Κοινοβουλευτική δραστηριότητα

 ΚΕΛΛΑΣ – ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
 «Να καταργηθεί ή να μειωθεί το ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΕΡΤ»



Ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα με την οποία ζητάνε να πληροφορηθούν αν είναι στις προθέσεις του υπουργείου η κατάργηση ή η σημαντική μείωση του ανταποδοτικού τέλους υπέρ της ΕΡΤ, κατέθεσαν, σήμερα, ο βουλευτής Λάρισας της ΝΔ Χρήστος Κέλλας και ο βουλευτής Β΄Αθηνών της ΝΔ Κυριάκος Μήτσοτάκης.

«Το τέλος υπέρ της ΕΡΤ το οποίο επιβλήθηκε με το ν. 1730/87, είναι πλέον σήμερα πολιτικά αναχρονιστικό και κοινωνικά άδικο ενώ και η ίδια η ανταποδοτικότητά του έχει παύσει να υφίσταται καθώς ελάχιστοι πολίτες επιλέγουν τα κρατικά Μέσα Ενημέρωσης», επισημαίνουν στην ερώτησή τους οι δυο βουλευτές.

Στο πλαίσιο αυτό, οι κ. Κέλλας και Μητσοτάκης προτείνουν την κατάργησή του όχι μόνο για να ελαφρυνθεί οικονομικά ο έλληνας πολίτης, καθώς τα ελληνικά νοικοκυριά επιβαρύνονται με 50,88 ευρώ το χρόνο, αλλά «για να  σηματοδοτήσουμε απέναντι στην κοινωνία την έμπρακτη αλλαγή πρακτικών και νοοτροπιών του παρελθόντος που οδήγησαν τη χώρα στην σημερινή βαθειά κρίση».

Ακολουθεί η ερώτηση των Χρήστου Κέλλα και Κυριάκου Μητσοτάκη προς τον υπουργό Οικονομικών:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ιωάννη Στουρνάρα

ΘΕΜΑ: Κατάργηση του «ανταποδοτικού τέλους» υπέρ ΕΡΤ

Παρά τη μείωση που έχουν υποστεί στα εισοδήματά τους τα τελευταία χρόνια, οι έλληνες πολίτες συνεχίζουν να χρηματοδοτούν την ΕΡΤ μέσω του «ανταποδοτικού τέλους» στους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Ακόμα κι αν η ΕΡΤ δεν χρηματοδοτείται άμεσα από τον κρατικό προϋπολογισμό, είναι προκλητικό τα ελληνικά νοικοκυριά να επιβαρύνονται με 50,88 € το χρόνο για να συνεχίζουν να λειτουργούν 6 τηλεοπτικά κανάλια, 10 ραδιόφωνα, 19 περιφερειακοί σταθμοί, περιοδικό και ορχήστρες. Το τέλος υπέρ της ΕΡΤ το οποίο επιβλήθηκε με το ν. 1730/87, είναι πλέον σήμερα πολιτικά αναχρονιστικό και κοινωνικά άδικο ενώ και η ίδια η ανταποδοτικότητά του έχει παύσει να υφίσταται καθώς ελάχιστοι πολίτες επιλέγουν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Ειδικά αυτή την περίοδο, ούτε η ΕΡΤ μπορεί να συνεχίζει να λειτουργεί με τον σπάταλο τρόπο του παρελθόντος ούτε ο έλληνας φορολογούμενος πρέπει πλέον να συντηρεί από την τσέπη του αυτή την σπατάλη. Γι’ αυτό το ανταποδοτικό τέλος υπέρ της ΕΡΤ πρέπει να καταργηθεί ή να μειωθεί σημαντικά όχι μόνο για να ελαφρυνθεί οικονομικά ο έλληνας πολίτης κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό αυτή την περίοδο. Είναι απαραίτητο κυρίως για να σηματοδοτήσουμε απέναντι στην κοινωνία την έμπρακτη αλλαγή πρακτικών και νοοτροπιών του παρελθόντος που οδήγησαν τη χώρα στην σημερινή βαθειά κρίση. Κατόπιν αυτών,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός Οικονομικών

Είναι στις προθέσεις του να προχωρήσει στην κατάργηση ή στην σημαντική μείωση του ανταποδοτικού τέλους υπέρ της ΕΡΤ;


ΚΕΛΛΑΣ ΣΕ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ: ΜΕΤΑΦOΡΑ Δ.Ο.Υ ΣΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΟΜΜΕΧ ΓΙΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΠΟΡΩΝ



Ερώτηση στον Υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα με θέμα την μεταφορά των Α΄ και Β΄ Δ.Ο.Υ Λάρισας στο κτίριο του ΕΟΜΜΕΧ, κατέθεσε ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας. Ο βουλευτής στην ερώτησή του αναφέρει:
Κύριε Υπουργέ
Στο πλαίσιο του εξορθολογισμού των δημοσιονομικών δαπανών της χώρας, προχωρούμε σε συγχωνεύσεις και κλείσιμο υπηρεσιών, ώστε να υπάρξει εξοικονόμηση χρημάτων υπέρ του Δημοσίου. Ακόμη  η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει και μεταφορά υπηρεσιών σε κτίρια που ανήκουν στο Δημόσιο.
Όσον αφορά το νομό Λάρισας λοιπόν, η μεν πόλη της Λάρισας διέθετε τρείς Δ. Ο. Υ ( Α΄, Β΄, Γ΄) ενώ στον νομό υπήρχαν άλλες  τέσσερις ( Αγιά, Τύρναβος, Ελασσόνα και Φάρσαλα ).
Σε εφαρμογή του νέου Νόμου η Γ΄ Δ. Ο. Υ Λάρισας συγχωνεύτηκε με τη Β΄ ενώ προβλέπεται και η συγχώνευση των τεσσάρων υπολοίπων που βρίσκονται στις μεγάλες πόλεις του νομού με την Α΄ και τη Β΄ Δ. Ο. Υ. Λάρισας.
 Ήδη οι Δ. Ο. Υ Αγιάς και Τυρνάβου συγχωνεύτηκαν με την Α΄ Δ. Ο. Υ, ενώ και οι Δ. Ο .Υ Φαρσάλων και Ελασσόνας αναμένεται να συγχωνευθούν μετά το πέρας της αναστολής λύσης της μίσθωσης που έλαβαν.
Το συνολικό κόστος ενοικίων όλων των Δ. Ο. Υ που λειτουργούσαν στο Νομό φτάνει τα 18743 ευρώ τον μήνα, δηλαδή τα 224916 ευρώ το χρόνο.
Ένα σημαντικό πρόβλημα που προκύπτει από αυτές τις συγχωνεύσεις είναι  ότι τα κτίρια της Α΄ και Β΄ Δ. Ο. Υ δεν επαρκούν ώστε να μπορούν να στεγάσουν και τις υπόλοιπες  με αποτέλεσμα την δυσλειτουργία και την προβληματική εξυπηρέτηση των πολιτών.
 Οριστική λύση στο πρόβλημα , θα αποτελέσει η μεταφορά και στέγαση των Α΄ και Β΄ Δ. Ο. Υ στο κτίριο του ΕΟΜΜΕΧ που ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο.
Το κόστος εργασιών αποκατάστασης του κτιρίου του ΕΟΜΜΕΧ υπολογίζεται περί τα 600000 ευρώ,  με τα σημερινά δεδομένα,  θα  καλυφθεί σύντομα από την εξοικονόμηση των ενοικίων.
Η αξιοποίηση του εν λόγω κτιρίου μπορεί να γίνει με α)   με ανάθεση μελέτης κατασκευής,                                                                                                                         β) μέσω ΣΔΙΤ
Τέλος και οι υπηρεσίες που θα προσφέρονται θα είναι υψηλού επιπέδου καθώς το κτίριο θα στεγάσει όλες τις οικονομικές υπηρεσίες του Νομού, διευκολύνοντας τους πολίτες και παρέχοντας στους εργαζόμενους ένα κατάλληλο εργασιακό περιβάλλον.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
1.    Προτίθεστε να μελετήσετε πρόταση για μεταφορά των δύο Δ. Ο. Υ ( Α΄ και  Β΄ ) στο κτίριο του ΕΟΜΜΕΧ;

ΚΕΛΛΑΣ  ΣΕ ΤΣΑΥΤΑΡΗ:
ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ



Ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθανάσιο Τσαυτάρη, κατέθεσε ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας με θέμα  την άμεση  προκήρυξη προγράμματος για Νέους Αγρότες. Αναλυτικά η ερώτηση :  

