Ομιλίες

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ



Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Αν κάποιος παρακολουθούσε σε καθημερινή βάση όλα τα δημοσιεύματα που αφορούν το νέο φορολογικό, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα κυριεύονταν από συναισθήματα τρόμου και απελπισίας. Από την ψήφιση του προϋπολογισμού και μετά, ακούμε για το επερχόμενο φορολογικό νομοσχέδιο πράγματα που ελάχιστη σχέση έχουν με την πραγματικότητα. Εμείς από την πλευρά μας πάντα συνιστούσαμε ψυχραιμία έως ότου ολοκληρωθούν οι διεργασίες και δούμε όλες τις λεπτομέρειες.

Σαφώς και δεν εθελοτυφλούμε. Γνωρίζουμε και εμείς οι ίδιοι ότι ένα φορολογικό νομοσχέδιο πάντα είναι δυσάρεστο, όμως αναγκαίο.
Αυτήν την στιγμή όμως θα πρέπει όλοι μας να αντιληφθούμε σε ποια θέση βρισκόμαστε τώρα και σε ποια θέση βρισκόμασταν πριν 3 μήνες. Αν κάποιος μας έλεγε ότι μέσα σε διάστημα 6 μηνών θα διανύαμε τόσο δρόμο και θα επανακτούσαμε την εμπιστοσύνη, την αξιοπιστία μας και θα εξαλείφαμε εντελώς τον κίνδυνο εξόδου της χώρας μας από το ευρώ, σίγουρα δεν θα τον πίστευε κανείς. Κι όμως δεν πάει πολύς καιρός που ήμασταν στην ίδια αίθουσα και λέγαμε ότι θα τα καταφέρουμε και ότι δεν πρέπει όλα να τα μηδενίζουμε. Και ήταν οι ίδιοι άνθρωποι της αντιπολίτευσης που και τότε πόνταραν στην πλήρη αποτυχία της χώρας. Δυστυχώς κύριοι διαψευστήκατε. Η χώρα για πρώτη φορά, με αυτή τη κυβέρνηση και παρ’ όλες τις διαφορές που μπορεί να έχουμε, κατάφερε να κάνει πράξεις τις υποσχέσεις της και με σταθερά βήματα να προχωρά προς ένα καλύτερο αύριο.
Προαπαιτούμενο σταθερότητας και αλλαγής πλεύσης είναι η ψήφιση αυτού του φορολογικού.
Κατά τη γνώμη μου για να μπορεί ένα φορολογικό να είναι επιτυχημένο πρέπει να βασίζεται σε 4 πυλώνες. Πρώτος πυλώνας: να αποδίδει δικαιοσύνη. Δεύτερος πυλώνας: να βοηθά στην ανάπτυξη. Τρίτος πυλώνας: να δίνει σταθερότητα. Και τέταρτος πυλώνας: να βοηθά στη πάταξη της φοροδιαφυγής.
Ας δούμε λοιπόν κομμάτι – κομμάτι αυτά τα 4 σημεία και στο τέλος θα βγάλουμε τα συμπεράσματά μας.
1.    Φορολογικό που να είναι δίκαιο: με βάση τα στοιχεία που μας έδωσε η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για το 2011 από τις 5.681.000 δηλώσεις που έγιναν οι 2.085.000 ήταν από ελεύθερους επαγγελματίες, επιχειρήσεις, εισοδηματίες, βιομηχάνους, νομικά πρόσωπα και αγρότες. Το 50% από αυτούς δήλωσαν εισοδήματα κάτω από 5.000 ευρώ. Νομίζω ότι αυτό και μόνο δείχνει την αδικία και την ανισότητα που επικρατούσε, αφού οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι ήταν αυτοί που διαρκώς σήκωναν το βάρος της φορολογίας και κάποιοι άλλοι ήταν απόντες. Τώρα όμως με τον εξορθολογισμό των διατάξεων για τις φοροαπαλλαγές και τις εκπτώσεις, αυτήν η ανισότητα τελειώνει. Επίσης διαχωρίζουμε και διακρίνουμε τα εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες και επιχειρηματικές δραστηριότητες και διευρύνουμε την υποχρέωση υποβολής της φορολογικής δήλωσης. Απλοποιούμε την φορολογική κλίμακα και θα δηλώνονται πλέον όλα τα εισοδήματα. Ένα άλλο στοιχείο που αποδίδει δικαιοσύνη είναι ότι το αφορολόγητο ουσιαστικά θα είναι στα 9.545 ευρώ. Κάτι που πραγματικά θα ελαφρύνει χιλιάδες χαμηλόμισθους και χαμηλοσυνταξιούχους. Επίσης δίνουμε μια ηχηρή απάντηση σε αυτούς που έλεγαν ότι απαξιώνουμε την οικογένεια και τα παιδιά. Με το μηνιαίο επίδομα των 40 ευρώ για κάθε παιδί θα ωφεληθούν 900.000 οικογένειες. Για πολύτεκνες οικογένειες με εισόδημα έως 45.000 ευρώ θεσπίζεται ετήσιο ειδικό επίδομα για κάθε παιδί ύψους 500 ευρώ, αν υπολογίσουμε και το μηνιαίο επίδομα των 40 ευρώ τότε βλέπουμε πραγματικά το όφελος που προκύπτει στις οικογένειες αυτές. Ακόμη υπάρχει ευνοϊκή φορολόγηση για εισοδήματα μισθωτών και συνταξιούχων κάτω των 25.000 ευρώ. Τέλος για αναπήρους με ποσοστό αναπηρίας 67% και πάνω υπάρχουν πολλές φοροαπαλλαγές και μειώσεις φόρων.
