Κοινοβουλευτική δραστηριότητα

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΕΛΛΑΣ: ΠΡΟΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΓΙΑΤΡΟΥ




Τα απογοητευτικά αποτελέσματα της πολυδιαφημισμένης από το Υπουργείο Υγείας μεταρρύθμισης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, επισημαίνει ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ., βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, με ερώτηση που κατέθεσε, με πρώτο υπογράφοντα τον αν. Τομεάρχη Υγείας της Ν.Δ., βουλευτή Αχαΐας, κ. Ιάσονα Φωτήλα, προς τον Υπουργό Υγείας, κ. Ξανθό.

Οι βουλευτές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης θέτουν στον Υπουργό τα παρακάτω ερωτήματα:
1.    Προτίθεστε να επανεξετάσετε τις συμβάσεις των ιατρών με τον ΕΟΠΥΥ και να διαμορφώσετε ένα πλαίσιο που θα εξασφαλίζει την αξιοπρέπεια στον ασθενή – πολίτη και συγχρόνως αξιοπρεπείς όρους απασχόλησης στους ιατρούς;
2.    Για ποιους λόγους δημιουργήσατε νέες αχρείαστες δομές (λειτουργούν μόλις 100 ΤΟ.Μ.Υ από τις 239 που υποσχεθήκατε και χωρίς επαρκή στελέχωση), τη στιγμή που θα μπορούσατε να αξιοποιήσετε και να ενισχύσετε τις υπάρχουσες; Θα προβείτε σε σχετικές ενέργειες αναβάθμισής τους και ποιο το σχετικό χρονοδιάγραμμα;

Στην ερώτηση μεταξύ άλλων αναφέρονται:
«Σύμφωνα με το Νόμο 4486/2017 (ΦΕΚ 115/Α’/07.08.2017), σε κάθε οικογενειακό ιατρό (γενικό ιατρό ή παθολόγο) αντιστοιχούν 2.250 ασθενείς και σε κάθε παιδίατρο έως 1.500 παιδιά. Όμως, το ελάχιστο ενδιαφέρον από τους ιατρούς έχει μετατρέψει τις αναλογίες αυτές.
Την 1η Αυγούστου έληξαν οι περίπου 2.000 συμβάσεις γενικών ιατρών, παθολόγων και παιδιάτρων με τον ΕΟΠΥΥ που διενεργούσαν περίπου 5 εκ. επισκέψεις σε ασφαλισμένους ετησίως και αντικαταστάθηκαν – σύμφωνα με την ΕΝΙ ΕΟΠΥΥ – «με 465 νέες συμβάσεις ΕΟΠΥΥ (αρνητική μεταβολή κατά 77%).» Επίσης, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν στις Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤΟ.Μ.Υ) 161 ήταν οι ενδιαφερόμενοι για τις 809 θέσεις γενικών ιατρών και παθολόγων (ποσοστό 19,9%) και περίπου 60 για τις 144 θέσεις παιδιάτρων (ποσοστό 41,7%). Ουσιαστικά η πρώτη προκήρυξη για τις ΤΟΜΥ απέδωσε 280 ιατρούς, ενώ η δεύτερη του Ιουνίου 220 ιατρούς. Γεγονός που σημαίνει ότι συνολικά οι ΤΟΜΥ διαθέτουν περίπου 500 ιατρούς.
Επομένως, το σύνολο των οικογενειακών ιατρών είναι κάτι λιγότερο από 1.000 ιατροί για 11 εκ. Έλληνες. Για τον λόγο αυτό οι υπεύθυνοι της ΠΦΥ έχουν βαφτίσει ως «οικογενειακούς» τους ιατρούς από Κέντρα Υγείας, Περιφερειακά Ιατρεία και Μονάδες του πρώην ΙΚΑ - γεγονός ασυμβίβαστο με τα υπάρχοντα υπηρεσιακά τους καθήκοντα (καθημερινή λειτουργία, εφημερίες, κλπ)».

Τέλος, οι ερωτώντες βουλευτές σημειώνουν πως «το αποτέλεσμα της πολιτικής του Υπουργείου Υγείας θα είναι να «τιναχτεί στον αέρα» όλο το σύστημα δημόσιας υγείας και πρόκειται περί πρωτοφανούς μαζικής από-ασφάλισης του πληθυσμού».

