Ομιλίες

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΕΛΛΑΣ ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
 ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ:
Προτεραιότητα σε ΥΓΕΙΑ & ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΤΟΜΕΑ




Κυρίες και κύριοι βουλευτές.

Συζητούμε σήμερα ίσως τον κρισιμότερο προϋπολογισμό στην Ιστορία της χώρας. Ο προϋπολογισμός αυτός, έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, καθώς προέρχεται από μια τρικομματική κυβέρνηση και ως εκ τούτου είναι αποτέλεσμα συζήτησης και συγκερασμού διαφορετικών πολιτικών απόψεων. Με τις προβλέψεις του,  επιχειρεί να μετατρέψει το κράτος από παραγωγό ελλειμμάτων σε δημιουργό πλεονασμάτων, και ταυτόχρονα, θέτει τις βάσεις για την επίτευξη της πολυπόθητης ανάπτυξης. Η κυβέρνηση, πρέπει να δράσει κάτω από συνθήκες ασφυκτικής πίεσης, λόγω της τρομακτικής ύφεσης και της κοινωνικής ανασφάλειας. Ο προϋπολογισμός αυτός δεν είναι μία ωραιοποιημένη έκθεση ιδεών, αλλά μια εργώδης προσπάθεια πολλών εξειδικευμένων στελεχών (κυρίως) του Υπουργείου Οικονομικών, σε συνεννόηση ασφαλώς, με την πολιτική ηγεσία.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Ένας προϋπολογισμός με πρωτογενές πλεόνασμα 748 εκ. € για το ελληνικό κράτος-όπως αυτός που συζητάμε-  έχει συμβολισμούς με μεγάλη πολιτική και οικονομική αξία: Στέλνει το μήνυμα προς τον ελληνικό λαό, που έχει υποστεί πρωτόγνωρες για τα σύγχρονα ευρωπαϊκά δεδομένα θυσίες, ότι επιτέλους μπαίνουμε σε μία τροχιά εξόδου από το ολέθριο σπιράλ ύφεση-έλλειμμα-μέτρα-ύφεση, και αντικρίζουμε φως στο τούνελ. Ο φετινός προϋπολογισμός, δεν καταρτίσθηκε με την αυθαίρετη μέθοδο της ποσοστιαίας αύξησης των εσόδων και των δαπανών, αλλά βασίζεται σε πολύ αυστηρές εκτιμήσεις, σε σχέση με την απόδοση των μέτρων που έχουν θεσμοθετηθεί, σε συνεννόηση με τους εταίρους μας. Έτσι λοιπόν, το έλλειμμα για πρώτη φορά μετατρέπεται σε πρωτογενές πλεόνασμα.
Πριν από αυτό όμως, εξαλείψαμε ένα άλλο έλλειμμα: το έλλειμμα αξιοπιστίας που είχαμε στην Ευρώπη.   Η Ελλάδα, ξαναέγινε ένας αξιόπιστος εταίρος, ξαναμπήκε στην ατζέντα της ΕΕ για συνολική αντιμετώπιση των  χρόνιων προβλημάτων της, οι εξαγωγές αρχίζουν να ανεβαίνουν , ο πρωτογενής  τομέας κάνει δειλά βήματα ανάκαμψης, οι κρατικές δαπάνες συμμαζεύονται, ο πληθωρισμός μειώνεται, ο τουρισμός αρχίζει να ανεβαίνει, μπήκε στην ατζέντα το μεταναστευτικό, συλλαμβάνονται επιτέλους φοροφυγάδες και μεγαλοοφειλέτες, , το επιχειρηματικό περιβάλλον βελτιώνεται και αρχίζει να υπάρχει ένα αίσθημα κοινωνικής δικαιοσύνης.
Φυσικά, δεν ισχυρίζομαι ότι όλα είναι καλά, όμως, για πρώτη φορά αρχίζει να φαίνεται φως. Γνωρίζω πολύ καλά, ότι ο ελληνικός λαός δοκιμάζεται από πρωτοφανή, οριζόντια και κάποιες φορές ίσως, άδικα μέτρα. Η κοινωνική συνοχή έχει φτάσει στα όριά της και δεν τολμώ να σκεφτώ τι μπορεί να γίνει σε περίπτωση άτακτης χρεοκοπίας.
Πρέπει λοιπόν να φύγουμε από την εποχή των υποσχέσεων και να περάσουμε στα έργα.
Ο δρόμος είναι δύσκολος και ανηφορικός, αλλά αν τον βαδίσουμε με σοβαρότητα, σύνεση και σωφροσύνη, τότε θα τα καταφέρουμε. Σε αυτή την αίθουσα, δεν υπάρχουν περισσότερο ή λιγότερο πατριώτες, περισσότερο ή λιγότερο κοινωνικά ευαίσθητοι.
Πρέπει, όλοι μαζί να συμφωνήσουμε σε μερικά απλά και ρεαλιστικά «προαπαιτούμενα», για να προχωρήσει η χώρα μπροστά. Και αυτά μπορεί να είναι:
1. Η οριστική λύση στις δημοσιονομικές ανισορροπίες, ώστε να βάλουμε τέλος στην ασυδοσία, και να υπάρξει αυστηρότατος έλεγχος σε όλο το δημοσιονομικό φάσμα.
2.Η οριστική αποφυγή κινδύνου εξόδου της χώρας μας από το ευρώ, ώστε η Ελλάδα να ξαναγίνει ένας ασφαλής προορισμός επενδύσεων.
3.Ύστερα από την λήψη των μέτρων, θα πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας στην κοινωνική πολιτική, και ιδιαίτερα σε όλους όσοι έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη. Να τους δείξουμε έμπρακτα ότι είμαστε δίπλα τους, να επαναφέρουμε την κοινωνική συνοχή, να μην κάνουμε άλλες εκπτώσεις στο κοινωνικό κράτος και να δημιουργήσουμε κοινωνικά ισοδύναμα στην κρίση.
4.Η μείωση του χρέους και η επαναφορά του σε βιώσιμα επίπεδα. Στόχος της κυβέρνησης σε πρώτη φάση, είναι  η επιμήκυνση του προγράμματος, που μπορεί άμεσα να μην αλλάξει εντυπωσιακά τους δείκτες, όμως μακροπρόθεσμα θα υπάρξει σταδιακή βελτίωση του πρωτογενούς ισοζυγίου, υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης όπως επίσης σημαντική βελτίωση στο επενδυτικό περιβάλλον.
5. Πρέπει να γίνει πλήρης επανασχεδιασμός των αναπτυξιακών μέτρων και μάλιστα σε συμπυκνωμένο χρόνο.  Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι με την καταβολή της δόσης θα ξεκινήσουν άμεσα οι μελέτες για σχεδιασμό αναπτυξιακών μέτρων, που θα δώσουν ανάσα στην αγορά, θα αξιοποιηθεί πλήρως το ΕΣΠΑ, θα γίνει άμεσα η επανεκκίνηση μεγάλων έργων.
Αθροιστικά όλα αυτά θα αλλάξουν την ψυχολογία, θα ενισχύσουν την επιχειρηματικότητα και θα μειώσουν την ανεργία.

             Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Όσον αφορά τον πρωτογενή τομέα και την υγεία: Επειδή κατάγομαι από τον ευλογημένο θεσσαλικό κάμπο, θέλω να τονίσω ότι είναι κοινή εκτίμηση πως αν υπάρχει βάσιμη ελπίδα ανάκαμψης, τότε αυτή, δεν μπορεί παρά να είναι συνυφασμένη με την ενίσχυση της γεωργίας και της κτηνοτροφίας.
Η κυβέρνηση σταθερή στις δεσμεύσεις της έδωσε έγκαιρα την εξισωτική στους κτηνοτρόφους, έχει στόχο την θέσπιση κινήτρων για την καλλιέργεια ψυχανθών και πρωτεϊνούχων ζωοτροφών και έχει δεσμευτεί για προγράμματα ενίσχυσης κτηνοτρόφων.
Στη γεωργία, η χώρα μας, με βάση την τροποποίηση του ευρωπαϊκού κανονισμού 1698/2005, έχει την δυνατότητα-ως πληγείσα από την οικονομική κρίση- να χρηματοδοτηθεί για προγράμματα ενίσχυσης αγροτών από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο έως και 95%. Εμείς,  πρέπει να είμαστε δίπλα τους, ιδιαίτερα μάλιστα τώρα, που έχουμε ενθαρρυντικά σημάδια, όπως αυξήσεις των εξαγωγών σε αγροτικά  και προϊόντα μεταποίησης.
Μιλώντας ως γιατρός:   Θέλω να πω ότι  στην υγεία δεν χωράνε εκπτώσεις. Άκουσα με ανακούφιση την εξαίρεση των βαριά αναπήρων από τις περικοπές. Δεν φτάνει όμως.  
Παρά το γεγονός ότι οι πιστώσεις για την υγεία για το 2013 είναι ελαφρά μειωμένες, πρέπει αυτά τα χρήματα να τα αξιοποιήσουμε σωστά και να τα πάρουμε άμεσα. Χρειάζεται αποτελεσματική διοικητική διασύνδεση των νοσοκομείων, διαφάνεια, και αυστηρός έλεγχος στις προμήθειες.
Να επεκταθεί πλήρως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, να εκσυγχρονισθεί το ΕΚΑΒ, να δώσουμε στον ΕΟΠΥΥ τον πραγματικό ρόλο που πρέπει να έχει, και όλοι οι ασφαλισμένοι του να αισθάνονται σίγουροι και ασφαλείς.
Όσο για τα γεννόσημα, αν θέλουμε να αυξηθεί η διείσδυση τους στην αγορά, θα πρέπει να το κάνουμε με αυστηρότατους ελέγχους του ΕΟΦ, ώστε να εκλείψουν καχυποψίες, ενδοιασμοί και τυχόν ενστάσεις.

