Ομιλίες

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΚΕΛΛΑΣ: ΣΤΟΧΕΥΕΤΕ ΣΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



Επίθεση ενάντια στην κυβέρνηση, με αφορμή το  Νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και την Έρευνα που έφερε στη Βουλή, εξαπέλυσε ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
Ο Λαρισαίος πολιτικός καταλόγισε στην ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχειρότητα στην επεξεργασία του Νομοσχεδίου, ενώ δεν δίστασε να χαρακτηρίσει ορισμένα άρθρα «οπισθοδρομικά, που πλήττουν το αυτοδιοίκητο των Ιδρυμάτων και οδηγούν σε εσωστρέφεια και ανομία».
Ο κ. Κέλλας κάνοντας ειδική αναφορά σε θέματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, μίλησε για υποβάθμισή της και για ολοφάνερη προσπάθεια άλωσης των Ευρωπαϊκών Σχολείων. Ιδιαιτέρως καυστικός υπήρξε αναλύοντας το άρθρο 3 του εν λόγω νομοσχεδίου, το οποίο αφορά το «Ακαδημαϊκό άσυλο», κάνοντας λόγο για «αντιλήψεις οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε επικίνδυνες ατραπούς και σύγχυση από πλευράς της κυβέρνησης του ασύλου ελεύθερης διακίνησης ιδεών με το άσυλο ανομίας», αφού προβλέπεται αυτεπάγγελτη επέμβαση των αρχών μόνο για κακουργήματα και εγκλήματα κατά ζωής, ενώ σε άλλη περίπτωση πρέπει να προηγηθεί απόφαση του πρυτανικού συμβουλίου.
Αναφερόμενος σε άλλα άρθρα, ο αναπληρωτής Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, τόνισε πως «το γεγονός ότι οι φοιτητές, μέσω του εκπροσώπου τους, θα κρίνουν τι θα διδάσκονται, θα έχουν λόγο για τα συγγράμματά τους και θα αξιολογούν τα μεταπτυχιακά τους προγράμματα», καθώς και το ότι «θα έχουν λόγο εκπρόσωποί τους στην απονομή τίτλων επίτιμου διδάκτορα, ομότιμου και επίτιμου καθηγητή, θα συναποφασίζουν για τη μετακίνηση Πανεπιστημιακών από τμήμα σε τμήμα και θα ψηφίζουν για την αλλαγή του γνωστικού αντικειμένου για το οποίο έχει διοριστεί ένας Πανεπιστημιακός» οδηγούν την εκπαίδευση σε οπισθοδρόμηση και εσωστρέφεια.
«Σε σωστή κατεύθυνση κινείται η πρόβλεψη για απαλλαγή από τα τέλη φοίτησης, φοιτητών με χαμηλό εισόδημα, με την προϋπόθεση να μην υπάρχουν δυσμενείς επιπτώσεις στην ποιότητα των σπουδών και να μην επιβαρύνονται υπέρμετρα οι φοιτητές που θα καταβάλλουν δίδακτρα», επεσήμανε, σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο κ. Κέλλας ενώ, αναφερόμενος στο άρθρο 73, τόνισε πως εισάγονται, μάλλον εκ του πονηρού, κάποιες ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση. «Ουσιαστικά, ο Υπουργός μπορεί να τοποθετήσει στη θέση του συντονιστή όποιον ο ίδιος θέλει, κατά παρέκκλιση κάθε διατάξεως. Επίσης, σε ό,τι αφορά τις αποσπάσεις στο εξωτερικό, το Υπουργείο εισάγει μια δυσμενή μεταχείριση για τους εκπαιδευτικούς, που το ίδιο αποσπά με καθυστέρηση στο μέσο ή προς το τέλος του διδακτικού έτους. Αυτοί οι εκπαιδευτικοί θα τιμωρούνται διπλά. Και θα μεταναστεύουν για το εξωτερικό στη μέση της χρονιάς, με όποιες συνέπειες έχει αυτό για τις οικογένειές τους και τα σχολεία και η χρονιά αυτή θα υπολογίζεται ως ολόκληρη για τη συμπλήρωση τριετίας με επιμίσθιο», σημείωσε ο Λαρισαίος βουλευτής.
