Κοινοβουλευτική δραστηριότητα

ΚΕΛΛΑΣ ΣΕ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ: ΕΚΤΟΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ ΟΙ ΛΑΡΙΣΑΙΟΙ ΡΟΔΑΚΙΝΟΠΑΡΑΓΩΓΟΙ;




Να πάρει σαφή θέση εάν και οι Λαρισαίοι ροδακινοπαραγωγοί θα αποζημιωθούν - σύμφωνα με όσα περιγράφονται στο πόρισμα της  Ομάδας Εργασίας που συστάθηκε από τον ΕΛΓΑ - για τις καταστροφές του περασμένου Ιουλίου, όπως διαβεβαίωσε τους αντίστοιχους της Πέλλας και της Ημαθίας, ζητά ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, από τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Βαγγέλη Αποστόλου, με αφορμή σχετικές δηλώσεις του τελευταίου.

Στη σχετική  ερώτησή του προς τον κ. Αποστόλου, ο κ. Κέλλας σημειώνει πως «σε πρόσφατη συνάντησή σας στη Θεσσαλονίκη με τη Διεπαγγελματική Οργάνωση Πυρηνοκάρπων, μεταξύ άλλων αναφέρατε:
“Οι παραγωγοί ροδάκινων και νεκταρινιών των Περιφερειακών Ενοτήτων Ημαθίας και Πέλλας που επλήγησαν από τα καιρικά φαινόμενα κατά το χρονικό διάστημα από 14 ως 17 Ιουλίου του 2017, θα αποζημιωθούν σύμφωνα με όσα περιγράφονται στο Πόρισμα της Ομάδας Εργασίας που συστήθηκε από τον ΕΛΓΑ για να διερευνήσει τις επιπτώσεις”».

Ο Λαρισαίος πολιτικός επισημαίνει ότι «παρόμοια καιρικά φαινόμενα και στο ακριβώς ίδιο χρονικό διάστημα έπληξαν και το Ν. Λάρισας, προκαλώντας μεγάλες ζημιές στους ροδακινοπαραγωγούς της περιοχής» την ώρα που δεν έχουν ενημέρωση για αποζημιώσεις και βρίσκονται σε οριακή οικονομική κατάσταση».

Για το λόγο αυτό, ρωτά τον υπουργό τα εξής:

1.    Γιατί στις δηλώσεις σας αναφέρατε μόνο τους ροδακινοπαραγωγούς των Π.Ε Ημαθίας και Πέλλας;

2.    Οι παραγωγοί ροδάκινων και νεκταρινιών της Π.Ε Λάρισας που επλήγησαν από παρόμοια καιρικά φαινόμενα και κατά το ίδιο χρονικό διάστημα με αυτά της Ημαθίας και της Πέλλας, θα τύχουν αντίστοιχης αντιμετώπισης με τους παραγωγούς των παραπάνω περιοχών;

ΚΕΛΛΑΣ: ΠΡΟΧΩΡΗΣΤΕ ΤΙΣ ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ



Το θέμα των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, φέρνει εκ νέου στη Βουλή με ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας.
Την ερώτηση συνυπογράφουν η Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, βουλευτής Επικρατείας κ. Νίκη Κεραμέως και οι αν. Τομεάρχες, βουλευτές Ν. Αργολίδας κ. Ιωάννης Ανδριανός και Καστοριάς κ. Μαρία Αντωνίου.
Ο αν. Τομεάρχης Παιδείας του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, μετά την κατάθεση της ερώτησης, προχώρησε στην παρακάτω δήλωση:
«Η συνεχής υποβάθμιση των σχολείων του εξωτερικού αποτελεί πλέον πάγιο χαρακτηριστικό της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και αιτία αγανάκτησης αλλά και αγωνίας του ελληνισμού της διασποράς τα τελευταία χρόνια.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα και με καταγγελίες Συλλόγων Εκπαιδευτικών, προκαλεί αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των διαδικασιών των νέων αποσπάσεων, “αναγκάζοντας” τους εκπαιδευτικούς του εξωτερικού  να χάνουν την οργανική τους θέση στο εσωτερικό, ενώ παράλληλα συνεχίζει να φορτώνει τον οικονομικό προϋπολογισμό με επιπλέον βάρη, που στο τέλος δεν καταβάλλει, “εξαπατώντας” και τους εκπαιδευτικούς που απέσπασε με επιμίσθια.
 Την ώρα, δηλαδή, που υποχρέωση της κυβέρνησης είναι να ενισχύσει την παιδεία των Ελλήνων μαθητών της διασποράς, - αξιοποιώντας τους συγχρόνως ως διαβατήριο εξωστρέφειας της χώρας σε όλο τον κόσμο -, εκείνη τους φέρνει σε απόγνωση και τους γυρνά με τον πιο σκληρό τρόπο για μια ακόμη φορά την πλάτη».