Κυρίες και κύριοι βουλευτές

Πρέπει όλοι μας να καταλάβουμε, ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια. Παραλάβαμε έναν τσουχτερό λογαριασμό, αλλά καταφέραμε να μείνουμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να υπάρχει «επόμενη μέρα».
Έχω την πεποίθηση, ότι η ελληνική κρίση με την γενναία απόφαση της ψήφισης των τελευταίων μέτρων, οδηγείται στο τέλος της, παρά τη δυστοκία και τις καθυστερήσεις των δυο τελευταίων ημερών από την πλευρά ορισμένων εκ των δανειστών μας.
 Κάποιοι Ευρωπαίοι, θεωρούσαν ότι η ελληνική κρίση είναι ένα μεμονωμένο πρόβλημα. Τώρα όλοι αναγνωρίζουν, ότι είμαστε μέρος του μεγάλου ευρωπαϊκού, και όχι μόνο, δημοσιονομικού  προβλήματος. Εναπόκειται πλέον σε εμάς να αποφασίσουμε:  θέλουμε στην κρισιμότερη στιγμή της ιστορίας να είμαστε παρόντες στην συνολική λύση ή  θα κοιτάμε από μακριά το τρένο που χάνεται;
 Μακάρι να μπορούσαμε να βρούμε λύση χωρίς να ματώσουμε, αλλά τέτοιος δρόμος, δεν υπάρχει!
 Όλοι, πρέπει να κοιταχτούμε στον καθρέφτη , να αφήσουμε την μικροπολιτική, και να αποφασίσουμε, τι χώρα θα παραδώσουμε στα παιδιά μας.
 Ο λαός, έχει καταλάβει ότι χωρίς ριζικές αλλαγές δεν έχουμε καμιά τύχη.
Αν είμαστε συνεπείς στις δεσμεύσεις μας, εργατικοί, και ξαναποκτήσουμε εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας, μπορούμε να καταφέρουμε πολλά.
Ας είμαστε ενωμένοι.
Έλληνες είμαστε.

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ



Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Αν κάποιος παρακολουθούσε σε καθημερινή βάση όλα τα δημοσιεύματα που αφορούν το νέο φορολογικό, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα κυριεύονταν από συναισθήματα τρόμου και απελπισίας. Από την ψήφιση του προϋπολογισμού και μετά, ακούμε για το επερχόμενο φορολογικό νομοσχέδιο πράγματα που ελάχιστη σχέση έχουν με την πραγματικότητα. Εμείς από την πλευρά μας πάντα συνιστούσαμε ψυχραιμία έως ότου ολοκληρωθούν οι διεργασίες και δούμε όλες τις λεπτομέρειες.

