Κοινοβουλευτική δραστηριότητα

ΚΕΛΛΑΣ:ΑΠΟΡΡΙΨΑΤΕ ΤΟΝ ΑΧΕΛΩΟ. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ;



Συγκεκριμένα ερωτήματα θέτει ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Αγροτικής Ανάπτυξης, μετά και τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού τον Οκτώβριο από τη Λάρισα, για την αντιμετώπιση του υδατικού προβλήματος της Θεσσαλίας.

Ο Λαρισαίος πολιτικός φέρνει το θέμα στη Βουλή, καθώς η απόρριψη από πλευράς Πρωθυπουργού, της λύσης για μερική μεταφορά νερού από τον Αχελώο, κρίνει επιβεβλημένη την παρουσίαση του εναλλακτικού σχεδίου και ερωτά τους κκ. Δ. Παπαδημητρίου, Γ. Σταθάκη και Ε. Αποστόλου:

«Πώς και από πού θα χρηματοδοτηθούν τα έργα που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός από τη Λάρισα, ύψους 625 εκ. ευρώ, για την επίλυση του υδατικού προβλήματος στη Θεσσαλία;

Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα αυτά και ποιο το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους;

Έχουν εκπονηθεί οι σχετικές μελέτες που αποτελούν προαπαιτούμενο για την υλοποίηση των έργων αυτών;»


Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:

Κατά την ομιλία του στο κυβερνητικό “Αναπτυξιακό Συνέδριο για τη Θεσσαλία» στη Λάρισα στις 11 Οκτωβρίου του τρέχοντος έτους, ο πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας απέρριψε τη λύση της μερικής μεταφοράς νερού από τον Αχελώο για την αντιμετώπιση του υδατικού προβλήματος της Θεσσαλίας, αντιπαραβάλλοντας ένα εναλλακτικό σχέδιο.

Η απόφαση αυτή έρχεται σε αντίθεση με την τοπική κοινωνία και το μεγαλύτερο μέρος της επιστημονικής κοινότητας, ενώ απαξιώνει τα δυσθεώρητα ποσά που έχουν δαπανηθεί από το υστέρημα του Ελληνικού λαού, για την κατασκευή του μεγαλύτερου τμήματος των έργων του Αχελώου.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός, σε έκτακτη σύσκεψη του Περιφερειακού Συμβουλίου στις 6/10/2017, εξήγησε ότι “η μεταφορά νερού από τον Αχελώο δεν βλάπτει κανένα, αντιθέτως, ωφελεί και την Θεσσαλία και την Αιτωλοακαρνανία” τονίζοντας παράλληλα ότι “δεν πρέπει να πεταχτούν 500 εκ. ευρώ που έχουν επενδυθεί στο φράγμα της Συκιάς, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ως υδροηλεκτρικό με τη μέθοδο της αντλησιοταμίευσης”.

Ο πρωθυπουργός στις 11/10/2017 από το βήμα του Περιφερειακού Συνεδρίου για την Ανάπτυξη στη Θεσσαλία, εξήγγειλε “πακέτο” έργων ύψους 625 εκ. ευρώ, συμπληρώνοντας πως στο προσεχές διάστημα, η κυβέρνηση θα καταθέσει πρόταση που θα διευκρινίζει, μέσα από ποιους πόρους θα καλυφθεί αυτό το κόστος.

Δεδομένου πως μέχρι στιγμής δεν υπήρξε καμία ενημέρωση για το θέμα, εντείνοντας την ανησυχία στις τάξεις των αγροτών για την κάλυψη του υδατικού ελλείμματος των εκατοντάδων εκατομμυρίων κυβικών νερού κάθε χρόνο στη Θεσσαλία,

ΕΡΩΤΑΣΘΕ Κύριοι Υπουργοί:

1.       Πώς και από πού θα χρηματοδοτηθούν τα προαναφερθέντα έργα που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός από τη Λάρισα, ύψους 625 εκ. ευρώ;
2.       Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα αυτά και ποιο το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής τους;
3.       Έχουν εκπονηθεί οι σχετικές μελέτες που αποτελούν προαπαιτούμενο για την υλοποίηση των έργων αυτών;

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΕΛΛΑ ΣΕ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΠΟΙΟΣ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΗΣ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ;