Κύριε Υπουργέ

Η ανάδειξη του πρωτογενούς τομέα ως βασικού πυλώνα της οικονομίας, θα μας οδηγήσει σε τροχιά ανάπτυξης και σε τροχιά εξόδου από την ύφεση.
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι ασχολούνται με την γεωργία, ιδίως νέοι  με μόρφωση, σπουδές και εξειδίκευση, αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες ανασύστασης του αγροτικού τομέα, κάτι που δεν πρέπει να το αφήσουμε ανεκμετάλλευτο αφού τέτοιες προσπάθειες μπορούν να αναστρέψουν το κλίμα αλλά και το παραγωγικό μοντέλο της χώρας μας. Με πρόσφατο δελτίο Τύπου  του ΥΠΠΑΤ, ενημερωθήκαμε πως πρόκειται να  υποβληθεί από τη Διαχειριστική Αρχή τις επόμενες ημέρες ( μέχρι 29/6 ) ,αίτηση τροποποίησης του προγράμματος αγροτικής ανάπτυξης, στην οποία θα περιλαμβάνεται η τροποποίηση του ύψους των πληρωμών και για τις ανειλημμένες υποχρεώσεις των αγροπεριβαλλοντικών επενδυτικών δράσεων.
Κύριε Υπουργέ οι ενδιαφερόμενοι θέλουν να ενημερωθούν αν πρόκειται στην παρούσα Προγραμματική Περίοδο 2007-2013  να προκηρυχτεί πρόγραμμα νέων αγροτών. Η γνώση των λεπτομερειών της προκήρυξης νέων αγροτών είναι πολύ σημαντική για τους νέους εν δυνάμει αγρότες για τον λόγο ότι ένα τέτοιο πρόγραμμα  εκτός από χρηματοδοτικό εργαλείο περιλαμβάνει συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, με την έγκαιρη ενημέρωση να κρίνεται απαραίτητη.
Το μοναδικό χρηματοδοτικό εργαλείο που θα αποτελέσει την «μαγιά» για ένα νέο που επιθυμεί να εισέλθει στην γεωργία  αποτελεί το
Μέτρο «Εγκατάσταση Νέων Γεωργών» του Άξονα 1 «Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τομέα της γεωργίας και της δασοκομίας» του Π.Α.Α. 2007-2013  καθώς είχε και έχει  σαν σκοπό την εγκατάσταση νέων γεωργών μέσω της παροχής κινήτρων προκειμένου να διευκολυνθεί η αρχική τους εγκατάσταση.
Βρισκόμαστε στο τελευταίο έτος της τρέχουσας Προγραμματικής  Περιόδου  2007-2013   και  διαφαίνεται  παράταση για ένα  έτος μέχρι και   την εφαρμογή της Νέας ΚΑΠ ,  δηλαδή το έτος 2015 .
Κατόπιν όλων αυτών ΕΡΩΤΑΣΘΕ Κύριε Υπουργέ
Είναι στα σχέδια του Υπουργείου με την επικείμενη τροποποίηση του ΠΑΑ η προκήρυξη προγράμματος για νέους αγρότες, το προσεχές χρονικό διάστημα  και ποιο το χρονοδιάγραμμα των ενεργειών σας;

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΕΛΛΑ ΣΕ ΤΣΑΥΤΑΡΗ:
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΩΜΩΝ  ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΤΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
   


                                                                                       
   

Ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθανάσιο Τσαυτάρη, κατέθεσε ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, με θέμα την επίλυση των προβλημάτων για την ολοκλήρωση πληρωμών του προγράμματος εκτατικοποίησης της κτηνοτροφίας για τα έτη 2009, 2010 και 2011.
Αναλυτικά η ερώτηση του βουλευτή :

