Κοινοβουλευτική δραστηριότητα

“ΕΚΤΟΣ” ΝΙΤΡΟΡΥΠΑΝΣΗΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥ Ν.ΛΑΡΙΣΑΣ,ΔΕΙΧΝΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΣΕ ΚΕΛΛΑ
 



Την απένταξη σημαντικών εκτάσεων σε δήμους του νομού Λάρισας από το πρόγραμμα μείωσης της νιτρορύπανσης προαναγγέλλει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Βαγγέλης Αποστόλου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του αν. Τομεάρχη Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτή Ν. Λάρισας κ. Χρήστου Κέλλα.

Στην ερώτησή του ο Λαρισαίος πολιτικός, μεταφέροντας τις ανησυχίες αυτοδιοικητικών παραγόντων, αλλά και παραγωγών του Νομού, ρωτούσε τον κ. Αποστόλου “εάν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να υπάρξει τροποποίηση των κριτηρίων επιλογής, λαμβάνοντας υπόψη και τον χάρτη της ποσοτικής σύστασης” καθώς και “εάν διατίθεται να αυξήσει τον προϋπολογισμό του προγράμματος, για να μην βγουν εκτός προγράμματος πολλές περιοχές του Ν. Λάρισας”.

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην απάντησή του ξεκαθάρισε μεταξύ άλλων ότι «η προσθήκη επιπλέον κριτηρίων επιλογής, όπως είναι η ποσοτική κατάσταση των υδάτων, δηλαδή η τροποποίηση των κριτηρίων επιλογής, θα απαιτούσε την τροποποίηση του ΠΑΑ 2014-2020, την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και, στη συνέχεια, την τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου για τη δράση, προκαλώντας σημαντική καθυστέρηση και πλήρη ανατροπή του προγραμματισμού του Υπουργείου για την έκδοση Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος εντός του Δεκεμβρίου του 2017».

Σε ότι αφορά τον προϋπολογισμό, το κυβερνητικό στέλεχος εξήγησε “πως είναι υπέρτριπλάσιος από το αντίστοιχο πρόγραμμα της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου”, για να συμπληρώσει πως “εφόσον ο προϋπολογισμός των αιτήσεων είναι μεγαλύτερος από το προκηρυχθέν ποσό, τότε θα μπουν κριτήρια (κακή ποιοτική κατάσταση υπόγειων υδάτων, περιοχές NATURA)”.

Όσον αφορά τέλος, στον συνδυασμό της δράσης με το «πρασίνισμα», ο κ. Αποστόλου τόνισε πως “απαιτείται να γίνει πλήρως κατανοητό ότι η μεν δράση 10.1.04 είναι εθελοντική και η εφαρμογή της προϋποθέτει επιπλέον δεσμεύσεις εκ μέρους των δικαιούχων που συνεπάγονται απώλεια εισοδήματος, ενώ η εφαρμογή του πρασινίσματος αποτελεί υποχρέωση της βασικής ενίσχυσης και επιδοτείται χωριστά.
Επιπλέον, η κάλυψη της δέσμευσης του πρασινίσματος από αγροτεμάχια που συμμετέχουν στις δεσμεύσεις της δράσης 10.1.04 συνεπάγεται μείωση της χρηματοδότησης της δράσης, όπως καθαρά αναφέρεται τόσο στην ΥΑ όσο και στην Πρόσκληση”.

Σχολιάζοντας τα παραπάνω ο κ. Κέλλας σημείωσε τα εξής:

«Σε μία περίοδο, που το πρόβλημα όχι μόνον της ποσότητας αλλά και της ποιότητας των υδάτινων πόρων στο νομό Λάρισας απειλεί την οικονομία και την κοινωνία, η κυβέρνηση αποφασίζει να “κρυφτεί” πίσω από το “γράμμα του νόμου”, αφήνοντας εκτός προγράμματος μείωσης νιτρορύπανσης, κατεξοχήν περιοχές εντατικής καλλιέργειας.

Ο κ. Υπουργός οφείλει έστω και την ύστατη στιγμή να αναθεωρήσει αυτή την άποψη και να λάβει όλες τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες, ώστε να γίνει δεκτό το εύλογο αίτημα να ληφθεί υπόψη και το μείζον θέμα της ποσοτικής κατάστασης των υδάτων.
Ειδάλλως, ο αντίκτυπος θα είναι τεράστιος και πολυεπίπεδος στο Ν. Λάρισας».

