Ομιλίες

Σ/Ν  « ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ  ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ  ΤΟΥ  ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ  ΥΓΕΙΑΣ »
 



 
Κυρίες  και κύριοι  συνάδελφοι,
 
Συζητούμε σήμερα ένα σχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας,  που έρχεται με μεγάλη καθυστέρηση, εξ ου και η διαδικασία του κατεπείγοντος. Ένα νομοσχέδιο, που τακτοποιεί σημαντικά τις υποχρεώσεις του κράτους προς τους πάσης φύσεως παρόχους υγείας, βελτιώνει την ρευστότητα στην αγορά και δίνει μια αποφασιστική ανάσα σε ένα μεγάλο τμήμα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
 
Επί της αρχής, το νομοσχέδιο κινείται στη σωστή κατεύθυνση, διότι βασίζεται στην προσπάθεια σταθεροποίησης της δημοσιονομικής εικόνας της χώρας, και επιχειρεί, με συγκεκριμένα μέτρα, να βάλλει τάξη στις οφειλές της πολιτείας στον πολύπαθο χώρο της Υγείας.
 
Όλοι γνωρίζουμε τις μεγάλες σπατάλες που έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες στο χώρο αυτό, (και) οι οποίες επιβαρύνουν, σε πολύ μεγάλο βαθμό, το συνολικό χρέος της χώρας. Οι άφρονες –αλλά και σχεδόν πάντα ανεξέλεγκτες και ατιμώρητες- αυτές πράξεις, έχουν δημιουργήσει μια στρεβλή κατάσταση στην αγορά, η οποία, ιδιαίτερα τα 3 τελευταία χρόνια, ασφυκτιά από την έλλειψη ρευστότητας. Σήμερα συζητούμε για το αυτονόητο, όπως είναι η εξόφληση χρεών της πολιτείας προς συμβεβλημένα νοσηλευτικά ιδρύματα, φαρμακεία, φαρμακευτικές εταιρείες, ιδιώτες προμηθευτές κλπ. παρελθόντων ετών μέχρι 31/12/2011, (και ) για τα οποία έχουν πληρωθεί φόροι, ΦΠΑ, καθώς και κάθε άλλου είδους κρατήσεις.
 
Σε μία ευνομούμενη πολιτεία, σε ένα κράτος δικαίου, πρέπει να υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ κράτους και πολίτη. Στη χώρα μας όμως, έως τώρα, κυριαρχούσαν άλλες πρακτικές και αντιλήψεις: Το μεν κράτος ήταν ασυνεπές προς τους προμηθευτές του και τους συνεργαζόμενους με αυτό, ενώ απαιτούσε και απαιτεί από τους ίδιους, απόλυτη συνέπεια. Σε περίπτωση καθυστερήσεων πληρωμών, έστω και μιας ημέρας μάλιστα, επέβαλλε πρόστιμα. Και πολλές φορές, δυσανάλογα υψηλά.
Οι δε πάροχοι υγείας από την πλευρά τους, ούτε χρήματα εισέπρατταν ή και όταν τα εισέπρατταν  με καθυστερήσεις ετών, πάλι επιβαρυμένοι ήταν, καθώς  είχαν  εν τω μεταξύ προπληρώσει φόρους, ΦΠΑ. κλπ.  Έτσι φθάσαμε στο σημείο, π.χ. κλινικές να αναγκάζονται να βάλλουν λουκέτο, άλλες να είναι στα όρια διακοπής λειτουργίας τους , να απολύουν προσωπικό ή να μην είναι συνεπείς στις πληρωμές τους, τόσο έναντι του προσωπικού τους , όσο και σε παντός είδους προμηθευτές και συνεργαζόμενους μαζί τους , με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη φήμη και την εν γένει εύρυθμη λειτουργία τους.
Η ίδια κατάσταση, ίσως λίγο καλύτερη, επικρατεί στο χώρο της φαρμακευτικής αγοράς.
 
Αυτή κυρίες και κύριοι συνάδελφοι ήταν μέχρι σήμερα η κατάσταση στο χώρο της Υγείας, και η κυβέρνηση επιχειρεί να την αλλάξει.
 