«Σε άλλο σημείο του άρθρου, αφαιρείται  η προϋπόθεση της άριστης γνώσης της γλώσσας της χώρας στην οποία λειτουργούν τα σχολεία! Εδώ προφανώς κάποιοι έχουν βάλει στόχο να αλώσουν τα Ευρωπαϊκά σχολεία και ο μόνος τρόπος είναι να αφαιρεθούν τα εμπόδια, δηλαδή η άριστη γλωσσομάθεια. Η αποδόμηση των ευρωπαϊκών σχολείων είναι προ των πυλών με τη διάταξη αυτή. Τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στα Ευρωπαϊκά Σχολεία και τις διπλωματικές τριβές με τις ευρωπαϊκές αρχές δεν τα σκέφτεστε;», ρώτησε ο Λαρισαίος πολιτικός επισημαίνοντας πως «η άριστη γλωσσομάθεια προβλέπεται από τον κανονισμό των Ευρωπαϊκών Σχολείων, ο οποίος είναι νόμος του ελληνικού κράτους (ν. 3025/2002) και αποτελεί αυτονόητη προϋπόθεση για τη λειτουργία τους. Αποφασίζετε, ακόμη, αυθαίρετα ότι δεν χρειάζονται "ειδικότερα προσόντα" για να υπηρετήσει κανείς στα Ευρωπαϊκά Σχολεία, αρκούν μόνο τα γενικά προσόντα - ίσως η συνδικαλιστική ταυτότητα, η αριστερή ιδεοληψία και η όρεξη για ταξίδια στο εξωτερικό με όλα τα έξοδα πληρωμένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση – ανέφερε χαρακτηριστικά. Μιλάμε για υποβάθμιση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και άλωση των Ευρωπαϊκών Σχολείων», κατέληξε ο αναπληρωτής Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ.


ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΚΕΛΛΑΣ: Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΡΜΑΙΟ ΨΗΦΟΘΗΡΙΑΣ



Ως ένα πρόχειρο και αποσπασματικό νομοσχέδιο, που αγνοεί όλες τις σύγχρονες προκλήσεις για τη δημόσια εκπαίδευση και εστιάζει μόνον σε οτιδήποτε εκτιμάται από το επιτελείο της κυβέρνησης ότι μπορεί να αποφέρει πρόσκαιρο πολιτικό όφελος, χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου “για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης”, μιλώντας στην ολομέλεια της βουλής, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων  της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας.
«Θα περίμενε κανείς την προσαρμογή του εκπαιδευτικού μας συστήματος στα νέα δεδομένα που δημιούργησε η κρίση και η παγκοσμιοποίηση, μέσα από διαφάνεια, διάλογο με τους φορείς της εκπαίδευσης αλλά και υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στη νέα γενιά» υποστήριξε ο κ. Κέλλας.
Στρέφοντας στη συνέχεια τα πυρά του κατά του πρωθυπουργού, ανέφερε ότι  «τη μια μέρα από το Υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και το ίδιο απόγευμα  ο Υπ. Παιδείας λέει πως δεν γνωρίζει πώς, πότε και αν θα εφαρμοσθεί.
Στην Κυβέρνηση, μου θυμίζετε τον Ντίνο Ηλιόπουλο που είχε πει "είμαι ο πιο ειλικρινής ψεύτης που θα μπορούσατε να' χετε"», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΓΝΟΕΙ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Εν συνεχεία ο Λαρισαίος πολιτικός με ειδική αναφορά στο Ν. Λάρισας, “στηλίτευσε” την απόφαση του Υπουργού να αγνοήσει την πρόταση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Θεσσαλίας για μεταθέσεις δασκάλων, λέγοντας:
«Να σας αναφέρω κύριε Υπουργέ ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυθαιρεσίας που αφορά την ιδιαίτερη πατρίδα μου, τη Λάρισα. Ενώ η Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλίας “έδωσε” 22 κενά δασκάλων, το Υπουργείο δεν πραγματοποίησε ούτε μία μετάθεση! Ξέρετε γιατί; Γιατί εσείς αποφασίσατε ότι τα κενά είναι μηδέν».