2.    Φορολογικό που να βοηθά στην ανάπτυξη: προβλέπεται μείωση του φορολογικού συντελεστή κατά 50% για νέους ελεύθερους επαγγελματίες και για ατομικές επιχειρήσεις που θα κάνουν έναρξη το 2013 με εισόδημα ως 10.000 ευρώ. Με αυτό στηρίζουμε έμπρακτα τη νεανική επιχειρηματικότητα. Επίσης φορολογούμε τα λεγόμενα μπλοκάκια των ελεύθερων επαγγελματιών με την κλίμακα των μισθωτών υπηρεσιών εφόσον το 70% του εισοδήματος προέρχεται από τον ίδιο εργοδότη και δεν αυξάνουμε το τέλος επιτηδεύματος. Επιπλέον η φορολόγηση των ενοικίων γίνεται αυτοτελώς και προκύπτει  μικρότερη επιβάρυνση για τα χαμηλά εισοδήματα, αφού μέχρι 12.000 ευρώ ο φορολογικός συντελεστής είναι 10%. Ακόμη επιβάλλεται ισονομία στη φορολόγηση πλοίων με αλλοδαπή σημαία που η διαχείριση ή η έδρα της εταιρείας είναι στην Ελλάδα, έτσι δίνουμε κίνητρα για πλοία με ελληνικό ναυλολόγιο. Τέλος μειώνουμε από 40% σε 32% την φορολογική επιβάρυνση για τις εταιρείες και μειώνουμε το ποσοστό παρακράτησης φόρου από 25% σε 10% για τα μερίσματα ή τα κέρδη που διανέμονται.
3.    Φορολογικό που να δίνει σταθερότητα: με το νέο φορολογικό απλοποιείται το σύστημα με 3 μόνο φορολογικά κλιμάκια. Επίσης  όλα τα εισοδήματα δηλώνονται και έτσι ξεκαθαρίζει το τοπίο για το ποια εισοδήματα μπορούν να δεχτούν την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης.
4.    Φορολογικό που βοηθά στη πάταξη της φοροδιαφυγής: βάζουμε τέλος στις φοροαπαλλαγές, στις εκπτώσεις, και στα επιδόματα ανεξαρτήτως εισοδήματος. Επιβάλλεται φόρος στην υπεραξία από την μεταβίβαση μετοχών εισηγμένων στο χρηματιστήριο. Επίσης σε εισοδήματα που αφορούν συμβάσεις ή πράξεις επί παραγώγων χρηματοοικονομικών προιόντων, επιβάλλουμε φόρο παρακράτησης και υπάρχουν άμεσα φορολογικά έσοδα. Ακόμη φορολογείται η αγροτική δραστηριότητα με 13% και θα έχει βάση την κλίμακα των μισθωτών και των συνταξιούχων. Έτσι μέσα από αυτό πολλοί αγρότες θα έχουν αφορολόγητο, αλλά και με την τήρηση βιβλίων θα πάψουν οι αγρότες να γίνονται βορά στους εμπόρους, πράγμα που θα έχει θετική επίπτωση και στο εισόδημά τους και στις τιμές των προιόντων. Τέλος διευρύνονται και δίνονται ξεκάθαρες αρμοδιότητες στον οικονομικό εισαγγελέα για την πάταξη της φοροδιαφυγής.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Αν αναλογιστούμε την κατάσταση που βρίσκεται η χώρα θα δούμε ότι αυτό το φορολογικό βαδίζει σε σωστή κατεύθυνση. Δεν θέλω να παρουσιάσω τα πράγματα ιδανικά. Γνωρίζω πολύ καλά ότι ο κόσμος περνάει δύσκολα και κάνει υπομονή ελπίζοντας σε καλύτερες μέρες. Σε μέρες αξιοπρέπειας, ελπίδας και αισιοδοξίας. Εμείς έχουμε δώσει την υπόσχεση να κάνουμε τα πάντα για να είμαστε αντάξιοι των προσδοκιών τους. Για να το καταφέρουμε όμως αυτό πρέπει να νοικοκυρέψουμε την χώρα μας, να γίνουμε ένα σύγχρονο και δίκαιο ευρωπαικό κράτος. Σας καλώ λοιπόν να στηρίξετε αυτό το φορολογικό. Όλες οι μεταρρυθμίσεις που γίνονται, όλα τα δύσκολα μέτρα, το νέο φορολογικό γίνονται για να χτίσουμε μια νέα ισχυρή Ελλάδα. Είμαι σίγουρος ότι όλοι οι Έλληνες το θέλουμε αυτό. Γι ‘ αυτό το λόγο κάνουμε όλοι υπομονή και δεν ακούμε τις σειρήνες των καιροσκόπων. Δεν κάνουμε υπομονή γιατί είμαστε άβουλοι αλλά γιατί θέλουμε να κάνουμε την χώρα μας καλύτερη. Και θα την κάνουμε γιατί μας αξίζει.