Σαφώς και δεν εθελοτυφλούμε. Γνωρίζουμε και εμείς οι ίδιοι ότι ένα φορολογικό νομοσχέδιο πάντα είναι δυσάρεστο, όμως αναγκαίο.
Αυτήν την στιγμή όμως θα πρέπει όλοι μας να αντιληφθούμε σε ποια θέση βρισκόμαστε τώρα και σε ποια θέση βρισκόμασταν πριν 3 μήνες. Αν κάποιος μας έλεγε ότι μέσα σε διάστημα 6 μηνών θα διανύαμε τόσο δρόμο και θα επανακτούσαμε την εμπιστοσύνη, την αξιοπιστία μας και θα εξαλείφαμε εντελώς τον κίνδυνο εξόδου της χώρας μας από το ευρώ, σίγουρα δεν θα τον πίστευε κανείς. Κι όμως δεν πάει πολύς καιρός που ήμασταν στην ίδια αίθουσα και λέγαμε ότι θα τα καταφέρουμε και ότι δεν πρέπει όλα να τα μηδενίζουμε. Και ήταν οι ίδιοι άνθρωποι της αντιπολίτευσης που και τότε πόνταραν στην πλήρη αποτυχία της χώρας. Δυστυχώς κύριοι διαψευστήκατε. Η χώρα για πρώτη φορά, με αυτή τη κυβέρνηση και παρ’ όλες τις διαφορές που μπορεί να έχουμε, κατάφερε να κάνει πράξεις τις υποσχέσεις της και με σταθερά βήματα να προχωρά προς ένα καλύτερο αύριο.
Προαπαιτούμενο σταθερότητας και αλλαγής πλεύσης είναι η ψήφιση αυτού του φορολογικού.
Κατά τη γνώμη μου για να μπορεί ένα φορολογικό να είναι επιτυχημένο πρέπει να βασίζεται σε 4 πυλώνες. Πρώτος πυλώνας: να αποδίδει δικαιοσύνη. Δεύτερος πυλώνας: να βοηθά στην ανάπτυξη. Τρίτος πυλώνας: να δίνει σταθερότητα. Και τέταρτος πυλώνας: να βοηθά στη πάταξη της φοροδιαφυγής.
Ας δούμε λοιπόν κομμάτι – κομμάτι αυτά τα 4 σημεία και στο τέλος θα βγάλουμε τα συμπεράσματά μας.
1.    Φορολογικό που να είναι δίκαιο: με βάση τα στοιχεία που μας έδωσε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για το 2011 από τις 5.681.000 δηλώσεις που έγιναν οι 2.085.000 ήταν από ελεύθερους επαγγελματίες, επιχειρήσεις, εισοδηματίες, βιομηχάνους, νομικά πρόσωπα και αγρότες. Το 50% από αυτούς δήλωσαν εισοδήματα κάτω από 5.000 ευρώ. Νομίζω ότι αυτό και μόνο δείχνει την αδικία και την ανισότητα που επικρατούσε, αφού οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι ήταν αυτοί που διαρκώς σήκωναν το βάρος της φορολογίας και κάποιοι άλλοι ήταν απόντες. Τώρα όμως με τον εξορθολογισμό των διατάξεων για τις φοροαπαλλαγές και τις εκπτώσεις, αυτήν η ανισότητα τελειώνει. Επίσης διαχωρίζουμε και διακρίνουμε τα εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες και επιχειρηματικές δραστηριότητες και διευρύνουμε την υποχρέωση υποβολής της φορολογικής δήλωσης. Απλοποιούμε την φορολογική κλίμακα και θα δηλώνονται πλέον όλα τα εισοδήματα. Ένα άλλο στοιχείο που αποδίδει δικαιοσύνη είναι ότι το αφορολόγητο ουσιαστικά θα είναι στα 9.545 ευρώ. Κάτι που πραγματικά θα ελαφρύνει χιλιάδες χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους. Επίσης δίνουμε μια ηχηρή απάντηση σε αυτούς που έλεγαν ότι απαξιώνουμε την οικογένεια και τα παιδιά. Με το μηνιαίο επίδομα των 40 ευρώ για κάθε παιδί θα ωφεληθούν 900.000 οικογένειες. Για πολύτεκνες οικογένειες με εισόδημα έως 45.000 ευρώ θεσπίζεται ετήσιο ειδικό επίδομα για κάθε παιδί ύψους 500 ευρώ, αν υπολογίσουμε και το μηνιαίο επίδομα των 40 ευρώ τότε βλέπουμε πραγματικά το όφελος που προκύπτει στις οικογένειες αυτές. Ακόμη υπάρχει ευνοϊκή φορολόγηση για εισοδήματα μισθωτών και συνταξιούχων κάτω των 25.000 ευρώ. Τέλος για αναπήρους με ποσοστό αναπηρίας 67% και πάνω υπάρχουν πολλές φοροαπαλλαγές και μειώσεις φόρων.