 Μεγάλο πρόβλημα έχει προκύψει με τις πληρωμές που εκκρεμούν για το πρόγραμμα της εκτατικοποίησης της κτηνοτροφίας και συγκεκριμένα για τις χρονιές 2009, 2010, 2011.
Το  πρόγραμμα είναι  πενταετές (2007-2011) και οι κτηνοτρόφοι  υπέγραψαν σύμβαση  έχοντας την υποχρέωση να διατηρήσουν σταθερό τον αριθμό των ζώων και την ενταχθείσα έκταση στο πρόγραμμα, την οποία νοίκιασαν από τις κατά τόπους κοινότητες για 5 χρόνια.
           Το σύστημα κυρώσεων του προγράμματος προβλέπει ότι σε περίπτωση απόκλισης της έκτασης των βοσκοτόπων για πρώτη φορά σε σχέση με την σύμβαση ο κτηνοτρόφος πληρωνόταν με βάση  την απόκλιση (εφόσον ήταν μικρότερη η έκταση του βοσκοτόπου που δήλωσε στο ΟΣΔΕ του). Σε περίπτωση επανάληψης για δεύτερη φορά ο κτηνοτρόφος πληρώνεται με ποινή 10% ανεξάρτητα από την απόκλιση που υπάρχει και σε περίπτωση επανάληψης την τρίτη φορά δεν πληρώνεται καθόλου.
Την πρώτη χρονιά ( 2007 ) εφαρμογής  του προγράμματος τα όποια προβλήματα προέκυψαν , μεταξύ της ενταχθείσας έκτασης στο πρόγραμμα , της δηλωθείσας τελικά στο ΟΣΔΕ και ελεγχθείσας μέσα από το ΟΣΔΕ ,  τακτοποιήθηκαν προκειμένου να δημιουργηθεί μία σταθερή βάση δεδομένων σε σχέση με την έκταση για την ομαλή συνέχιση του προγράμματος.
Το 2009 που ξεκίνησε από τον ΟΠΕΚΕΠΕ η  ψηφιοποίηση των εκτάσεων προέκυψαν διάφορα προβλήματα όπως η μη επιλεξιμότητα βοσκοτόπων, η μη ψηφιοποίηση τμημάτων βοσκοτόπων, η υπέρβαση ενοτήτων κ.ο.κ. με αποτέλεσμα  να γίνονται διορθώσεις μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ στις εκτάσεις των βοσκοτόπων που δηλώνουν οι κτηνοτρόφοι στο ΟΣΔΕ.
 Το κύριο πρόβλημα που δημιουργήθηκε έχει  να κάνει με τον κύκλο των αλλαγών που ξεκίνησαν λόγω των διαφορών στην ψηφιοποίηση των βοσκοτόπων όπου ο κάθε κτηνοτρόφος έκανε διοικητική πράξη για να συμπληρώσει την απαραίτητη έκταση ώστε να μπορέσει να πληρωθεί.
Οι διασταυρωτικοί έλεγχοι γινόταν όλο και πιο αραιά και οι αλλαγές που έβγαιναν στις εξατομικεύσεις των κτηνοτρόφων δεν αντιστοιχούσαν σε αυτά που ζητούσαν.
Το παράδοξο  της περίπτωσης είναι ότι αναφερόμαστε   σε κοινοτικούς βοσκοτόπους με ενοικιαστήρια όπου δεν σημειώνονται χαρτογραφικά, και η διαφορά δεν μπορεί να λυθεί στις κατά τόπους Γεωργικές Ενώσεις με τους «γείτονες» κτηνοτρόφους διότι δεν υπάρχουν  συγκεκριμένοι τίτλοι ιδιοκτησίας, όπως μπορεί να γίνεται για παράδειγμα σε άλλες περιπτώσεις καλλιεργήσιμων αγροτεμαχίων.
Δυστυχώς αυτή η διαδικασία μπορεί να συνεχιστεί επ’άπειρον με πάρα πολύ μεγάλο διοικητικό κόστος και καμία λογική, με την έννοια ότι εναπόκειται στην τύχη τελικά αν θα είναι σωστή η δήλωση των εκτάσεων του παραγωγού και των ευρεθεισών επιλέξιμων εκτάσεων που αλγοριθμικά του αποδίδει ο ΟΠΕΚΕΠΕ.
Η κατάσταση στο μεταξύ επιδεινώνεται με την ολοένα και μεγαλύτερη καθυστέρηση των διασταυρωτικών ελέγχων και ιδιαίτερα  για παλαιότερες  χρονιές.
Να σημειωθεί ότι αν κάποιοι κτηνοτρόφοι που δεν έχουν πληρωθεί ακόμη  για το 2009 , δεν μπορούν να πληρωθούν τα επόμενα έτη 2010,2011 , ανεξάρτητα αν είναι σωστά ή όχι δηλωμένα τα βοσκοτόπια.
Έτσι φθάσαμε στο απόλυτο αδιέξοδο δεδομένου ότι οι μελετητές δεν μπορούν να κάνουν κάτι άλλο πέρα από το να περιμένουν 2 χρόνια έναν διασταυρωτικό , ο οποίος πιθανόν να μην αντιστοιχεί στις αλλαγές που ζήτησαν για τους κτηνοτρόφους και οι ίδιοι οι κτηνοτρόφοι να έχουν αγανακτήσει χωρίς να μπορούν και οι ίδιοι να κάνουν κάτι.
 Από την άλλη, η ΔΑΟΚ προειδοποιεί ότι οι πληρωμές πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι τον Ιούνιο 2013 ώστε να καταβληθούν οι ενισχύσεις, πράγμα αδύνατο λόγω της δεδομένης κατάστασης και των καθυστερήσεων των διασταυρωτικών ελέγχων.
Από όλα τα παραπάνω λοιπόν προκύπτει το συμπέρασμα, ότι οι κτηνοτρόφοι δεν ευθύνονται για όλες αυτές τις καθυστερήσεις, και λόγω αυτών των καθυστερήσεων αντιμετωπίζουν τεράστιο οικονομικό πρόβλημα
ΕΡΩΤΑΣΘΕ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ
Προτίθεστε να δώσετε άμεσα λύση ώστε να πληρωθούν άμεσα οι κτηνοτρόφοι για όλες τις χρονιές;


Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.