Και έρχομαι τώρα στα άρθρα.
Στο πρώτο άρθρο προβλέπεται η εκχώρηση - rebate των φαρμακευτικών εταιρειών προς τον ΕΟΠΥΥ- στα νοσοκομεία και συμψηφισμό με τα αντίστοιχα χρέη των νοσοκομείων προς αυτές, από την ώρα που όλα τα νοσοκομεία της χώρας έχουν εγκεκριμένους προϋπολογισμούς για το 2013. Εδώ είναι απαραίτητη η σύμφωνη γνώμη του ΕΟΠΥΥ, ώστε να μην δημιουργηθεί «τρύπα» στα έσοδά του και οδηγηθούμε πάλι σε δυσάρεστες καταστάσεις. Εν πάσει περιπτώσει είναι η πιο ασφαλής μέθοδος.
 
Στο δεύτερο άρθρο, δίνεται οριστική λύση στο θέμα των αποκλειστικών νοσοκόμων. Μια κατηγορία εργαζομένων με τεράστια συμμετοχή στην ανακούφιση του πόνου και την καλυτέρευση της καθημερινότητας του ασθενούς που ,πλέον –με τις ρυθμίσεις που εισάγουμε-  θα μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες της κάτω από συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις. Δημιουργείται πλέον Μητρώο αποκλειστικών νοσοκόμων σε επίπεδο υγειονομικής περιφέρειας, για καλύτερο συντονισμό, έλεγχο και κάλυψη των αναγκών, δεδομένων των μεγάλων ελλείψεων προσωπικού στα νοσηλευτικά ιδρύματα όλης της χώρας.
 
Στο τρίτο άρθρο, προβλέπεται η εξόφληση των οφειλών του ΕΟΠΥΥ με την διαδικασία των προκαταβολών μέχρι του ύψους της εναπομένουσας οφειλής. Έτσι θα επιταχυνθεί σημαντικά η καταβολή των οφειλομένων ποσών στους δικαιούχους, κάτι που αποτελεί και συμβατική υποχρέωση έναντι των εταίρων μας. Απαραίτητη προϋπόθεση, φυσικά, είναι  η παραίτηση των δικαιούχων από οποιαδήποτε άλλη αξίωση και ένδικο μέσο, συμπεριλαμβανομένων και των τόκων υπερημερίας. Αυτό μπορεί να ακούγεται λίγο «αυστηρό» για τους δικαιούχους, θεωρώ όμως ότι είναι απαραίτητο για λόγους προστασίας του δημοσίου συμφέροντος.
 
Τέλος στο τέταρτο άρθρο, ρυθμίζεται με τον ίδιο τρόπο όπως στο παραπάνω, η διαδικασία εξόφλησης των ληξιπροθέσμων οφειλών των νοσηλευτικών ιδρυμάτων του ΕΣΥ, του «Παπαγεωργίου», του «Αιγινήτειου», του «Αρεταίειου», του ΝΙΜΙΤΣ, των στρατιωτικών νοσοκομείων κλπ.  Έτσι, αποφεύγονται προβλήματα λειτουργίας των νοσοκομείων και διασφαλίζεται ο διαρκής εφοδιασμός τους.
 
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
 
Είναι διάχυτη στο παρόν νομοσχέδιο η θέληση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, να βάλλει τάξη στα μεγάλα και μικρότερα θέματα της υγείας. Μετά το ξέφρενο «διαχρονικό πάρτι» και τις υπερβολές, πρέπει να αναδιατάξουμε και να νοικοκυρέψουμε τον τόσο ευαίσθητο και κρίσιμο αυτό χώρο.  Εγώ ως  βουλευτής , αλλά και ως ελεύθερος επαγγελματίας γιατρός, εκτιμώ ότι με τις παραπάνω προτάσεις –και όσες άλλες διατυπωθούν καλόπιστα και τεκμηριωμένα από συναδέλφους- ο χώρος της Υγείας θα ανασάνει, και θα δημιουργηθούν προϋποθέσεις καλύτερης λειτουργίας του. Σε όφελος του πολίτη και όλων όσοι άμεσα ή έμμεσα εμπλέκονται  με αυτόν. Σήμερα κάνουμε μια καλή αρχή.
Ας την ξεκινήσουμε με την υπερψήφισή του.
 
Σας ευχαριστώ.    

Σελίδα 17 από 17

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.