2.    Φορολογικό που να βοηθά στην ανάπτυξη: προβλέπεται μείωση του φορολογικού συντελεστή κατά 50% για νέους ελεύθερους επαγγελματίες και για ατομικές επιχειρήσεις που θα κάνουν έναρξη το 2013 με εισόδημα ως 10.000 ευρώ. Με αυτό στηρίζουμε έμπρακτα τη νεανική επιχειρηματικότητα. Επίσης φορολογούμε τα λεγόμενα μπλοκάκια των ελεύθερων επαγγελματιών με την κλίμακα των μισθωτών υπηρεσιών εφόσον το 70% του εισοδήματος προέρχεται από τον ίδιο εργοδότη και δεν αυξάνουμε το τέλος επιτηδεύματος. Επιπλέον η φορολόγηση των ενοικίων γίνεται αυτοτελώς και προκύπτει  μικρότερη επιβάρυνση για τα χαμηλά εισοδήματα, αφού μέχρι 12.000 ευρώ ο φορολογικός συντελεστής είναι 10%. Ακόμη επιβάλλεται ισονομία στη φορολόγηση πλοίων με αλλοδαπή σημαία που η διαχείριση ή η έδρα της εταιρείας είναι στην Ελλάδα, έτσι δίνουμε κίνητρα για πλοία με ελληνικό ναυλολόγιο. Τέλος μειώνουμε από 40% σε 32% την φορολογική επιβάρυνση για τις εταιρείες και μειώνουμε το ποσοστό παρακράτησης φόρου από 25% σε 10% για τα μερίσματα ή τα κέρδη που διανέμονται.
3.    Φορολογικό που να δίνει σταθερότητα: με το νέο φορολογικό απλοποιείται το σύστημα με 3 μόνο φορολογικά κλιμάκια. Επίσης  όλα τα εισοδήματα δηλώνονται και έτσι ξεκαθαρίζει το τοπίο για το ποια εισοδήματα μπορούν να δεχτούν την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης.
4.    Φορολογικό που βοηθά στη πάταξη της φοροδιαφυγής: βάζουμε τέλος στις φοροαπαλλαγές, στις εκπτώσεις, και στα επιδόματα ανεξαρτήτως εισοδήματος. Επιβάλλεται φόρος στην υπεραξία από την μεταβίβαση μετοχών εισηγμένων στο χρηματιστήριο. Επίσης σε εισοδήματα που αφορούν συμβάσεις ή πράξεις επί παραγώγων χρηματοοικονομικών προιόντων, επιβάλλουμε φόρο παρακράτησης και υπάρχουν άμεσα φορολογικά έσοδα. Ακόμη φορολογείται η αγροτική δραστηριότητα με 13% και θα έχει βάση την κλίμακα των μισθωτών και των συνταξιούχων. Έτσι μέσα από αυτό πολλοί αγρότες θα έχουν αφορολόγητο, αλλά και με την τήρηση βιβλίων θα πάψουν οι αγρότες να γίνονται βορά στους εμπόρους, πράγμα που θα έχει θετική επίπτωση και στο εισόδημά τους και στις τιμές των προιόντων. Τέλος διευρύνονται και δίνονται ξεκάθαρες αρμοδιότητες στον οικονομικό εισαγγελέα για την πάταξη της φοροδιαφυγής.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Αν αναλογιστούμε την κατάσταση που βρίσκεται η χώρα θα δούμε ότι αυτό το φορολογικό βαδίζει σε σωστή κατεύθυνση. Δεν θέλω να παρουσιάσω τα πράγματα ιδανικά. Γνωρίζω πολύ καλά ότι ο κόσμος περνάει δύσκολα και κάνει υπομονή ελπίζοντας σε καλύτερες μέρες. Σε μέρες αξιοπρέπειας, ελπίδας και αισιοδοξίας. Εμείς έχουμε δώσει την υπόσχεση να κάνουμε τα πάντα για να είμαστε αντάξιοι των προσδοκιών τους. Για να το καταφέρουμε όμως αυτό πρέπει να νοικοκυρέψουμε την χώρα μας, να γίνουμε ένα σύγχρονο και δίκαιο ευρωπαικό κράτος. Σας καλώ λοιπόν να στηρίξετε αυτό το φορολογικό. Όλες οι μεταρρυθμίσεις που γίνονται, όλα τα δύσκολα μέτρα, το νέο φορολογικό γίνονται για να χτίσουμε μια νέα ισχυρή Ελλάδα. Είμαι σίγουρος ότι όλοι οι Έλληνες το θέλουμε αυτό. Γι ‘ αυτό το λόγο κάνουμε όλοι υπομονή και δεν ακούμε τις σειρήνες των καιροσκόπων. Δεν κάνουμε υπομονή γιατί είμαστε άβουλοι αλλά γιατί θέλουμε να κάνουμε την χώρα μας καλύτερη. Και θα την κάνουμε γιατί μας αξίζει.