   

Σ/Ν «Οριστική αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην κοινωνική ασφάλιση, αντιμετώπισή της στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας»



Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το νομοσχέδιο που συζητούμε σήμερα, δικαιώνει μια μεγάλη προσδοκία του λαού μας. Να μπει επιτέλους μια τάξη στο ασφαλιστικό μας σύστημα, να πάψουν να υπάρχουν επιτήδειοι που εκμεταλλευόμενοι διάφορες «τρύπες» του ασφαλιστικού απολάμβαναν παράνομες συντάξεις, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, επιδόματα κ.α. Η ανομία και η αδιαφάνεια που επικρατούσε σε αυτό το χώρο, και η οποία αποδείχθηκε με την απογραφή των συνταξιούχων, με την συνεπαγόμενη αιμορραγία εθνικών πόρων, έχουν αποτυπωθεί ανεξίτηλα σε ένα σημαντικό τμήμα του εθνικού μας χρέους.
Το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου,  αντιμετωπίζει λοιπόν την παραβατικότητα αυτή του ασφαλιστικού, με αιχμή του δόρατος το σύστημα «Αριάδνη». Ένα πλέγμα νομοθετικών διατάξεων και ενημερώσεων μεταξύ των εμπλεκομένων υπηρεσιών, που αποκλείουν πλέον κάθε προσπάθεια για προσπορισμό κοινωνικών πόρων, είτε πρόκειται για σύνταξη, είτε για ιατροφαρμακευτικές παροχές, είτε για κάθε είδους επιδόματα, προς ίδιον όφελος. Εδώ πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα στο Υπουργείο και τον κ. Υπουργό για την συστηματική δουλειά που έχουν κάνει και μάλιστα εκ των ενόντων. Κεντρικός φορέας όλης αυτής της προσπάθειας διασταυρώσεως στοιχείων και παρακολούθησης η ΗΔΙΚΑ ΑΕ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης), η οποία διαχειρίζεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών τη βάση δεδομένων όλων των ασφαλισμένων οι οποίοι έχουν καταχωρηθεί με δύο πολύ βασικά τους στοιχεία τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ. Καμία σύνταξη δεν πληρώνεται χωρίς να υπάρχουν τα παραπάνω δύο στοιχεία για τον συνταξιούχο. Όσες τυχόν έχουν πληρωθεί αχρεωστήτως, καταχωρούνται στο μητρώο παραβατικότητας ώστε στη συνέχεια να αναζητηθούν τα χρήματα. Δεν αρκεί μόνο να τιμωρούνται παραδειγματικά οι ένοχοι, αλλά θα πρέπει και τα κλαπέντα χρήματα να επιστρέφουν στα δημόσια ταμεία. Επίσης μέσω της ΗΔΙΚΑ θα αποστέλλονται προσυμπληρωμένα εκκαθαριστικά στους συνταξιούχους, ώστε να έχουμε μείωση γραφειοκρατικού κόστους και περιορισμό της φοροδιαφυγής.
Το Υπουργείο δεν περιορίζεται μόνο σε αυτά, αλλά αξιοποιεί τις δυνατότητες της ΗΔΙΚΑ προς την κατεύθυνση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας των ασφαλιστικών ταμείων, δημιουργώντας ενιαίο ηλεκτρονικό αρχείο. Στοιχεία του αρχείου αυτού που αφορούν  διακηρύξεις μίσθωσης, αναθέσεις εργολαβιών, πωλήσεις κλπ. θα αναρτώνται στο διαδίκτυο εξασφαλίζοντας πλήρη διαφάνεια.
Θεσπίζονται επίσης ποινές για δημοσίους λειτουργούς, οι οποίοι με τις πράξεις τους ζημιώνουν το ασφαλιστικό μας σύστημα. Και εδώ η τιμωρία να είναι παραδειγματική και τα χρήματα να επιστρέφουν στο δημόσιο. Η μεγάλη πληγή που λέγεται εισφοροδιαφυγή, ζει και βασιλεύει κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επομένως το ασφαλιστικό πιστοποιητικό που θεσμοθετείται για τις μεγάλες επιχειρήσεις, θα πρέπει να επεκταθεί και στις μεσαίες και μικρές που παρανομούν περισσότερο. Άλλωστε οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δηλαδή το ΣΕΠΕ (Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας), η ΥΠΟΑΔΗΕ (Υπηρεσία Οικονομικής Αστυνομίας και Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος), και η ΕΥΠΕΑ υπάρχουν, και δεν δικαιολογείται καμία ολιγωρία στο θέμα αυτό.
Στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου, με μεγάλη μου ικανοποίηση βλέπω ότι επιτέλους κάτοχοι αδείας εξασκήσεως επαγγέλματος όπως π.χ. δικηγόροι, γιατροί, μηχανικοί κλπ., που δεν ασκούν το επάγγελμά τους λόγω κρίσης, μπορούν να εγγράφονται στον ΟΑΕΔ και να συμμετέχουν στα διάφορα προγράμματά του για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας. Επιπλέον δε, χορηγείται επίδομα σε αυτοαπασχολουμένους και ελεύθερους επαγγελματίες, θύματα της μεγάλης ανεργίας  που μας πλήττει. Για όλους δε τους ανέργους, παρατείνεται για ένα χρόνο μετά την λήξη του επιδόματός τους η ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη.
Στο τρίτο μέρος του νομοσχεδίου δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην ευαισθησία του Υπουργείου να ασχοληθεί με το θέμα των ΚΕΠΑ. Εδώ υπάρχει θέμα κ. Υπουργέ. Δεν νομίζω να υπάρχει βουλευτής που να μην έχει δεχθεί παράπονα αναπήρων, οι οποίοι ευρίσκονται σε κατάσταση απελπισίας, διότι τους έχει κοπεί η σύνταξη και περιμένουν πολλούς μήνες πότε θα εξετασθούν από τις αντίστοιχες επιτροπές. Ιδίως στις περιπτώσεις νευρολογικών και ψυχιατρικών νοσημάτων η κατάσταση έχει ξεφύγει εντελώς. Σωστό να συνεχίζεται η χορήγηση της σύνταξης για ένα εξάμηνο, αλλά και να εξετάζεται ο ασθενής μέσα σε αυτό το διάστημα, ώστε να μην μεσολαβεί κενό. Η ίδια αντιμετώπιση να θεσπισθεί και για τα προνοιακά επιδόματα.
Πολλά άρθρα λύνουν λειτουργικά θέματα ταμείων όσον αφορά κυρίως το προσωπικό τους, και τις επιτροπές διοικητικές και ιατρικές. Όλα μαζί τα άρθρα αυτού του νομοσχεδίου, θεωρώ ότι απελευθερώνουν τον μηχανισμό παραγωγής ασφάλισης και πρόνοιας του κράτους μας, ο οποίος αν και λαβώθηκε σοβαρά με το μνημόνιο, εν τούτοις οργανωμένος σε νέα βάση με λιγότερους πόρους, θα συνεχίσει να είναι το στήριγμα του λαού μας στις δύσκολες μέρες που περνά. Δίνω λοιπόν την θετική μου ψήφο και σας καλώ να πράξετε και εσείς το ίδιο.
Σας ευχαριστώ.

ΚΕΛΛΑΣ ΓΙΑ ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ





Στην ολομέλεια της Βουλής μίλησε ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας με θέμα το Εθνικό Κτηματολόγιο. Αναλυτικά η ομιλία του βουλευτή:

Η κυβέρνηση συνεχίζοντας τις παρεμβάσεις της στο τομέα των μεταρρυθμίσεων, με σκοπό την ανάπτυξη, φέρνει στην ολομέλεια το παρόν νομοσχέδιο.
Το Εθνικό Κτηματολόγιο είναι ένα θεμελιώδες έργο για την Ελλάδα, το οποίο δυστυχώς ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί. Και δεν έχει ολοκληρωθεί, διότι έπεσε θύμα της αναβλητικότητας των διαφόρων πολιτικών ηγεσιών, της ανικανότητας των κατά καιρούς διοικήσεων, και των διαφόρων οικονομικών συμφερόντων και σκοπιμοτήτων. Έτσι δυστυχώς είμαστε η μοναδική χώρα στην Ευρώπη, που δεν έχει ολοκληρωμένο κτηματολόγιο.
Το Εθνικό Κτηματολόγιο δημιουργεί οφέλη για τους πολίτες και την εθνική οικονομία. Κατοχυρώνει την ιδιοκτησία των πολιτών και του κράτους, εξασφαλίζει και διευκολύνει τις διαδικασίες μεταβίβασης της ακίνητης περιουσίας, αναβαθμίζει την αξία των ακινήτων,  συμβάλλει σημαντικά στην προστασία του περιβάλλοντος, με την σαφή οριοθέτηση των δασών και του αιγιαλού, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για προσέλκυση επενδύσεων, και αποτελεί εμπόδιο στις καταπατήσεις και την αυθαιρεσία.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το υπό συζήτηση νομοσχέδιο ουσιαστικά περιλαμβάνει τρία μέρη.  