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση:

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν με σωρεία καταγγελιών οι σύλλογοι εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας, “πάνω από το 40% των θέσεων εκπαιδευτικών παραμένουν κενές” και “οι τραγικές αυτές ελλείψεις έχουν καταστήσει τη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων της περιοχής υποτυπώδη, δημιουργώντας έντονη ανησυχία σε γονείς και μαθητές, οι οποίοι βλέπουν τα σχολεία στα οποία έχουν επενδύσει το μέλλον τους, να αδυνατούν να ανταποκριθούν έστω και στοιχειωδώς στο ρόλο τους”.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις καταγγελίες των εκπαιδευτικών “το πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών τείνει πλέον να καταστεί χρόνιο, ως αποτέλεσμα της καταστροφικής πολιτικής του Υπουργείου στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι αποσπάσεις τα τελευταία χρόνια”. Μάλιστα, “με τον τελευταίο νόμο που αφορά στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση  αφενός απομακρύνθηκαν δεκάδες εκπαιδευτικοί οι οποίοι ήταν διατεθειμένοι να παραμείνουν και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους πέραν της πενταετίας λαμβάνοντας αποκλειστικά τις τακτικές τους αποδοχές, ενώ την ίδια στιγμή με την επαναφορά της διάταξης για την απώλεια της οργανικής θέσης από την πρώτη στιγμή της απόσπασης, δημιουργήθηκε ένα ισχυρότατο αντικίνητρο για όσους από τους συναδέλφους θα επιθυμούσαν να αποσπαστούν”.
Επειδή η αντιμετώπιση του υπουργείου Παιδείας κατά των εκπαιδευτικών του εξωτερικού που είναι διατεθειμένοι να αποσπαστούν πέραν της πενταετίας χωρίς επιμίσθιο, αλλά και η  “διακριτική” μεταχείριση σε βάρος των εκπαιδευτικών που ζητούν παράταση μέχρι τη συμπλήρωση πενταετίας με το ίδιο καθεστώς, αδειάζει τα σχολεία του εξωτερικού από εκπαιδευτικούς και σπρώχνει ολοένα και περισσότερους μαθητές στα γερμανικά σχολεία.
Επειδή η Κυβέρνηση οφείλει να ενισχύσει την Παιδεία των Ελλήνων μαθητών της διασποράς, προσφέροντάς τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός
1.    Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε άμεσα να προβείτε, μετά τις αδικαιολόγητες ελλείψεις προσωπικού και την καθυστέρηση στην διαδικασία των αποσπάσεων εκπαιδευτικών, ώστε να προχωρήσουν άμεσα οι αποσπάσεις;
2.    Με δεδομένο, ότι εξαιτίας των αρνητικών συνεπειών των διατάξεων του νόμου 4415/16 για τις αποσπάσεις, δεν πρόκειται να καλυφθούν σε καμία περίπωση εξολοκλήρου τα κενά στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού, προτίθεστε, να επαναφέρετε άμεσα τη δυνατότητα απόσπασης εκπαιδευτικών στο εξωτερικό χωρίς επιμίσθιο πέραν της πενταετίας, καθώς και να καταργήσετε τη διάταξη απώλειας της οργανικής θέσης για όσους εκπαιδευτικούς αποσπώνται στο εξωτερικό;

ΚΕΛΛΑΣ ΣΕ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ: ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΤΟ ΠΛΑΦΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΕΙ Η ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΣΤΟ ΒΑΜΒΑΚΙ