   

Σ/Ν «Οριστική αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην κοινωνική ασφάλιση, αντιμετώπισή της στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας»



Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το νομοσχέδιο που συζητούμε σήμερα, δικαιώνει μια μεγάλη προσδοκία του λαού μας. Να μπει επιτέλους μια τάξη στο ασφαλιστικό μας σύστημα, να πάψουν να υπάρχουν επιτήδειοι που εκμεταλλευόμενοι διάφορες «τρύπες» του ασφαλιστικού απολάμβαναν παράνομες συντάξεις, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, επιδόματα κ.α. Η ανομία και η αδιαφάνεια που επικρατούσε σε αυτό το χώρο, και η οποία αποδείχθηκε με την απογραφή των συνταξιούχων, με την συνεπαγόμενη αιμορραγία εθνικών πόρων, έχουν αποτυπωθεί ανεξίτηλα σε ένα σημαντικό τμήμα του εθνικού μας χρέους.
Το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου,  αντιμετωπίζει λοιπόν την παραβατικότητα αυτή του ασφαλιστικού, με αιχμή του δόρατος το σύστημα «Αριάδνη». Ένα πλέγμα νομοθετικών διατάξεων και ενημερώσεων μεταξύ των εμπλεκομένων υπηρεσιών, που αποκλείουν πλέον κάθε προσπάθεια για προσπορισμό κοινωνικών πόρων, είτε πρόκειται για σύνταξη, είτε για ιατροφαρμακευτικές παροχές, είτε για κάθε είδους επιδόματα, προς ίδιον όφελος. Εδώ πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα στο Υπουργείο και τον κ. Υπουργό για την συστηματική δουλειά που έχουν κάνει και μάλιστα εκ των ενόντων. Κεντρικός φορέας όλης αυτής της προσπάθειας διασταυρώσεως στοιχείων και παρακολούθησης η ΗΔΙΚΑ ΑΕ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης), η οποία διαχειρίζεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών τη βάση δεδομένων όλων των ασφαλισμένων οι οποίοι έχουν καταχωρηθεί με δύο πολύ βασικά τους στοιχεία τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ. Καμία σύνταξη δεν πληρώνεται χωρίς να υπάρχουν τα παραπάνω δύο στοιχεία για τον συνταξιούχο. Όσες τυχόν έχουν πληρωθεί αχρεωστήτως, καταχωρούνται στο μητρώο παραβατικότητας ώστε στη συνέχεια να αναζητηθούν τα χρήματα. Δεν αρκεί μόνο να τιμωρούνται παραδειγματικά οι ένοχοι, αλλά θα πρέπει και τα κλαπέντα χρήματα να επιστρέφουν στα δημόσια ταμεία. Επίσης μέσω της ΗΔΙΚΑ θα αποστέλλονται προσυμπληρωμένα εκκαθαριστικά στους συνταξιούχους, ώστε να έχουμε μείωση γραφειοκρατικού κόστους και περιορισμό της φοροδιαφυγής.
Το Υπουργείο δεν περιορίζεται μόνο σε αυτά, αλλά αξιοποιεί τις δυνατότητες της ΗΔΙΚΑ προς την κατεύθυνση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας των ασφαλιστικών ταμείων, δημιουργώντας ενιαίο ηλεκτρονικό αρχείο. Στοιχεία του αρχείου αυτού που αφορούν  διακηρύξεις μίσθωσης, αναθέσεις εργολαβιών, πωλήσεις κλπ. θα αναρτώνται στο διαδίκτυο εξασφαλίζοντας πλήρη διαφάνεια.
Θεσπίζονται επίσης ποινές για δημοσίους λειτουργούς, οι οποίοι με τις πράξεις τους ζημιώνουν το ασφαλιστικό μας σύστημα. Και εδώ η τιμωρία να είναι παραδειγματική και τα χρήματα να επιστρέφουν στο δημόσιο. Η μεγάλη πληγή που λέγεται εισφοροδιαφυγή, ζει και βασιλεύει κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επομένως το ασφαλιστικό πιστοποιητικό που θεσμοθετείται για τις μεγάλες επιχειρήσεις, θα πρέπει να επεκταθεί και στις μεσαίες και μικρές που παρανομούν περισσότερο. Άλλωστε οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δηλαδή το ΣΕΠΕ (Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας), η ΥΠΟΑΔΗΕ (Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος), και η ΕΥΠΕΑ υπάρχουν, και δεν δικαιολογείται καμία ολιγωρία στο θέμα αυτό.
Στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου, με μεγάλη μου ικανοποίηση βλέπω ότι επιτέλους κάτοχοι αδείας εξασκήσεως επαγγέλματος όπως π.χ. δικηγόροι, γιατροί, μηχανικοί κλπ., που δεν ασκούν το επάγγελμά τους λόγω κρίσης, μπορούν να εγγράφονται στον ΟΑΕΔ και να συμμετέχουν στα διάφορα προγράμματά του για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Επιπλέον δε, χορηγείται επίδομα σε αυτοαπασχολουμένους και ελεύθερους επαγγελματίες, θύματα της μεγάλης ανεργίας  που μας πλήττει. Για όλους δε τους ανέργους, παρατείνεται για ένα χρόνο μετά την λήξη του επιδόματός τους η ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη.
Στο τρίτο μέρος του νομοσχεδίου δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην ευαισθησία του Υπουργείου να ασχοληθεί με το θέμα των ΚΕΠΑ. Εδώ υπάρχει θέμα κ. Υπουργέ. Δεν νομίζω να υπάρχει βουλευτής που να μην έχει δεχθεί παράπονα αναπήρων, οι οποίοι ευρίσκονται σε κατάσταση απελπισίας, διότι τους έχει κοπεί η σύνταξη και περιμένουν πολλούς μήνες πότε θα εξετασθούν από τις αντίστοιχες επιτροπές. Ιδίως στις περιπτώσεις νευρολογικών και ψυχιατρικών νοσημάτων η κατάσταση έχει ξεφύγει εντελώς. Σωστό να συνεχίζεται η χορήγηση της σύνταξης για ένα εξάμηνο, αλλά και να εξετάζεται ο ασθενής μέσα σε αυτό το διάστημα, ώστε να μην μεσολαβεί κενό. Η ίδια αντιμετώπιση να θεσπισθεί και για τα προνοιακά επιδόματα.
Πολλά άρθρα λύνουν λειτουργικά θέματα ταμείων όσον αφορά κυρίως το προσωπικό τους, και τις επιτροπές διοικητικές και ιατρικές. Όλα μαζί τα άρθρα αυτού του νομοσχεδίου, θεωρώ ότι απελευθερώνουν τον μηχανισμό παραγωγής ασφάλισης και πρόνοιας του κράτους μας, ο οποίος αν και λαβώθηκε σοβαρά με το μνημόνιο, εν τούτοις οργανωμένος σε νέα βάση με λιγότερους πόρους, θα συνεχίσει να είναι το στήριγμα του λαού μας στις δύσκολες μέρες που περνά. Δίνω λοιπόν την θετική μου ψήφο και σας καλώ να πράξετε και εσείς το ίδιο.
Σας ευχαριστώ.