ΚΕΛΛΑΣ: ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΚΥΑ



Ως κατ’ επίφαση αναπτυξιακό χαρακτήρισε τον ν. 4399/2016 ο αν. Τομεάρχης Παιδεία, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, με ερώτηση που κατέθεσε προς τους Υπουργούς Οικονομίας & Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κ.κ. Γ. Δραγασάκη και Γ. Σταθάκη.
Συγκεκριμένα, ο Λαρισαίος πολιτικός καταγγέλλει την επί διετία καθυστέρηση στην έκδοση ΚΥΑ για τη ρύθμιση της υπαγωγής του τομέα παραγωγής, διανομής και υποδομών ενέργειας σε καθεστώς ενισχύσεων, ζητώντας χρονοδιάγραμμα για την έκδοσή της και την ενίσχυση των επενδυτικών σχεδίων, που προβλέπονται από τον συγκεκριμένο νόμο.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
«Σύμφωνα με τον νέο αναπτυξιακό νόμο 4399/2016 υπάγονται σε καθεστώς ενισχύσεων επενδυτικά σχέδια όλων των τομέων της οικονομίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 4 ορίζεται ότι: «α. Στον τομέα παραγωγής, διανομής και υποδομών ενέργειας, κατ’ εξαίρεση ενισχύονται τα επενδυτικά σχέδια: αα. μικρών Υδροηλεκτρικών Σταθμών εγκατεστημένης ισχύος μέχρι 15MW, σύμφωνα με το άρθρο 41 Γ.Α.Κ. και το N. 3468/2006 (Α΄ 129), όπως ισχύει, ββ. μονάδων συμπαραγωγής ενέργειας υψηλής απόδοσης από ΑΠΕ, σύμφωνα με το άρθρο 40 Γ.Α.Κ., γγ. υβριδικών σταθμών ΑΠΕ στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά (ΜΔΝ) με εγγυημένη ισχύ μέχρι 5 MW, σύμφωνα με το άρθρο 41 Γ.Α.Κ., δδ. παραγωγής θερμότητας και ψύξης από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, σύμφωνα με το άρθρο 41 Γ.Α.Κ., εε. ενεργειακά αποδοτικών συστημάτων τηλεθέρμανσης και τηλεψύξης, σύμφωνα με το N. 4342/2015 (Α΄ 143) και το άρθρο 46 Γ.Α.Κ., στστ. παραγωγής αειφόρων βιοκαυσίμων τα οποία δεν είναι βασιζόμενα σε εδώδιμα φυτά και δεν υπόκεινται σε υποχρέωση εφοδιασμού ή ανάμειξης, σύμφωνα με το άρθρο 41 Γ.Α.Κ., καθώς και μετατροπής υφιστάμενων μονάδων παραγωγής βιοκαυσίμων βασιζόμενων σε εδώδιμα φυτά σε μονάδες παραγωγής αειφόρων βιοκαυσίμων, τα οποία δεν βασίζονται σε εδώδιμα φυτά και δεν υπόκεινται σε υποχρέωση εφοδιασμού ή ανάμειξης, σύμφωνα με το άρθρο 41 Γ.Α.Κ.».
Σχετικά με τις ανωτέρω διατάξεις ορίζεται στο άρθρο 9 παρ. 12 του ν. 4399/2016 ότι: «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξειδικεύονται οι επιλέξιμες δαπάνες των παραγράφων 6 έως 10 του παρόντος άρθρου, καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού τους και ρυθμίζεται και κάθε συναφές θέμα για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.».
Έως σήμερα, όμως, δεν έχει εκδοθεί ακόμη η ΚΥΑ, που περιγράφεται ανωτέρω.
Ως εκ τούτου, προκύπτει ότι, δύο και πλέον χρόνια μετά την ψήφιση του συγκεκριμένου νόμου, δεν έχουν καθορισθεί ακόμη κρίσιμες εφαρμοστικές πτυχές του, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χαρακτηρισθεί ουσιαστικά, αλλά μόνον κατ’ επίφαση ως «αναπτυξιακός».

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1. Πότε σκοπεύετε να εκδώσετε τη συγκεκριμένη ΚΥΑ;
2. Σε ποιές ενέργειες προτίθεσθε να προχωρήσετε και με ποιό χρονοδιάγραμμα, προκειμένου να ενισχύσετε τα ως άνω επενδυτικά σχέδια;».