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
•    Γιατί επιλέξατε να νομοθετήσετε μόνο για τους Διευθυντές σχολικών μονάδων; Δεν θα έπρεπε πρώτα να γίνουν κρίσεις για τους Σχολικούς Συμβούλους, μετά τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και ακολούθως για τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων;; Βάζετε το κάρο μπροστά από το άλογο.
•    Είναι δυνατόν να φέρνετε ένα νομοσχέδιο για να “μπαλώσετε” την κατάσταση που δημιουργήθηκε με την απόφαση του ΣτΕ για τους Διευθυντές και να τοποθετείτε “απονομιμοποιημένους” Διευθυντές Εκπαίδευσης ως επικεφαλείς των συμβουλίων επιλογής, “βαφτίζοντάς” τους εκπαιδευτικούς με διοικητική εμπειρία;;
•    Γιατί δεν αναγνωρίζεται ως διδακτικό έργο η θητεία σε θέση Σχολικού Συμβούλου και γιατί δεν προσμετράται η διδακτική υπηρεσία στα ΤΕΙ αλλά μόνο στα ΑΕΙ;;
•    Γιατί η εκπαιδευτική άδεια για διδακτορικό δεν συνυπολογίζεται;
•    Γιατί ενώ καλώς επαναφέρετε την συνέντευξη, εμπλέκετε επώνυμα τον Σύλλογο διδασκόντων; Καθορίστε με ακρίβεια, τη διάρκεια και το περιεχόμενό της.
•    Δεν νομίζω να χρειάζεται να ρωτήσω, γιατί μοριοδοτείτε συνολικά τα επιστημονικά και διοικητικά προσόντα με 6,5 και την συνέντευξη με 8. Οι διευθυντές της αρεσκείας σας, πάνω απ’ όλα…
•    Είναι δυνατόν να δέχεστε Διευθυντές Σχολικών μονάδων χωρίς να έχουν πιστοποιητικό γνώσης πληροφορικής επιπέδου Α’;;
•    Απαλείφετε την προτεραιότητα και την ιεράρχηση των εκπαιδευτικών με προσόντα Ειδικής Αγωγής στις αποσπάσεις, υποβαθμίζοντας την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου.
•    Φέρνετε “περίεργη” διάταξη με αναδρομική, μάλιστα, ισχύ για τις αποσπάσεις στην Ειδική Αγωγή, καθιστώντας στην ουσία “παράνομα” και άρα μη επιλέξιμα τα σεμινάρια που “στήθηκαν” γι’ αυτόν τον σκοπό.

Ο Λαρισαίος πολιτικός έκλεισε την ομιλία του τονίζοντας:
«Η προχειρότητα και η αποσπασματικότητα αυτού του Νομοσχεδίου, αποτελούν την πεμπτουσία του ρουσφετιού.
Ο Αριστοτέλης είχε πει πως αυτοί που μελέτησαν προσεκτικά τον τρόπο διακυβέρνησης των ανθρώπων, πρέπει να έχουν πεισθεί πως η τύχη των εθνών εξαρτάται από την εκπαίδευση των νέων.
Στη δική σας, αριστερή συνείδηση όμως, η δημόσια εκπαίδευση δεν είναι τίποτε άλλο από ένα ακόμη εργαλείο μικροκομματικής εκμετάλλευσης και το αποδεικνύετε καθημερινά».

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΚΕΛΛΑΣ: “ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΡΕΚΛΑ” ΙΣΟΠΕΔΩΝΕΤΕ ΤΗΝ ΧΩΡΑ



«Εκλεχθήκατε υποσχόμενοι στους πολίτες σκίσιμο των μνημονίων και  τα ψηφίζετε “στα τέσσερα” όπως έλεγε και ο κ. Καμμένος, δύο μνημόνια, σε μόλις δύο χρόνια!  