Να κρατήσει το θέμα “ψηλά” σχετικά με την ίδρυση και λειτουργία της Γαλακτοκομικής Σχολής στην Ελασσόνα, επιχειρεί ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, με ερώτησή του προς τους Υπουργούς Παιδείας και Αγροτικής Ανάπτυξης κκ. Κώστα Γαβρόγλου και Ευάγγελο Αποστόλου.
Ο Λαρισαίος πολιτικός που κατά την επίσκεψή του στον Δήμαρχο Ελασσόνας κ. Νίκο Ευαγγέλου, πριν λίγες μέρες, πρότεινε την σύσταση κοινού μετώπου των βουλευτών του Ν. Λάρισας για την δημιουργία της Γαλακτοκομικής Σχολής στην Ελασσόνα, φέρνει το θέμα και στη Βουλή.
«Η πρωτοβουλία του Δημάρχου Ελασσόνας κ. Νίκου Ευαγγέλου για ίδρυση Γαλακτοκομικής Σχολής στην Ελασσόνα αποτελεί μια απτή απόδειξη για τις κινήσεις που πρέπει να δρομολογηθούν σε ολόκληρη την περιφέρεια, ώστε να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του πρωτογενούς τομέα της χώρας μας.
Η επαρχία Ελασσόνας, πρώτη επαρχία σε παραγωγή γάλακτος στην Ελλάδα, είναι αναγκαίο επιτέλους να αποκτήσει τα σύγχρονα εργαλεία που θα την οδηγήσουν στην πραγματική ανάπτυξη.
Ευελπιστώ πως η κυβέρνηση δεν θα μείνει μόνο στα λόγια και θα προχωρήσει στην υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου», ήταν οι χαρακτηριστικές δηλώσεις του κ. Κέλλα.
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:    
Ο Δήμαρχος Ελασσόνας κ. Νίκος Ευαγγέλου έχει προχωρήσει στην ανάληψη πρωτοβουλιών για την ίδρυση Γαλακτοκομικής Σχολής στην Ελασσόνα.
Πρόκειται για μια αξιέπαινη κίνηση, καθώς στην περιοχή της Ελασσόνας παράγεται το 35% του ζωικού κεφαλαίου της Ελλάδας, με περισσότερα από 450.000 ζώα, ενώ είναι η πρώτη περιοχή πανελλαδικά σε τυροκομικά προϊόντα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο αν. Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γιάννης Τσιρώνης κατά την επίσκεψή του στην Ελασσόνα τον περασμένο Απρίλιο, είχε δηλώσει μεταξύ άλλων ότι “ η ιδέα για τη Γαλακτοκομική Σχολή είναι πολύ ενδιαφέρουσα, είμαι υπέρ της επαγγελματικής εκπαίδευσης των νέων και μάλιστα σε ένα κομμάτι άμεσα συνδεδεμένο με την επαρχία Ελασσόνας. Τα κόστη δεν είναι μεγάλα και ως εκ τούτου προχωράμε στην ίδρυση της Σχολής”.
Στο αμέσως επόμενο διάστημα, υπήρξε σειρά συναντήσεων μεταξύ του Δημάρχου Ελασσόνας και στελεχών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και του ΕΛΓΟ-Δήμητρα, ενώ στα τέλη Ιουνίου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη του Διευθυντή Αγροτικής Εκπαίδευσης του ΕΛΓΟ, στον χώρο που αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία της η Σχολή Γαλακτοκομίας.
Τέλος, ο αν. Υπουργός  Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Βασίλης Κόκκαλης, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στον Δήμαρχο Ελασσόνας, δήλωσε πως “πως οι διεργασίες που έχουν ήδη ξεκινήσει με τα συναρμόδια υπουργεία και τους κρατικούς φορείς, θα ευοδωθούν σύντομα”.
Επειδή η περιοχή της Ελασσόνας  αποτελεί τη ναυαρχίδα της κτηνοτροφίας για τη χώρα και τα προϊόντα της ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο.
Επειδή  η δημιουργία και λειτουργία ενός εκπαιδευτικού φορέα που θα εξειδικεύεται στο γάλα, θα δώσει τεράστια ώθηση για την περαιτέρω κτηνοτροφική ανάπτυξη της περιοχής, ενώ θα συμβάλλει και στην μείωση της ανεργίας.
Επειδή μοναδική αντίστοιχη σχολή υπάρχει μόνο στα Ιωάννινα – η οποία και λειτουργεί ως ΕΠΑΣ –  και το ενδιαφέρον σπουδαστών από όλη τη χώρα είναι μεγάλο.
ΕΡΩΤΑΣΘΕ Κύριοι Υπουργοί
1.Υπάρχει σχεδιασμός για την ίδρυση και λειτουργία της Γαλακτοκομικής Σχολής στην Ελασσόνα και υπό ποιο καθεστώς;
2.Ποιο το ακριβές χρονοδιάγραμμα των ενεργειών σας;».


ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΚΕΛΛΑΣ:ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ Η “ΦΡΑΓΗ” ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ



Το θέμα της απόφασης του Υπουργείου Περιβάλλοντος “για φραγή στην ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε στοιχεία των αναρτημένων δασικών χαρτών”, φέρνει στη Βουλή, με ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιώργο Σταθάκη, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, συνυπογράφοντας σχετική ερώτηση, με πρώτο υπογράφοντα τον βουλευτή Ν. Μαγνησίας κ. Χρήστο Μπουκώρο.
«Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος, έβαλε φραγή στην πρόσβαση των πολιτών σε απαραίτητα στοιχεία για την προστασία της περιουσίας τους, απενεργοποιώντας τη σχετική ένδειξη από τους αναρτημένους δασικούς χάρτες, παρεμποδίζοντάς τους ουσιαστικά, το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα για δικαστική προστασία της περιουσίας τους.
Ο Υπουργός οφείλει να επαναφέρει άμεσα την συγκεκριμένη εφαρμογή ώστε να επανέλθουν οι όροι της ελεύθερης ενημέρωσης, διαφάνειας και άσκησης των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των θιγόμενων  πολιτών», ήταν οι χαρακτηριστικές δηλώσεις του Λαρισαίου πολιτικού.
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:
Σύμφωνα με πρόσφατες καταγγελίες πολιτών, στο διαδικτυακό τόπο των αναρτημένων δασικών χαρτών έχουν γίνει σημαντικές μετατροπές, που δεν επιτρέπουν, πλέον, στον κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη να λάβει όσα στοιχεία του είναι απαραίτητα για τη δικαστική του προστασία.
Το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει κρίνει πρόσφατα ότι ακόμη και οι πολίτες, που δεν έχουν ασκήσει αντιρρήσεις, έχουν δικαίωμα να προσβάλλουν τον κυρωμένο χάρτη με αίτηση ακυρώσεως.
Αναφορικά με το πρώτο κύμα αναρτημένων χαρτών (των οποίων η προθεσμία αντιρρήσεων  έληξε στις 25-9-2017) αναμένεται η εν μέρει κύρωση για όσες εκτάσεις δεν έχουν ασκηθεί αντιρρήσεις. Για την αίτηση ακυρώσεως, όπως και για τις αντιρρήσεις, οι πολίτες χρειάζονται τις συντεταγμένες των εκτάσεων που κυρώθηκαν ως δασικές, προκειμένου να μπορέσουν  να τις προστατεύουν δικαστικά.
Κατά τη διάρκεια της προθεσμίας των αντιρρήσεων το ηλεκτρονικό σύστημα των αναρτημένων δασικών χαρτών έδινε τις απαραίτητες συντεταγμένες, διευκολύνοντας την άσκηση αντιρρήσεων, όπως και την είσπραξη των «τσουχτερών» παραβόλων, επομένως δεν χρειαζόταν να αλλάξει τίποτα, εφόσον το σύστημα θα μπορούσε να συνεχίσει να δίνει αυτά τα στοιχεία.
Παρόλα αυτά, μετά την λήξη της προθεσμίας των αντιρρήσεων, και ενώ διαρκεί η προθεσμία της προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας (που θα ξεκινήσει από την επικείμενη μερική κύρωση), το υπουργείο έβαλε φραγή στην πρόσβαση του πολίτη σε αυτά τα στοιχεία, απενεργοποιώντας τη σχετική ένδειξη.
Αποτέλεσμα αυτής της φραγής είναι ο θιγόμενος να αποστερείται του δικαιώματος της ενημέρωσης και να μην μπορεί να ασκήσει με σωστό τρόπο την αίτηση ακυρώσεως στο Συμβούλιο της Επικρατείας, γεγονός που παρεμποδίζει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά του για δικαστική προστασία της περιουσίας του.  
Η απαραίτητη προστασία των δασών και το δασολόγιο πρέπει να γίνουν με νόμιμο και συνταγματικό τρόπο που δεν θα καταλύει τα συνταγματικά δικαιώματα των πολιτών, ούτε θα έρχεται σε αντίθεση με την νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, την οποία, ας σημειωθεί, αποδέχθηκε δημόσια και ο ίδιος ο κ. υπουργός με δηλώσεις του στην Βουλή στις 19-9-2017.  
Τέλος, πρέπει να επισημανθεί ότι η ελεύθερη πρόσβαση του κάθε πολίτη (και όχι μόνο του θιγόμενου) στα στοιχεία των συντεταγμένων των δασικών εκτάσεων, είναι όρος απαραίτητος για τη διαφάνεια του συστήματος και τον έλεγχο των πεπραγμένων των δασαρχείων.     
Κατόπιν τούτων,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεστε να επαναφέρετε τη συγκεκριμένη εφαρμογή, προκειμένου να μην παρεμποδίζονται τα στοιχεία της ενημέρωσης, της διαφάνειας και της  άσκησης των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων των θιγόμενων  πολιτών;