ΚΕΛΛΑΣ ΓΙΑ ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ





Στην ολομέλεια της Βουλής μίλησε ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας με θέμα το Εθνικό Κτηματολόγιο. Αναλυτικά η ομιλία του βουλευτή:

Η κυβέρνηση συνεχίζοντας τις παρεμβάσεις της στο τομέα των μεταρρυθμίσεων, με σκοπό την ανάπτυξη, φέρνει στην ολομέλεια το παρόν νομοσχέδιο.
Το Εθνικό Κτηματολόγιο είναι ένα θεμελιώδες έργο για την Ελλάδα, το οποίο δυστυχώς ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Και δεν έχει ολοκληρωθεί, διότι έπεσε θύμα της αναβλητικότητας των διαφόρων πολιτικών ηγεσιών, της ανικανότητας των κατά καιρούς διοικήσεων, και των διαφόρων οικονομικών συμφερόντων και σκοπιμοτήτων. Έτσι δυστυχώς είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη, που δεν έχει ολοκληρωμένο κτηματολόγιο.
Το Εθνικό Κτηματολόγιο δημιουργεί οφέλη για τους πολίτες και την εθνική οικονομία. Κατοχυρώνει την ιδιοκτησία των πολιτών και του κράτους, εξασφαλίζει και διευκολύνει τις διαδικασίες μεταβίβασης της ακίνητης περιουσίας, αναβαθμίζει την αξία των ακινήτων,  συμβάλλει σημαντικά στην προστασία του περιβάλλοντος, με την σαφή οριοθέτηση των δασών και του αιγιαλού, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για προσέλκυση επενδύσεων, και αποτελεί εμπόδιο στις καταπατήσεις και την αυθαιρεσία.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο ουσιαστικά περιλαμβάνει τρία μέρη.  
Στο πρώτο μέρος διαπραγματεύεται την συγχώνευση του «Οργανισμού Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδος» Ο.Κ.Χ.Ε. με την «Κτηματολόγιο Α.Ε». Εδώ έχουμε να κάνουμε με χαρακτηριστική περίπτωση ασυνεννοησίας, σύγκρουσης υπηρεσιών και επικάλυψης αρμοδιοτήτων. Η συγχώνευση αυτή γίνεται για να θεραπεύσει τις παραπάνω αβελτηρίες με τον εξής τρόπο. Το τεχνικό κομμάτι της γεωχωρικής πληροφορίας του Ο.Κ.Χ.Ε.  περιέρχεται στη Κτηματολόγιο Α.Ε., λόγω της μεγάλης συνάφειας και του τεχνολογικού υποβάθρου της, η οποία εφεξής μετονομάζεται σε «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση Α.Ε.» (ΕΚΧΑ ΑΕ), που είναι ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με μοναδικό μέτοχο το ελληνικό δημόσιο. Για την αρτιότερη λειτουργία της ΕΚΧΑ προβλέπονται μάλιστα αποσπάσεις από άλλες υπηρεσίες του δημοσίου.
Το νομιμοποιητικό – επικυρωτικό κομμάτι γυρίζει στο υπουργείο και στον υπουργό, που έχει άλλωστε και τον τελευταίο λόγο. Η αντιπολίτευση έχει εγείρει επιφυλάξεις για την συγχώνευση αυτή, όσον αφορά κυρίως την διασφάλιση της βάσης των γεωχωρικών δεδομένων, σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης της ΑΕ. Μην προτρέχουμε όμως, διότι η εταιρία όπως ρητά αναφέρεται λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, ελέγχεται και εποπτεύεται από τον υπουργό, επομένως υπάρχουν οι δικλείδες ασφαλείας. Εξ άλλου προβλέπεται, και η υποβολή έκθεσης πεπραγμένων από την ΕΚΧΑ ΑΕ ανά εξάμηνο στο Κοινοβούλιο, για την παρακολούθηση του έργου του κτηματολογίου ώστε να τελειώσει το 2020.