Τάξατε στον ελληνικό λαό “πρόγραμμα Θεσσαλονίκης” με 12 δις παροχές και αντ’ αυτού, κάνατε 14 δις περικοπές.
Προφανώς γιατί πιστεύετε ότι το τάμα δε χαλάει σπίτι. Εδώ όμως το τάμα καταστρέφει μία ολόκληρη χώρα!»
Τα παραπάνω υποστήριξε από το βήμα της βουλής την Πέμπτη στο πλαίσιο της συνεδρίασης για την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου για το “ Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018 -2021 ”, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας.
Ο Λαρισαίος πολιτικός εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για το θέμα του χρέους, τονίζοντας πως:
«Φθάσαμε σήμερα στο τέταρτο μνημόνιο με 5 δις άδικα και αχρείαστα μέτρα, με την πρόφαση της διευθέτησης του χρέους.  Αυτή η συζήτηση για το χρέος ξεκίνησε από το 2012. Λέτε ότι δεν θα εφαρμόσετε τα μέτρα αν δεν πάρετε την ρύθμιση του χρέους. Σε ποιά σελίδα είναι γραμμένο αυτό ακριβώς; Πουθενά. Ψέμα στο ψέμα».
Ανεβάζοντας τους τόνους, απαρίθμησε μια σειρά επώδυνων για τους πολίτες αλλαγών που έφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, υπενθυμίζοντας παράλληλα την κατάσταση που παρέλαβε από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.
«Βρήκατε το αφορολόγητο στις  9500 ευρώ, το πήγατε στις 8600 και τώρα στις 5700.
Η Νέα Δημοκρατία είχε μειώσει  την προκαταβολή φόρου από το 70 στο 55%. Εσείς την αυξήσατε από το 55 στο 100% και για τους αγρότες από το 27% στο 100%.
Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε μειώσει τις ασφαλιστικές εισφορές εργοδοτών και εργαζομένων. Εσείς τις αυξήσατε κατακόρυφα.
Η προηγούμενη Κυβέρνηση μείωσε το ΦΠΑ στην εστίαση, το φόρο στα ενοίκια, το φόρο στα ακίνητα, την εισφορά αλληλεγγύης, την ειδική εισφορά στο πετρέλαιο. Εσείς τα ανεβάσατε όλα. Και καταργείτε και το αγροτικό πετρέλαιο.
Να πάμε τις συντάξεις; Καταργήσατε το ΕΚΑΣ, πετσοκόψατε τις επικουρικές και τώρα κόβετε και τις κύριες συντάξεις».
Ο αν. Τομεάρχης Παιδείας του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υπόσχεται 10.000 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, ενώ την ίδια στιγμή έχει δεσμευτεί για μηδενικές προσλήψεις την επόμενη διετία.
«Την ώρα που ο Πρωθυπουργός  “κλείνει” το μάτι στη νεολαία, τάζοντας κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων,  ο Υπουργός Παιδείας  δηλώνει ότι δεν ξέρει πότε και πως θα εφαρμοστεί», δήλωσε ο Λαρισαίος βουλευτής, συμπληρώνοντας ότι συγχρόνως  «κλείνουν σχολεία για τον Ελληνισμό της διασποράς».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στα ειδικά μισθολόγια στελεχών Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας , λέγοντας:
«Από την προστασία των εισοδημάτων τους, πάμε κυριολεκτικά σε σφαγή. Γιατί δεν εφαρμόζετε τις αποφάσεις του ΣτΕ επιστρέφοντας και το υπόλοιπο 50% των παρακρατηθέντων από τις αποδοχές τους;»
Σχετικά με την καταψήφιση των αντίμετρων είπε χαρακτηριστικά  πως:
«Όποιος  ψηφίσει τα αντίμετρα, νομιμοποιεί μέτρα που θα περικόψουν δύο συντάξεις ετησίως από τους συνταξιούχους, θα ψαλιδίσουν ένα μισθό από τους εργαζόμενους, θα νομιμοποιήσουν τις ομαδικές απολύσεις και θα δώσουν τη χαριστική βολή στους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αγρότες».