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΕΛΛΑΣ:ΕΠΙ ΗΜΕΡΩΝ ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ Η ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ “ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ”…



Το θέμα της “δυσλειτουργίας του ΙΝΕΔΕΒΙΜ εξαιτίας της οποίας παρατηρείται «καθήλωση» στη Δια Βίου Μάθηση”, φέρνει στη Βουλή με ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της  ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας.
Την ερώτηση με πρώτο υπογράφοντα τον βουλευτή Ν. Αργολίδας κ. Ιωάννη Ανδριανό, συνυπογράφουν ακόμη η Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, βουλευτής Επικρατείας κ. Νίκη Κεραμέως και η αν. Τομεάρχης Παιδείας, βουλευτής Ν. Καστοριάς κ. Μαρία Αντωνίου.
Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών:
Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ είναι ένας σημαντικός φορέας του Υπουργείου Παιδείας καθώς, πέραν των άλλων, αποτελεί τον εκτελεστικό βραχίονα της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης για την υλοποίηση πολιτικών Διά Βίου Μάθησης.    
Το ΙΝΕΔΙΒΙΜ έχει την ευθύνη χρηματοδότησης και υποστήριξης των  Κέντρων Διά Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) των Δήμων της χώρας, αξιοποιώντας συγχρηματοδοτούμενους πόρους.
Τόσο στην προηγούμενη προγραμματική περίοδο όσο και στην τρέχουσα, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ είναι βασικός δικαιούχος του Επιχειρησιακού Προγράμματος για την Εκπαίδευση και τη Διά Βίου Μάθηση.
Συγκεκριμένα, στις 12/10/2016 το ΙΝΕΔΙΒΙΜ ανέλαβε ως δικαιούχος την πράξη «ΚΕΝΤΡΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ – Νέα Φάση» προϋπολογισμού 9.408.438 €, αντικείμενο της οποίας είναι η συνέχιση και διεύρυνση του θεσμού των ΚΔΒΜ των ΟΤΑ Α’ Βαθμού που είχαν ιδρυθεί την περίοδο 2013 - 2014.
Έκτοτε, ένα χρόνο αργότερα, δεν έχει ξεκινήσει στο πλαίσιο της πράξης η υλοποίηση προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης σε κανένα Δήμο της χώρας.
Ακόμη και η στελέχωση της ομάδας έργου του ΙΝΕΔΙΒΙΜ δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, καθώς όπως εγκαίρως είχε επισημανθεί, αστοχίες της σχετικής πρόσκλησης οδήγησαν σε χρονοβόρες νομικές επιπλοκές.
 Έτσι, εδώ και ενάμιση περίπου έτος, η Ελλάδα δεν παρέχει υπηρεσίες διά βίου μάθησης στον ευρύτερο πληθυσμό, μέσω δημοσίων δομών, αν και η χώρα μας παρουσιάζει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά συμμετοχής στη διά βίου μάθηση στην Ε.Ε.
Η αδυναμία υποστήριξης των Δημοτικών ΚΔΒΜ αναντίρρητα αποτελεί σύμπτωμα της ευρύτερης δυσλειτουργίας του Ιδρύματος, η οποία άλλωστε πρόσφατα οδήγησε το Υπουργείο στη συνολική αλλαγή της διοίκησης.
Κατόπιν των ανωτέρω, ΕΡΩΤΑΣΘΕ Κύριε Υπουργέ:
1.    Πότε αναμένεται η έναρξη της υλοποίησης των πρώτων προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης στα Δημοτικά ΚΔΒΜ;
2.    Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο Παιδείας  ώστε να αναπληρωθεί ο χαμένος χρόνος και να επιτευχθούν τόσο οι δείκτες εκροής της προαναφερόμενης πράξης, όσο και συνολικά ο στόχος για τη συμμετοχή στη Διά Βίου Μάθηση;
3.    Μετά την κατάργηση της θέσης του Διευθύνοντος Συμβούλου (άρθρο 16 του Ν. 4505/2017), πότε θα προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος που προβλέπεται στο άρθρο 11 του Ν. 4115/2013, ώστε να καθοριστούν με σαφήνεια οι αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων του ΙΝΕΔΙΒΙΜ και τα προσόντα που απαιτούνται για την κάλυψη των θέσεων προϊσταμένων;   


Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.