Στο δεύτερο μέρος του, το νομοσχέδιο πραγματεύεται ρυθμίσεις, που αποσκοπούν στην επιτάχυνση της διαδικασίας κτηματογράφησης, στη διαφάνεια και την απλοποίηση των συναλλαγών, εισάγοντας διαδικασίες εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης. Εισάγονται καινοτομίες, όπως η υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου για υποβολή δηλώσεων ιδιοκτησίας, και με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται για πρώτη φορά η καταγραφή της δημόσιας περιουσίας και η αξιοποίησή της. Η εκδίκαση υποθέσεων που αφορούν διορθώσεις εγγραφών θα γίνεται πλέον σε μία δίκη, και θεσπίζεται η υποχρέωση προσκόμισης αντιγράφου κτηματολογικού φύλλου και αποσπάσματος κτηματολογικού διαγράμματος. Εισάγονται νέες ρυθμίσεις στο μεγάλο θέμα της ανάθεσης των μελετών, που ήταν και αιτία σημαντικής καθυστέρησης. Καταργείται η τεχνική προσφορά, αφού έτσι και αλλιώς οι προδιαγραφές του έργου είναι λεπτομερείς και αυστηρές, και προκρίνεται η χαμηλότερη προσφορά, διασφαλισμένη με ποινικές ρήτρες και χρηματοοικονομική επάρκεια του αναδόχου.
Το τρίτο μέρος του νομοσχεδίου ρυθμίζει τα της κατάρτισης, συμπλήρωσης, διόρθωσης, ανάρτησης, παραλαβής και τήρησης των δασικών χαρτών. Οι αρμοδιότητες αυτές από την δασική υπηρεσία μεταφέρονται πλέον στην ΕΚΧΑ, ώστε να επισπευσθεί ο χρόνος δημιουργίας των δασικών χαρτών. Τα δέκα τρία βήματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση ενός δασικού χάρτη περιορίζονται σε επτά. Η δασική υπηρεσία θα είναι υπεύθυνη για την θεώρησή τους εντός τετραμήνου από την υποβολή τους. Δεν νομίζω ότι η δασική υπηρεσία υποβαθμίζεται, είναι γνωστό άλλωστε  πόσο η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει υπερασπισθεί τα δημόσιο συμφέρον, τουναντίον τώρα θα μπορεί να το κάνει ακόμα καλύτερα. Η τελική κύρωση των δασικών χαρτών θα συνεχίσει να γίνεται από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας περιφέρειας, ως ιεραρχικά ανώτερο όργανο, όπως προβλέπεται από τους σχετικούς νόμους 2264 και 3889.   
Η ΕΚΧΑ έχει την επιστημονική και τεχνολογική δυνατότητα να πάει στην κλίμακα 1 προς 50.000, και δεν θα υπάρχει πλέον ασυμβατότητα κλίμακας  με τις αεροφωτογραφίες του 1945. Αξίζει να σημειωθεί ότι, από τους 11.000 χάρτες που χρειάζονται για την ολοκλήρωση του κτηματολογίου είναι έτοιμοι μόνο οι 900. Η ΕΚΧΑ ΑΕ με τις γρήγορες αναθέσεις μελετών θα μπορέσει να είναι έτοιμη μέχρι το 2020.
Είναι αξιέπαινη η προσπάθεια των υπουργών για οριζόντιες πολιτικές, που αποσκοπούν στην απελευθέρωση περισσοτέρων πολιτών από πολλά βάρη που έχουν επωμισθεί εξ αιτίας παθογενειών της λειτουργίας του κράτους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το άρθρο 10, όπου με τις πολεοδομικές ρυθμίσεις του, διευκολύνεται η δόμηση τυφλών οικοπέδων, και μάλιστα υπό προϋποθέσεις ακόμη και πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων. Τέτοιες κινήσεις μπορούν να τονώσουν την οικοδομική δραστηριότητα στη χώρα και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Δεν θα σας κουράσω άλλο, δίνω την θετική μου ψήφο γιατί θεωρώ ότι το νομοσχέδιο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, και το κτηματολόγιο θα είναι έτοιμο το 2020. Και αυτό θα γίνει με επιστημονικό και ασφαλή τρόπο, εξασφαλίζοντας τα συμφέροντα του δημοσίου.
Σας ευχαριστώ πολύ.

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.