ΚΕΛΛΑΣ:ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ…ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ!



Με ερώτηση προς τους Υπουργούς Εργασίας και Υγείας κκ. Έφη Αχτσιόγλου και Ανδρέα Ξανθό, παρεμβαίνει ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, στο υπόμνημα της Εθνικής Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα του Αυτιστικού Φάσματος “για ανάκληση και αναθεώρηση της υποβάθμισης των Επιδομάτων Αναπηρίας των Παιδιών με Αυτισμό”.
Στην ερώτηση του Λαρισαίου πολιτικού επισημαίνεται  πως “με το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε από την Κυβέρνηση, στο Ν.4512/2018 έχουν συμπεριληφθεί δυο Υπουργικές Αποφάσεις (Φ.80000/45219/1864-ΦΕΚ Β’ 4591/27-12-2017 και Φ.80000/οικ.2/ 1 – ΦΕΚ Β’7), με τις οποίες ουσιαστικά υποβαθμίστηκε το ποσοστό αναπηρίας του αυτισμού - που είχε καθιερωθεί το 2012 - κάτω από 67%”.  
Σημειώνεται ακόμη ότι “ορίζονται πλέον ως παράγοντες προσδιορισμού του ποσοστού αναπηρίας, η νοημοσύνη, η λειτουργικότητα και ο αναπροσδιορισμός με την ενηλικίωση”, τη στιγμή, που όπως αναφέρεται και στο σχετικό υπόμνημα της ΕΟΔΑΦ “οι Υπουργικές αποφάσεις βασίζονται σε  αυθαίρετες μελέτες και εκτιμήσεις”.
Στο ίδιο υπόμνημα τονίζεται  πως “η νοημοσύνη, η λειτουργικότητα και ο αναπροσδιορισμός με την ενηλικίωση δεν έχουν καμία σχέση με το ποσοστό αναπηρίας του Αυτισμού, αφού ο αυτισμός λόγω της ιδιαιτερότητάς του, δεν μπορεί να μετρηθεί με βεβαιότητα, παρά μόνο να εκτιμηθεί στο τέλος της επαγγελματικής και κοινωνικής ζωής από τα αποτελέσματα”.
Ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, υποβάλλει στους αρμόδιους Υπουργούς τα παρακάτω ερωτήματα:
1.    Είναι στις προθέσεις σας να αναθεωρήσετε τις Υπουργικές αποφάσεις, με επαναφορά του προηγούμενου ελάχιστου ποσοστού αναπηρίας για όλα τα άτομα του Αυτιστικού φάσματος στο 67% και άνω και εφ’ όρου ζωής;
2.    Είναι στις προθέσεις σας, στο ποσοστό αναπηρίας κάθε παιδιού να προστίθεται τυχόν συννοσηρότητες νοητικής υστέρησης, κινητικών δυσκολιών κλπ, προσαυξάνοντας ανάλογα το συνολικό ποσοστό αναπηρίας;

ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΕΛΛΑΣ:ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΑΠΛΗΡΩΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ



Το θέμα των υποστελεχωμένων σχολείων της ομογένειας αλλά και τα προβλήματα οικονομικής επιβίωσης που αντιμετωπίζουν οι απλήρωτοι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους, φέρνει για άλλη μια φορά στη Βουλή, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, με ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου.
Την ερώτηση συνυπογράφουν η Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, βουλευτής Επικρατείας κ. Νίκη Κεραμέως και οι αν. Τομεάρχες, Ιωάννης Ανδριανός, βουλευτής Ν. Αργολίδας και Μαρία Αντωνίου, βουλευτής Ν. Καστοριάς.
Στο πλαίσιο κατάθεσης της ερώτησης ο αν. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, κ. Χρήστος Κέλλας προχώρησε στην παρακάτω δήλωση:
«Είναι φανερό πλέον ότι οι άνθρωποι που διαχειρίζονται τις τύχες της εκπαίδευσης των ομογενών μας κάνουν ό, τι περνά απ’ το χέρι τους  -εξάγοντας το εγχώριο μοντέλο ισοπέδωσης των υφιστάμενων εκπαιδευτικών δομών – για να απαξιώσουν περαιτέρω τη λειτουργία των σχολικών μονάδων της διασποράς, με κίνδυνο, μάλιστα, τον αφανισμό της εθνοπολιτισμικής ταυτότητας των Ελλήνων του εξωτερικού.
Και τούτο, γιατί ακόμη και σήμερα αποδεικνύονται ανίκανοι να δώσουν λύση στο θέμα της στελέχωσης των σχολείων, αφού εξαπάτησαν την ομογένεια με υποσχέσεις για κάλυψη των κενών από τον Οκτώβριο του 2017, μετακυλίοντας, μάλιστα, τις ευθύνες στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.
Και σαν να μην φτάνει αυτό, ενώ το Υπουργείο περιέκοψε τις κατά προτεραιότητα αποσπάσεις εκπαιδευτικών χωρίς επιμίσθιο, αδυνατεί να καταβάλλει – όπως καταγγέλλουν σύλλογοι εκπαιδευτικών – τις επιπρόσθετες αποδοχές στους αποσπασμένους με ειδικό επιμίσθιο εκπαιδευτικούς, προκαλώντας προβλήματα οικονομικής επιβίωσης στις οικογένειές τους».
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:
Η πρωτοφανής υποβάθμιση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης τα τελευταία τρία χρόνια αποδεικνύεται συνεχώς από τις μόνιμες πλέον καταγγελίες συλλόγων εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και παροικιακών φορέων της ομογένειας.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας και του Μονάχου, “παρά το γεγονός ότι μπαίνουμε πλέον στο δεύτερο τετράμηνο(!) το Υπουργείο παρουσιάζεται εντελώς ανήμπορο να διαχειριστεί και να δώσει λύσεις στο χρόνιο πλέον πρόβλημα της στελέχωσης των σχολείων μας με τον απαραίτητο αριθμό εκπαιδευτικών.
Πιο συγκεκριμένα, αξίζει να αναφερθεί ότι παραμένει ακόμα ακάλυπτο το 40% των θέσεων των Φυσικών (ΠΕ04) και το 30% των θέσεων των Μαθηματικών (ΠΕ03)” συνθέτοντας ένα σκηνικό αποδιοργάνωσης και εγκατάλειψης της εκπαίδευσης των ομογενών μας μαθητών.
Μάλιστα, οι σύλλογοι επισημαίνουν ότι, “πως λόγω των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς υπάρχουν τμήματα στα οποία κυριολεκτικά στοιβάζονται μέχρι και 32 μαθητές!
Αν στα παραπάνω προστεθεί και η αναγκαστική περικοπή ωρών, αλλά και η διδασκαλία πολλών μαθημάτων από συναφείς ειδικότητες προκειμένου να καλυφθεί –έστω τυπικά- μέρος του προβλήματος, κατανοεί κανείς το μέγεθος της υποβάθμισης που έχουν υποστεί τα σχολεία μας”.
Και ενώ το Υπουργείο περιέκοψε κατά προτεραιότητα αποσπάσεις εκπαιδευτικών χωρίς επιμίσθιο στο εξωτερικό αποσπώντας εκπαιδευτικούς με το ειδικό επιμίσθιο, εντούτοις, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί του ελληνικού λυκείου Μονάχου και η ΕΛΜΕ Βαυαρίας, αδυνατεί έως σήμερα να καταβάλλει τις επιπρόσθετες αποδοχές τους, με αποτέλεσμα να προκαλούνται σοβαρά προβλήματα οικονομικής επιβίωσης στις οικογένειές τους και κατ΄ επέκταση στην πλήρη στελέχωση των σχολείων της Βαυαρίας τα επόμενα χρόνια.
Κατόπιν των ανωτέρω
ΕΡΩΤΑΣΘΕ Κύριε Υπουργέ
1.    Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε ώστε να καλυφθούν τα κενά στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού;
2.    Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες νομοθετικές ενέργειες αναθεώρησης του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, δίνοντας τη δυνατότητα κατά προτεραιότητα παράτασης ή νέας απόσπασης των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες του εξωτερικού πέραν της πενταετίας χωρίς επιμίσθιο;
3.    Προτίθεστε να καταργήσετε την οπισθοδρομική διάταξη απώλειας της οργανικής θέσης για όσους εκπαιδευτικούς αποσπώνται στο εξωτερικό, η οποία αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην εκδήλωση ενδιαφέροντος για απόσπαση στο εξωτερικό των εκπαιδευτικών της ημεδαπής;