Στο πρώτο μέρος διαπραγματεύεται την συγχώνευση του «Οργανισμού Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδος» Ο.Κ.Χ.Ε. με την «Κτηματολόγιο Α.Ε». Εδώ έχουμε να κάνουμε με χαρακτηριστική περίπτωση ασυνεννοησίας, σύγκρουσης υπηρεσιών και επικάλυψης αρμοδιοτήτων. Η συγχώνευση αυτή γίνεται για να θεραπεύσει τις παραπάνω αβελτηρίες με τον εξής τρόπο. Το τεχνικό κομμάτι της γεωχωρικής πληροφορίας του Ο.Κ.Χ.Ε.  περιέρχεται στη Κτηματολόγιο Α.Ε., λόγω της μεγάλης συνάφειας και του τεχνολογικού υποβάθρου της, η οποία εφεξής μετονομάζεται σε «Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση Α.Ε.» (ΕΚΧΑ ΑΕ), που είναι ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με μοναδικό μέτοχο το ελληνικό δημόσιο. Για την αρτιότερη λειτουργία της ΕΚΧΑ προβλέπονται μάλιστα αποσπάσεις από άλλες υπηρεσίες του δημοσίου.
Το νομιμοποιητικό – επικυρωτικό κομμάτι γυρίζει στο υπουργείο και στον υπουργό, που έχει άλλωστε και τον τελευταίο λόγο. Η αντιπολίτευση έχει εγείρει επιφυλάξεις για την συγχώνευση αυτή, όσον αφορά κυρίως την διασφάλιση της βάσης των γεωχωρικών δεδομένων, σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης της ΑΕ. Μην προτρέχουμε όμως, διότι η εταιρία όπως ρητά αναφέρεται λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, ελέγχεται και εποπτεύεται από τον υπουργό, επομένως υπάρχουν οι δικλείδες ασφαλείας. Εξ άλλου προβλέπεται, και η υποβολή έκθεσης πεπραγμένων από την ΕΚΧΑ ΑΕ ανά εξάμηνο στο Κοινοβούλιο, για την παρακολούθηση του έργου του κτηματολογίου ώστε να τελειώσει το 2020.
Στο δεύτερο μέρος του, το νομοσχέδιο πραγματεύεται ρυθμίσεις, που αποσκοπούν στην επιτάχυνση της διαδικασίας κτηματογράφησης, στη διαφάνεια και την απλοποίηση των συναλλαγών, εισάγοντας διαδικασίες εξ αποστάσεως ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης. Εισάγονται καινοτομίες, όπως η υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου για υποβολή δηλώσεων ιδιοκτησίας, και με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται για πρώτη φορά η καταγραφή της δημόσιας περιουσίας και η αξιοποίησή της. Η εκδίκαση υποθέσεων που αφορούν διορθώσεις εγγραφών θα γίνεται πλέον σε μία δίκη, και θεσπίζεται η υποχρέωση προσκόμισης αντιγράφου κτηματολογικού φύλλου και αποσπάσματος κτηματολογικού διαγράμματος. Εισάγονται νέες ρυθμίσεις στο μεγάλο θέμα της ανάθεσης των μελετών, που ήταν και αιτία σημαντικής καθυστέρησης. Καταργείται η τεχνική προσφορά, αφού έτσι και αλλιώς οι προδιαγραφές του έργου είναι λεπτομερείς και αυστηρές, και προκρίνεται η χαμηλότερη προσφορά, διασφαλισμένη με ποινικές ρήτρες και χρηματοοικονομική επάρκεια του αναδόχου.
Το τρίτο μέρος του νομοσχεδίου ρυθμίζει τα της κατάρτισης, συμπλήρωσης, διόρθωσης, ανάρτησης, παραλαβής και τήρησης των δασικών χαρτών. Οι αρμοδιότητες αυτές από την δασική υπηρεσία μεταφέρονται πλέον στην ΕΚΧΑ, ώστε να επισπευσθεί ο χρόνος δημιουργίας των δασικών χαρτών. Τα δέκα τρία βήματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση ενός δασικού χάρτη περιορίζονται σε επτά. Η δασική υπηρεσία θα είναι υπεύθυνη για την θεώρησή τους εντός τετραμήνου από την υποβολή τους. Δεν νομίζω ότι η δασική υπηρεσία υποβαθμίζεται, είναι γνωστό άλλωστε  πόσο η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει υπερασπισθεί τα δημόσιο συμφέρον, τουναντίον τώρα θα μπορεί να το κάνει ακόμα καλύτερα. Η τελική κύρωση των δασικών χαρτών θα συνεχίσει να γίνεται από τον Γενικό Γραμματέα της οικείας περιφέρειας, ως ιεραρχικά ανώτερο όργανο, όπως προβλέπεται από τους σχετικούς νόμους 2264 και 3889.   