Να προχωρήσει στη μείωση του πλαφόν της στρεμματικής παραγωγής στο βαμβάκι για την είσπραξη της συνδεδεμένης κοινοτικής ενίσχυσης, ζητά ο αναπληρωτής τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ν.Δ., βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Βαγγέλη Αποστόλου. Αφορμή της ερώτησης, τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισε φέτος η βαμβακοκαλλιέργεια, τόσο από τις καιρικές συνθήκες όσο και από διάφορες ασθένειες, με αποτέλεσμα οι εκτιμήσεις για την παραγωγή να είναι δυσοίωνες.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην ερώτησή του ο κ. Κέλλας, «η φετινή χρονιά για τους αγρότες του Ν. Λάρισας ήταν μια από τις δυσκολότερες, καθώς τόσο τα έντονα καιρικά φαινόμενα καθ’ όλη τη διάρκειά της, όσο και οι πολλές ασθένειες που έπληξαν τις καλλιέργειες, έχουν ως αποτέλεσμα τη δραματική μείωση της παραγωγής.
Μια από τις καλλιέργειες που αναμένεται να παρουσιάσει σημαντική μείωση στην παραγωγή είναι το βαμβάκι, καθώς το “πράσινο σκουλήκι” αποδείχθηκε ιδιαίτερα ανθεκτικό σε όλους τους ενδεδειγμένους τρόπους αντιμετώπισής του.
Η ανησυχία των βαμβακοκαλλιεργητών είναι πλέον έκδηλη, καθώς ο κίνδυνος να μην ξεπεραστεί κατά τη συγκομιδή η ελάχιστη απόδοση των 265 κιλών σύσπορου βαμβακιού ανά στρέμμα - που είναι και το όριο για τη λήψη της συνδεδεμένης - είναι περισσότερο ορατός από ποτέ».
Ο Λαρισαίος πολιτικός επικαλείται, μάλιστα, την επιστολή του Αντιδημάρχου Κιλελέρ, κ. Σωτήρη Σωτηρίου, προς τον Πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ, με την οποία και ζητά να στηριχθεί το αίτημα των παραγωγών για τη μείωση του ορίου της ελάχιστης απόδοσης ανά στρέμμα.
Υπενθυμίζει, ακόμη, πως «ο σχεδιασμός για την επόμενη καλλιεργητική περίοδο πρέπει να γίνει άμεσα, εφόσον οι παραγωγοί βασίζονται στη συνδεδεμένη ενίσχυση, χωρίς “το ευεργέτημα” της οποίας θα υποστούν ισχυρό οικονομικό πλήγμα».
Για τους παραπάνω λόγους ρωτά τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για τις ενέργειες που προτίθεται να προχωρήσει το Υπουργείο ώστε να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες αυτής της ιδιαίτερα δύσκολης χρονιάς και να μη μείνει εκτός συνδεδεμένης ενίσχυσης η πλειοψηφία των βαμβακοκαλλιεργητών.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΕΛΛΑ ΓΙΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ



Σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα του Τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, - η Τομεάρχης Παιδείας, βουλευτής Επικρατείας, κυρία Νίκη Κεραμέως, και οι αν. Τομεάρχες κ.κ. Χρήστος Κέλλας, βουλευτής Ν. Λάρισας, Μαρία Αντωνίου, βουλευτής Ν. Καστοριάς και Γιάννης Ανδριανός, βουλευτής Ν. Αργολίδας -, συνυπέβαλαν ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κ. Κώστα Γαβρόγλου, σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και το μέλλον του θεσμού των σχολικών συμβούλων.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

Στις 28/8/2017, αμέσως μετά την συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, δηλώσατε σχετικά με τον θεσμικό ρόλο των σχολικών συμβούλων και το σύστημα επιμορφώσεων εν γένει:
«…τώρα όλα αυτά που σας είπα δεν μπορούν να σταθούν εάν τυχόν δεν υπάρχει ένα σοβαρό σύστημα επιμόρφωσης και ένα σοβαρό σύστημα υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης. Αυτό που λέγαμε «σχολικοί σύμβουλοι». Θα υπάρχουν πολύ σοβαρές αλλαγές και στα θέματα επιμόρφωσης και στα θέματα επιλογής των σχολικών συμβούλων. Έχουμε επεξεργαστεί αυτά τα σχέδια και είναι μέρος του συνολικού πακέτου.»

Την επομένη, στις 29/8/2017, σε τηλεοπτική συνέντευξη στην ΕΡΤ για το ίδιο θέμα δηλώσατε:
«Αρχίζουμε με ένα νέο εθνικό σύστημα επιμορφώσεων που θα είναι και δια ζώσης και μέσω των νέων τεχνολογιών. Είναι έτοιμο, θα παρουσιαστεί και στα υπόλοιπα κόμματα, έχουμε νέες δομές εκπαιδευτικής στήριξης που «αντικαθιστούν» τη λειτουργία των Σχολικών Συμβούλων, πολλά στοιχεία παραμένουν τα ίδια αλλά βασικά αντικαθιστούν…»
Κατόπιν     των     ανωτέρω     ερωτάσθε:
1. Ποιο είναι το σχέδιό σας για τον θεσμό των σχολικών συμβούλων;
2. Αναφερθήκατε σε ένα «νέο εθνικό σύστημα επιμορφώσεων». Ποιες είναι οι επιμέρους παράμετροι του συστήματος αυτού;"


Σελίδα 1 από 74

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.