό των Ευρωπαϊκών Σχολείων, ο οποίος είναι νόμος του ελληνικού κράτους (ν. 3025/2002) και αποτελεί αυτονόητη προϋπόθεση για τη λειτουργία τους. Αποφασίζετε, ακόμη, αυθαίρετα ότι δεν χρειάζονται "ειδικότερα προσόντα" για να υπηρετήσει κανείς στα Ευρωπαϊκά Σχολεία, αρκούν μόνο τα γενικά προσόντα - ίσως η συνδικαλιστική ταυτότητα, η αριστερή ιδεοληψία και η όρεξη για ταξίδια στο εξωτερικό με όλα τα έξοδα πληρωμένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση – ανέφερε χαρακτηριστικά. Μιλάμε για υποβάθμιση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και άλωση των Ευρωπαϊκών Σχολείων», κατέληξε ο αναπληρωτής Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ.


ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΚΕΛΛΑΣ: Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΡΜΑΙΟ ΨΗΦΟΘΗΡΙΑΣ



Ως ένα πρόχειρο και αποσπασματικό νομοσχέδιο, που αγνοεί όλες τις σύγχρονες προκλήσεις για τη δημόσια εκπαίδευση και εστιάζει μόνον σε οτιδήποτε εκτιμάται από το επιτελείο της κυβέρνησης ότι μπορεί να αποφέρει πρόσκαιρο πολιτικό όφελος, χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου “για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης”, μιλώντας στην ολομέλεια της βουλής, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων  της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας.
«Θα περίμενε κανείς την προσαρμογή του εκπαιδευτικού μας συστήματος στα νέα δεδομένα που δημιούργησε η κρίση και η παγκοσμιοποίηση, μέσα από διαφάνεια, διάλογο με τους φορείς της εκπαίδευσης αλλά και υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στη νέα γενιά» υποστήριξε ο κ. Κέλλας.
Στρέφοντας στη συνέχεια τα πυρά του κατά του πρωθυπουργού, ανέφερε ότι  «τη μια μέρα από το Υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και το ίδιο απόγευμα  ο Υπ. Παιδείας λέει πως δεν γνωρίζει πώς, πότε και αν θα εφαρμοσθεί.
Στην Κυβέρνηση, μου θυμίζετε τον Ντίνο Ηλιόπουλο που είχε πει "είμαι ο πιο ειλικρινής ψεύτης που θα μπορούσατε να' χετε"», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΓΝΟΕΙ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Εν συνεχεία ο Λαρισαίος πολιτικός με ειδική αναφορά στο Ν. Λάρισας, “στηλίτευσε” την απόφαση του Υπουργού να αγνοήσει την πρόταση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Θεσσαλίας για μεταθέσεις δασκάλων, λέγοντας:
«Να σας αναφέρω κύριε Υπουργέ ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυθαιρεσίας που αφορά την ιδιαίτερη πατρίδα μου, τη Λάρισα. Ενώ η Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλίας “έδωσε” 22 κενά δασκάλων, το Υπουργείο δεν πραγματοποίησε ούτε μία μετάθεση! Ξέρετε γιατί; Γιατί εσείς αποφασίσατε ότι τα κενά είναι μηδέν».
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
•    Γιατί επιλέξατε να νομοθετήσετε μόνο για τους Διευθυντές σχολικών μονάδων; Δεν θα έπρεπε πρώτα να γίνουν κρίσεις για τους Σχολικούς Συμβούλους, μετά τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και ακολούθως για τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων;; Βάζετε το κάρο μπροστά από το άλογο.
•    Είναι δυνατόν να φέρνετε ένα νομοσχέδιο για να “μπαλώσετε” την κατάσταση που δημιουργήθηκε με την απόφαση του ΣτΕ για τους Διευθυντές και να τοποθετείτε “απονομιμοποιημένους” Διευθυντές Εκπαίδευσης ως επικεφαλείς των συμβουλίων επιλογής, “βαφτίζοντάς” τους εκπαιδευτικούς με διοικητική εμπειρία;;
•    Γιατί δεν αναγνωρίζεται ως διδακτικό έργο η θητεία σε θέση Σχολικού Συμβούλου και γιατί δεν προσμετράται η διδακτική υπηρεσία στα ΤΕΙ αλλά μόνο στα ΑΕΙ;;
•    Γιατί η εκπαιδευτική άδεια για διδακτορικό δεν συνυπολογίζεται;
•    Γιατί ενώ καλώς επαναφέρετε την συνέντευξη, εμπλέκετε επώνυμα τον Σύλλογο διδασκόντων; Καθορίστε με ακρίβεια, τη διάρκεια και το περιεχόμενό της.
•    Δεν νομίζω να χρειάζεται να ρωτήσω, γιατί μοριοδοτείτε συνολικά τα επιστημονικά και διοικητικά προσόντα με 6,5 και την συνέντευξη με 8. Οι διευθυντές της αρεσκείας σας, πάνω απ’ όλα…
•    Είναι δυνατόν να δέχεστε Διευθυντές Σχολικών μονάδων χωρίς να έχουν πιστοποιητικό γνώσης πληροφορικής επιπέδου Α’;;
•    Απαλείφετε την προτεραιότητα και την ιεράρχηση των εκπαιδευτικών με προσόντα Ειδικής Αγωγής στις αποσπάσεις, υποβαθμίζοντας την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
•    Φέρνετε “περίεργη” διάταξη με αναδρομική, μάλιστα, ισχύ για τις αποσπάσεις στην Ειδική Αγωγή, καθιστώντας στην ουσία “παράνομα” και άρα μη επιλέξιμα τα σεμινάρια που “στήθηκαν” γι’ αυτόν τον σκοπό.

Ο Λαρισαίος πολιτικός έκλεισε την ομιλία του τονίζοντας:
«Η προχειρότητα και η αποσπασματικότητα αυτού του Νομοσχεδίου, αποτελούν την πεμπτουσία του ρουσφετιού.
Ο Αριστοτέλης είχε πει πως αυτοί που μελέτησαν προσεκτικά τον τρόπο διακυβέρνησης των ανθρώπων, πρέπει να έχουν πεισθεί πως η τύχη των εθνών εξαρτάται από την εκπαίδευση των νέων.
Στη δική σας, αριστερή συνείδηση όμως, η δημόσια εκπαίδευση δεν είναι τίποτε άλλο από ένα ακόμη εργαλείο μικροκομματικής εκμετάλλευσης και το αποδεικνύετε καθημερινά».

Σελίδα 1 από 10

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.