Η ΕΚΧΑ έχει την επιστημονική και τεχνολογική δυνατότητα να πάει στην κλίμακα 1 προς 50.000, και δεν θα υπάρχει πλέον ασυμβατότητα κλίμακας  με τις αεροφωτογραφίες του 1945. Αξίζει να σημειωθεί ότι, από τους 11.000 χάρτες που χρειάζονται για την ολοκλήρωση του κτηματολογίου είναι έτοιμοι μόνο οι 900. Η ΕΚΧΑ ΑΕ με τις γρήγορες αναθέσεις μελετών θα μπορέσει να είναι έτοιμη μέχρι το 2020.
Είναι αξιέπαινη η προσπάθεια των υπουργών για οριζόντιες πολιτικές, που αποσκοπούν στην απελευθέρωση περισσοτέρων πολιτών από πολλά βάρη που έχουν επωμισθεί εξ αιτίας παθογενειών της λειτουργίας του κράτους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το άρθρο 10, όπου με τις πολεοδομικές ρυθμίσεις του, διευκολύνεται η δόμηση τυφλών οικοπέδων, και μάλιστα υπό προϋποθέσεις ακόμη και πριν την κύρωση του δικτύου κοινοχρήστων χώρων. Τέτοιες κινήσεις μπορούν να τονώσουν την οικοδομική δραστηριότητα στη χώρα και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Δεν θα σας κουράσω άλλο, δίνω την θετική μου ψήφο γιατί θεωρώ ότι το νομοσχέδιο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, και το κτηματολόγιο θα είναι έτοιμο το 2020. Και αυτό θα γίνει με επιστημονικό και ασφαλή τρόπο, εξασφαλίζοντας τα συμφέροντα του δημοσίου.
Σας ευχαριστώ πολύ.

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
«Κατάργηση και συγχώνευση νομικών προσώπων του δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα – Σύσταση Γενικής Γραμματείας για το συντονισμό του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις.




Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι
Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα που έβαλε αυτήν η κυβέρνηση από την πρώτη μέρα της εκλογής της ήταν το συμμάζεμα του Δημοσίου και του ευρύτερου  Δημοσίου τομέα. Μέσα σε έξι μήνες και ύστερα από τις εργώδεις προσπάθειες του πρωθυπουργού μας Αντώνη Σαμαρά, αλλά και μέσα από την αγαστή συνεργασία των 3 κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση, καταφέραμε για πρώτη φορά να βάλουμε ένα μπούσουλα στα δημοσιονομικά και να ατενίζουμε με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον.
Ευθύνες για τον τεράστιο και άνισα κατανεμημένο δημόσιο τομέα έχουμε όλοι. Όμως θα ήταν μεγάλο σφάλμα αν μείνουμε μόνο στην επίρριψη των ευθυνών, πράγμα που κάνει με μεγάλη συνέπεια η αντιπολίτευση και να μην προχωρήσουμε στη επίλυση χρόνιων προβλημάτων που θα βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών που απολαμβάνουν οι πολίτες. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να κάνουμε πράξη όλα αυτά που θα κάνουν την χώρα μας μια σύγχρονη ευρωπαική χώρα με έναν Δημόσιο τομέα που θα λειτουργεί υπέρ του πολίτη και όχι εις βάρος του πολίτη.
Είναι νομίζω ηλίου φαεινότερο ότι το σημαντικότερο ρόλο στην εξέλιξη των μεταρρυθμίσεων στη χώρα θα παίξει η δημόσια διοίκηση. Αυτή θα εκτελέσει όλες τις αποφάσεις που θα ληφθούν και θα νομοθετηθούν σε πολιτικό επίπεδο. Δυστυχώς όμως η σημερινή διοίκηση δεν μπορεί να αποδώσει διότι είναι ανοργάνωτη, υποστελεχωμένη εκεί που χρειάζεται ανθρώπινο δυναμικό, υπερστελεχωμένη εκεί που δεν χρειάζεται και πλήρως κατακερματισμένη σε πληθώρα οργανισμών, νομικών προσώπων, φορέων κλπ.
Έτσι λοιπόν με το παρόν νομοσχέδιο που συζητάμε και αφορά καταργήσεις-συγχωνεύσεις νομικών προσώπων δημοσίου και ευρύτερου δημοσίου τομέα επιδιώκουμε μια πιο ορθολογική λειτουργία της δημόσιας διοίκησης  τόσο σε λειτουργικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Με το παρόν νομοσχέδιο κάνουμε πράξη τις υποσχέσεις μας για ένα δημόσιο, σύγχρονο και δίκαιο για όλους. Καταργούμε λοιπόν οκτώ φορείς και συγχωνεύουμε άλλα εκατόν ενενήντα επτά νομικά πρόσωπα του δημοσίου τομέα.