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΕΛΛΑΣ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑ “Η ΤΣΑΝΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ”;



Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, σχετικά με την επέκταση της δράσης “Η τσάντα στο σχολείο” για την φετινή σχολική χρονιά και την καθιέρωση διπλάσιου χρόνου παραμονής της στο σχολείο, κατέθεσε στη Βουλή ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, με την Τομεάρχη Παιδείας της ΝΔ Νίκη Κεραμέως και με τους αν. Τομεάρχες, Γιάννη Ανδριανό και Μαρία Αντωνίου.
Οι ερωτώντες βουλευτές, αναφορικά με τη δράση, επισημαίνουν “τον σοβαρό προβληματισμό, που εγείρει η τοποθέτηση της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων, η οποία, κατά την πρώτη εφαρμογή της δράσης, σχολίασε πως «η παραμονή της τσάντας των μαθητών στο σχολείο για ένα ή περισσότερα Σαββατοκύριακα τον μήνα χωρίς να συνοδεύεται από τις απαραίτητες αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (Α.Π.Σ.) και το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ), αλλά και την αναγκαία αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης των μαθημάτων, δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία»”.
Στη συνέχεια, οι βουλευτές του Τομέα Παιδείας του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης ερωτούν τον αρμόδιο Υπουργό “πώς αποφάσισε την επέκταση της δράσης και αν αυτή η απόφαση υπαγορεύθηκε από τυχόν μετρήσιμα αποτελέσματα, ύστερα από διαδικασία αποτίμησης της δράσης”.
Ακόμη, “αν έχουν ληφθεί υπ’ όψιν έρευνες διεθνώς σχετικά με τη δράση αυτή και ποιες ενέργειες έγιναν κατά την πρώτη εφαρμογή της δράσης, ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων”.


ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΕΛΛΑΣ: ‘‘ΧΥΜΑ ΣΤΟ ΚΥΜΑ’’ ΚΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ



Το θέμα της διαδικασίας επιλογής Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού φέρνει στη Βουλή, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας. Ο Λαρισαίος πολιτικός επισημαίνει πως, όπως και η αντίστοιχη για την επιλογή Συντονιστών Εκπαίδευσης εντός της ελληνικής επικράτειας, η όλη διαδικασία είναι προβληματική και διάτρητη και χαρακτηρίζεται από έλλειψη διαφάνειας και αξιοκρατίας.
Αναλυτικά η ερώτηση:
«Την 29η Αυγούστου 2018, πραγματοποιήθηκε, με μεγάλη καθυστέρηση, συνεδρίαση του Συμβουλίου Επιλογής για την επανάκριση των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, που είχαν υποβάλει αίτηση για την παράταση της θητείας τους για 2 χρόνια βάσει του ν. 4415/2016. Όπως όλα δείχνουν, σύμφωνα και με ανακοίνωση του αιρετού στο ΚΥΣΠΕ, Β. Παληγιάννη, η διαδικασία, που αφορούσε τα Γραφεία Τορόντο, Γιοχάνεσμπουργκ, Λονδίνου, Βερολίνου, Μονάχου και Βρυξελλών, ήταν προβληματική και, εμφανώς, διάτρητη, ενώ σημειώνεται πως η κάλυψη των Γραφείων Ν. Υόρκης, Μελβούρνης, Κωνσταντινούπολης, Μαριούπολης, Καΐρου και Κορυτσάς θα πραγματοποιούνταν με αναπλήρωση.  
Συγκεκριμένα αναφέρεται, πως, ενώ δεν υπήρξε προηγουμένως συγκεκριμένο πλαίσιο με έκδοση προκήρυξης, εντούτοις, είχαν υποβληθεί επτά αιτήσεις με κατάθεση βιογραφικών νέων υποψηφίων για την επιλογή τους στις κενές θέσεις. Προφανώς, κάποιος είχε ενημερώσει τους ενδιαφερομένους. Τελικά, η συνεδρίαση του Συμβουλίου, μετά από πρόταση των αιρετών μελών, αναβλήθηκε και ζητήθηκε η έκδοση ρυθμιστικής διάταξης, τόσο για την επανάκριση, όσο και για την πλήρωση των κενών θέσεων.
Σε κάθε περίπτωση, οι διαδικασίες επιλογής πρέπει να βασίζονται σε ένα αξιόπιστο πλαίσιο και να διέπονται από διαφάνεια και αξιοκρατία. Η εκπαίδευση, άλλωστε, αποτελεί τον καθρέπτη των δυνατοτήτων και της ανάπτυξης του έθνους μας και στην προκειμένη περίπτωση η όλη διαδικασία αντιμετωπίστηκε με προχειρότητα και ανευθυνότητα. Το Υπουργείο θα πρέπει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες όλων των Ελλήνων, τόσο εντός της χώρας, όσο και της ομογένειας.  
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1.    Υπάρχει πλαίσιο αξιολόγησης της διαδικασίας επιλογής Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού;
2.    Προτίθεσθε να διερευνήσετε πώς προέκυψε η ενημέρωση των ενδιαφερομένων άνευ προκήρυξης;
3.    Σε ποιές ενέργειες θα προχωρήσετε, προκειμένου να μην παρουσιαστούν εκ νέου ανάλογα φαινόμενα;»

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.