Ο κ. Κέλλας αναφέρθηκε και στη σωρεία δικαστικών “ηττών” της κυβέρνησης, εξηγώντας ότι:
«Στη βία σας και στην προσπάθειά σας να μείνετε στην εξουσία και να χτίσετε κομματικό κράτος, νομοθετείτε πρόχειρα και αντισυνταγματικά», για να συμπληρώσει πως:
«Σήμερα με το τέταρτο μνημόνιο που ισοπεδώνει και τους τελευταίους οικονομικά επιζώντες σ' αυτή τη χώρα, κάνετε απολύτως σαφές ότι είστε αποφασισμένοι να διατηρήσετε πάση θυσία τις  καρέκλες σας».
Κλείνοντας, δήλωσε κατηγορηματικά:
«H Νέα Δημοκρατία με αίσθημα ευθύνης και ειλικρίνειας απέναντι στη χώρα και τους πολίτες, δεν θα ψηφίσει το τέταρτο μνημόνιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Είναι όλο δικό σας».

ΟΜΙΛΙΑ ΚΕΛΛΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
«ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΥΝΟΧΗ» ΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ



«Για τη χώρα  μου  η  πολιτική  συνοχής – η πολιτική πίσω από εκατοντάδες χιλιάδες έργα ανά την Ευρώπη - δεν  είναι  απλά  σημαντική  αλλά  μοναδικής  σημασίας, αφού η  συντριπτική  πλειοψηφία  των χρηματοδοτικών παρεμβάσεων, γίνεται  μέσω  Κοινοτικών  παρεμβάσεων  κα  προγραμμάτων». Αυτά τόνισε ανάμεσα σε άλλα, μιλώντας στην Επιτροπή Ευρωπαικών Υποθέσεων της Βουλής για την "Πολιτική Συνοχής στην Ελλάδα", παρουσία της Ευρωπαίας Επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής, κα. Κορίνα  Κρέτσου, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, βουλευτής Λαρίσης κ. Χρήστος Κέλλας.
Ο Λαρισαίος πολιτικός, αφού έκανε μια αναδρομή των σχέσεων Ευρώπης-Ελλάδας, περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στη χώρα μας, σημειώνοντας:
«Η  έλευσή  σας  στην  Αθήνα  πραγματοποιείται  λίγες  μόλις  μέρες  μετά  τη  συνάντηση  της  Ρώμης, με  αφορμή  τα  60  χρόνια  από  την  υπογραφή  της  συνθήκης.
Είναι  σημαντικό  ότι  και  σ’ αυτή  τη  συνάντηση  επαναδιατυπώθηκε  ένας  από  τους  κεντρικούς   αλλά  και  πρωταρχικούς  στόχους της  Ευρωπαϊκής  Ένωσης,  πώς  δηλαδή ο  Ευρωπαίος  πολίτης  θα  έλθει  πιο  κοντά  στην  Ένωση  και  τις  Ευρωπαϊκές  πολιτικές.   
Είναι    σαφές  ότι  ιδιαίτερα  μετά  την  δημοσιονομική  μεταρρύθμιση  του 1988  η  πολιτική  συνοχής  κατέχει  κεντρική  θέση  ανάμεσα στις πολιτικές  της ΕΕ, αποτελώντας τον θεμέλιο λίθο της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, με στόχο τη μείωση των ανισοτήτων μεταξύ των διαφόρων περιφερειών.  Έτσι  και  ο  δικός  σας  ρόλος  είναι  καθοριστικής  σημασίας,  μια  που  οι  επιλογές  σας  έχουν  άμεσες  επιπτώσεις  στην  καθημερινότητα  του  πολίτη.