 Για τους οκτώ φορείς που καταργούνται δηλαδή
1)    Την Ελληνική Θαλάσσια Ένωση
2)    Το Ινστιτούτο Οικονομίας Κατασκευών
3)    Το Ταμείο Διαχείρισης  Πιστώσεων για την Εκτέλεση Αρχαιολογικών Έργων
4)    Ο Οργανισμός Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
5)    Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Επικοινωνίας, Πληροφόρησης και Πολιτισμού – Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς – Εθνικής Χαρτοθήκης
6)    Το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών
7)    Οι Εταιρείες Προστασίας Ανηλίκων εκτός από εκείνες που εδρεύουν σε πόλεις οι οποίες είναι έδρες εφετείων
8)    Οι Φορείς Διαχείρισης Υγροτόπων Λίμνης Καστοριάς ,Λίμνης Παμβώτιδας Ιωαννίνων και Κάρλας – Μαυροβουνίου – Κεφαλόβρυσου
θα προκύψει εξοικονόμηση πόρων από την μη καταβολή μισθωμάτων, αμοιβών μελών ΔΣ, λοιπών οργάνων, δικηγόρων κλπ. σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους περίπου 816.500 ευρώ.
Για τους φορείς που συγχωνεύονται δηλαδή
1)    Το Ελληνικό Ινστιτούτο Μετρολογίας, το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης και ο Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης εντάσσονται στο Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας
2)     Το Κέντρο Έρευνας Τεχνολογίας και Ανάπτυξης Θεσσαλίας εντάσσεται στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης
3)    21 φορείς Διαχείρισης Προστατευομένων Περιοχών εντάσσονται σε εννέα νέους ενιαίους φορείς προστατευομένων περιοχών
4)    37 Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας εντάσσονται σε 12 νέα Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας που συνιστώνται ανά περιφέρεια της χώρας
5)    Συγχωνεύονται τα Κεφάλαια Αποζημίωσης Φορτοεκφορτωτών στο Ενιαίο Κεφάλαιο Αποζημίωσης φορτοεκφορτωτών
6)    Απορροφάται η   HELLEXPO από την ΔΕΘ

Από τις συγχωνεύσεις των παραπάνω φορέων επέρχεται δημοσιονομικό όφελος από την μη καταβολή μισθωμάτων, αμοιβών μελών ΔΣ, λοιπών οργάνων, δικηγόρων κλπ. σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους 2.200.500  ευρώ περίπου
Το συνολικό δημοσιονομικό όφελος ανέρχεται σε 3.017.000 ευρώ σε ετήσια βάση καθόλου αμελητέο στις σημερινές δύσκολες συνθήκες που περνά η χώρα μας.
 Κυρίες και Κύριοι βουλευτές,
Η ενιαία λογική που διέπει το πρώτο μέρος του νομοσχεδίου που συζητούμε είναι :
 πρώτον σε σχέση με τις αρμοδιότητες, αυτές μεταφέρονται ή στο δημόσιο ή στο νέο φορέα όπου μπορεί να ενσωματώνονται και άλλοι φορείς
δεύτερον σε σχέση με το προσωπικό, δεν απολύεται κανένας και ισχύουν τα ίδια ακριβώς πράγματα όπως και πριν. Η υπηρεσιακή κατάσταση τους ρυθμίζεται από τα υπηρεσιακά και τα πειθαρχικά συμβούλια όπως προβλέπεται
τρίτον σε σχέση με τα περιουσιακά στοιχεία, αυτά μεταφέρονται στον καθολικό διάδοχο
Ειδικότερα στα άρθρα :    
Με το άρθρο 1 καταργείται το ΝΠΔΔ Ελληνική Θαλάσσια Ένωση και οι αρμοδιότητες του μεταφέρονται στην Δ/νση Εθιμοτυπίας του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού. Το προσωπικό του είναι δημόσιοι υπάλληλοι αποσπασμένοι άρα δεν υπάρχει πρόβλημα.
Με άρθρο 2 καταργείται το ΝΠΙΔ Ινστιτούτο Οικονομίας Κατασκευών και οι αρμοδιότητές του μεταφέρονται στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το προσωπικό του μεταφέρεται στην εταιρεία Κτιριακές Υποδομές ΑΕ που εποπτεύεται από το ίδιο υπουργείο άρα πάλι δεν υπάρχει πρόβλημα.
Με το άρθρο 3 καταργείται το ΝΠΙΔ Ταμείο Διαχείρισης Πιστώσεων για Εκτελέσεις Αρχαιολογικών Έργων το προσωπικό μεταφέρεται σε ΝΠΙΔ του δημοσίου τομέα. Προβλέπεται ότι το εξειδικευμένο προσωπικό σε αναστηλώσεις μνημείων θα συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του μέσω επιτροπών της Γενικής Γραμματείας Πολιτισμού του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Αθλητισμού και Πολιτισμού οι οποίες θα διαχειρίζονται και τα έργα που έχουν ενταχθεί και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ.