4.    Προτίθεστε να δώσετε άμεσα εντολή για την καταβολή του ειδικού επιμισθίου στους εκπαιδευτικούς του Ελληνικού Λυκείου Μονάχου και γενικότερα των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στα σχολεία της Γερμανίας, που εκκρεμεί από τις αρχές Οκτωβρίου;

ΚΕΛΛΑΣ:ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΛΑΙΚΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ



«Έχετε συγκεκριμένο σχέδιο για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση;
Αν ναι, σε ποιο στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται;
Πότε σκοπεύετε να θέσετε το εν λόγω νομοσχέδιο υπ’ όψιν της εκπαιδευτικής κοινότητας και της Βουλής, δεδομένων μάλιστα των δηλώσεών σας ότι το νέο σύστημα θα εφαρμοσθεί για τους μαθητές που θα φοιτήσουν στη Β’ Λυκείου τον φετινό Σεπτέμβριο;».

Αυτά τα καίρια ερωτήματα θέτουν 48 βουλευτές της ΝΔ, μεταξύ των οποίων και ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, στον Υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, καθώς σε λίγους μήνες η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της και η ασάφεια για τον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, παραμένει!

Στην ερώτηση, με πρώτη υπογράφουσα την Τομεάρχη Παιδείας της ΝΔ, βουλευτή Επικρατείας κ. Νίκη Κεραμέως, οι βουλευτές του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης κάνοντας μια “σύντομη αναδρομή” στις κυβερνητικές παλινωδίες σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, επισημαίνουν:

«Από τις αρχές Μαΐου 2017, οπότε ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, με σωρεία αντικρουόμενων δηλώσεων, συνεχίζεται με συνέπεια να εμπαίζεται σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα και η κοινωνία.

Συγκεκριμένα:
    Ο κ. Γαβρόγλου, λιγότερο από 24 ώρες μετά τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού, δήλωνε ότι δεν μπορεί να ξεκαθαρίσει πώς θα μπαίνουν τα παιδιά στο Πανεπιστήμιο γιατί δεν το ξέρει!
    Τον Ιούνιο 2017, διαβεβαίωνε ότι η εισαγωγή στις ανώτατες σχολές θα γίνεται χωρίς εξετάσεις, αλλά με το απολυτήριο Λυκείου.
    Στις αρχές Ιουλίου 2017, ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), παρουσίασε το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, βασιζόμενο στις πανελλαδικές εξετάσεις.
    Στα μέσα Αυγούστου 2017, το Γραφείο Τύπου του Πρωθυπουργού ανακοίνωσε ότι το νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια θα προκύπτει «αυτομάτως» από τη νέα δομή του Λυκείου, χωρίς καμία περαιτέρω εξήγηση.
    Λίγες ημέρες αργότερα, ο κ. Γαβρόγλου δήλωνε ότι πρέπει να αλλάξει το ισχύον σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, όχι όμως και να καταργηθούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
    Στα τέλη Αυγούστου 2017, ενόψει της ΔΕΘ, ο κ. Γαβρόγλου έδωσε στη δημοσιότητα κάποιες σκέψεις σχετικά με τη μεταρρύθμιση του Λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προβλέποντας μάλιστα διπλές πανελλαδικές εξετάσεις, ανακοινώνοντας ότι σύντομα θα κατατίθετο σε δημόσια διαβούλευση σχετικό νομοσχέδιο, με βάση την πρόταση του ΙΕΠ.
    Τον Νοέμβριο 2017, ο Πρόεδρος του ΙΕΠ τόνιζε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να κοινοποιήσει το σχέδιο πρόσβασης στα ΑΕΙ το αργότερο τον Ιανουάριο του 2018.
    Στα μέσα Ιανουαρίου 2018, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε πως το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση θα τεθεί σε εφαρμογή από τον Ιούνιο του 2020. Επίσης ότι θα είναι διαφορετικός ο τρόπος εισαγωγής με κυρίαρχη λογική για την εισαγωγή τον βαθμό του απολυτηρίου».

Οι ερωτώντες βουλευτές, τέλος, καταλογίζουν ευθύνες στην ηγεσία του Υπουργείου, καθώς “μέχρι σήμερα, δεν έχει κατατεθεί κανένα σχετικό νομοσχέδιο είτε στη δημόσια διαβούλευση είτε στη Βουλή”, τη στιγμή, μάλιστα, “που ο τρόπος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση έχει επανειλημμένως αποτελέσει για την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αντικείμενο δημαγωγίας και λαϊκισμού”.

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.