Είναι    γνωστό  ότι  το  κεντρικό  «στοίχημα»  που  ετέθη  με  την  εφαρμογή  της πολιτικής συνοχής  14-20  αφορούσε  τον  απαραίτητο  συμβιβασμό  ανάμεσα  στην  αρχική  στόχευση της  πολιτικής  συνοχής, στη  στήριξη  δηλαδή  των  λιγότερο  ανεπτυγμένων  περιφερειών της Ένωσης και στις νέες  θεσμικές  προτεραιότητες της  στρατηγικής  της  Λισσαβόνας και της Ευρώπης 2020.
Δεν  πρέπει  επίσης  να  μας  διαφεύγει  ότι η  πολιτική  συνοχής  διαμορφώνεται  σ’ ένα σύνθετο  παγκόσμιο  περιβάλλον  οπότε  προφανώς  πρέπει  να  λάβει  υπόψη της τις νέες  παγκόσμιες προκλήσεις, την κρίση της Ευρωζώνης, την παγκόσμια πίεση για αναδιάρθρωση της  παραγωγής, την κλιματική  αλλαγή, την  αύξηση των τιμών ενέργειας, τις δημογραφικές  ανισορροπίες  αλλά  και  την  αυξανόμενη  δυσκολία  των εθνικών πολιτικών να συμβαδίσουν με τις αλλαγές και τις νέες τάσεις.
Θεωρώ  ότι  σήμερα, στην χώρα μου υπάρχει  μια  ολοκληρωμένη - αμιγώς τεχνοκρατική -  αποτίμηση  της  εφαρμογής των δράσεων της πολιτικής συνοχής  από το  πακέτο  Ντελόρ  μέχρι  το  τρέχον  ΕΣΠΑ.  Γνωρίζουμε  νομίζω  επαρκώς  και  τα  δυνατά  αλλά  και    τα  αδύνατα  σημεία  μας,  γεγονός  που  μας  βοηθά  στην  αποδοτικότερη  υλοποίηση  των τρεχόντων προγραμμάτων,  αλλά  και τον προγραμματισμό  νέων.
Θα  μπορούσα  να  μιλάω  επί  μακρών  για  το  θέμα, θέλω  όμως  επιγραμματικά  να  θέσω  τρία σημεία  στα  οποία  εκτιμώ  ότι πρέπει  να  υπάρξουν  άμεσες  παρεμβάσεις:
-Οι  καθυστερήσεις  στην  υλοποίηση  προγραμμάτων  -από την  ημερομηνία  κατάθεσης  μιας  αίτησης  υπαγωγής  μέχρι  την  1η  πληρωμή-  ιδιαίτερα  όσον  αφορά  ιδιώτες  είναι τεράστιες  και  δρουν  εντελώς  αποτρεπτικά  για  κάθε  ενδιαφερόμενο  επενδυτή.  Είναι  προτιμότερο  ένα  πρόγραμμα  να  μην  προκηρύσσεται  εάν  δεν  είναι  απολύτως  διασφαλισμένη  η  πορεία διοικητικής  αλλά  και  οικονομικής  υλοποίησής  του.  
-Πρέπει  να  δοθεί  ιδιαίτερη  βαρύτητα στην  ετοιμότητα  των  αρμόδιων  υπηρεσιών  των  φορέων  που  αποτελούν  τους  τελικούς  αποδέκτες  των  δράσεων.  Η  οργάνωση  και  η  αποτελεσματικότητα  των  Αιρετών  Περιφερειών  μέσω  και  των  διαχειριστικών  αρχών  τους  δεν  συμβαδίζει  συνήθως    με  την  ετοιμότητα  μιας  τεχνικής  υπηρεσίας  ενός  Δήμου,  νοσοκομείου, ή  μιας  πανεπιστημιακής  σχολής,  με αποτέλεσμα  σημαντικές  καθυστερήσεις
-Πρέπει να εξεταστεί ένα νέο ΕΣΠΑ με νέους μετρήσιμους αναπτυξιακούς στόχους».
 

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.