Με το άρθρο 4 καταργείται το ΝΠΔΔ Οργανισμός Τουριστικής Εκπαίδευσης και μεταφέρονται οι αρμοδιότητές του στο Υπουργείο Τουρισμού. Ουσιαστικά καταργείται μόνο το ΔΣ ενώ οι σχολές θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά σαν αποκεντρωμένες υπηρεσίες του υπουργείου. Το προσωπικό συνεχίζει κανονικά.
Με το άρθρο 5 καταργείται το ΝΠΙΔ Ευρωπαϊκό Κέντρο Επικοινωνίας Πληροφόρησης και Πολιτισμού – Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς – Εθνική Χαρτοθήκη και οι αρμοδιότητές του μεταφέρονται στα Γενικά Αρχεία Κράτους – Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας σαν τμήμα με τίτλο Αρχείο Χαρτογραφικής Κληρονομιάς. Το προσωπικό του μεταφέρεται λόγω επαγγελματικής συνάφειας στην Κτηματολόγιο ΑΕ και κατόπιν διατίθεται στο Αρχείο Χαρτογραφικής Κληρονομιάς.
Με το άρθρο 6 συνιστάται το ΝΠΙΔ Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας στο οποίο εντάσσονται με πλήρη διαχειριστική, οικονομική και λογιστική αυτοτέλεια το Ελληνικό Ινστιτούτο Μετρολογίας, το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης και ο Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης (ΕΛΟΤ). Για το προσωπικό τους δεν υπάρχει καμία ουσιαστική διαφορά.
Με το άρθρο 7 εντάσσεται το Κέντρο Έρευνας, Τεχνολογίας και Ανάπτυξης Θεσσαλίας στο ΝΠΙΔ Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης και αποτελεί εφεξής Ινστιτούτο αυτού. Για το προσωπικό του δεν υπάρχει καμία ουσιαστική διαφορά.
Με το άρθρο 8 καταργείται το ΝΠΔΔ Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών και εντάσσεται ως Ινστιτούτο στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Για το προσωπικό του δεν δημιουργείται κανένα πρόβλημα.
Με το άρθρο 9 συγχωνεύονται 21 ΝΠΙΔ Φορείς Διαχείρισης Προστατευμένων Περιοχών σε 9 φορείς, καταργούνται άλλοι 3, ενώ διατηρούνται 5 φορείς λόγω της διεθνούς αναγνωρισιμότητας, της μοναδικότητας και της ιστορικής αξίας των περιοχών αυτών.  Για το προσωπικό τους δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό πρόβλημα.
Με το άρθρο 10 συνιστώνται για κάθε περιφέρεια της χώρας συνολικά 12 ΝΠΔΔ Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας στα οποία υπάγονται όλες οι Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας της χώρας. Το προσωπικό αυτών των μονάδων μεταφέρεται στο αντίστοιχο Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας.
Με το άρθρο 11 συνιστάται ΝΠΔΔ Ενιαίο Κεφάλαιο Αποζημίωσης Φορτοεκφορτωτών στον οποίο συγχωνεύονται όλα τα Κεφάλαια Αποζημίωσης Φορτοεκφορτωτών. Τα αποθεματικά των υπό συγχώνευση κεφαλαίων εντάσσονται στο ενιαίο κεφάλαιο σε χωριστές κατηγορίες και χωριστές μερίδες ώστε να προστατεύονται πλήρως τα δικαιώματα των δικαιούχων. Το προσωπικό συνεχίζει κανονικά στο ενιαίο φορέα.
Με το άρθρο 12 καταργούνται τα ΝΠΔΔ Εταιρείες Προστασίας Ανηλίκων εκτός από εκείνες που εδρεύουν σε πόλεις πού είναι και έδρες Εφετείων. Το προσωπικό των εταιρειών που καταργούνται μεταφέρεται στις εταιρείες που διατηρούνται στην έδρα του Εφετείου.
Με το άρθρο 13 η HELEXPO AE απορροφάται από την ΔΕΘ και λύνονται έτσι δυσλειτουργίες στον εκθεσιακό κλάδο.
Αγαπητοί συνάδελφοι
Με το παρόν νομοσχέδιο βάζουμε ακόμη ένα λιθαράκι στην εξυγίανση της δημόσιας διοίκησης. Διαψεύδουμε όλους όσους νόμιζαν ότι δεν θα πιάσουμε θέματα που καίνε και αφήνουμε πίσω όλους αυτούς που θέλουν μια χώρα αγκυλωμένη σε παθογένειες και λάθη για εξυπηρέτηση των μικροπολιτικών τους συμφερόντων. Νομίζω ότι τα παραπάνω άρθρα είναι προς την σωστή κατεύθυνση  και συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και έχουν σημαντικό δημοσιονομικό όφελος.
Σας καλώ λοιπόν να τα υπερψηφίσετε.
Σας ευχαριστώ.

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.