Κοινοβουλευτική δραστηριότητα

ΚΕΛΛΑΣ:ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΙΟΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΙ ΤΗΝ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΓΙΑ ΤΗ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ;



«Η απάντηση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αποστόλου, δεν προσθέτει απολύτως τίποτα, αλλά αντιθέτως αφαιρεί από τις δηλώσεις του αν. Υπουργού κ. Τσιρώνη, ο οποίος είχε πει “…προχωράμε στην ίδρυση της σχολής” αλλά και του Υφυπουργού κ. Κόκκαλη, που είχε αναφέρει “…οι διεργασίες θα ευοδωθούν σύντομα”, σχετικά με την ίδρυση Γαλακτοκομικής Σχολής στην Ελασσόνα».
Χαρακτηριστικό απόσπασμα από τον σχολιασμό του αν. Τομεάρχη Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτή Ν. Λάρισας κ. Χρήστου Κέλλα, στην απάντηση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης, σε ερώτησή του αναφορικά με τον σχεδιασμό για την ίδρυση και λειτουργία της Σχολής.
Υπενθυμίζεται ότι ο Λαρισαίος πολιτικός πρότεινε τη σύσταση κοινού μετώπου των βουλευτών του Νομού, εξάροντας την πρωτοβουλία του Δημάρχου Ελασσόνας κ. Νίκου Ευαγγέλου για ίδρυση Γαλακτοκομικής Σχολής στην Ελασσόνα.
Ο κ. Κέλλας, σημειώνει ακόμη ότι “πολλά τα θέματα προς εξέταση, οι προϋποθέσεις και τα προβλήματα, που σύμφωνα με τον κ. Αποστόλου πρέπει να λυθούν για να προχωρήσει η λειτουργία της Σχολής.
Τελικά υπάρχει ή όχι συγκεκριμένος σχεδιασμός;
Από την απάντηση του αρμόδιου Υπουργού είμαστε φτωχότεροι σε σχέση με τις πανηγυρικές δηλώσεις των κκ. Τσιρώνη και Κόκκαλη”.
Αναλυτικά η απάντηση του κ. Αποστόλου:
Ο Δήμος Ελασσόνας, σε πρόταση συνεργασίας που απήυθηνε προς τον ΕΛΓΟ –ΔΗΜΗΤΡΑ για ίδρυση Σχολής Γαλακτοκομίας, δεδομένου ότι στην ευρύτερη περιοχή Ελασσόνας παράγεται μεγάλη ποσότητα προϊόντων γάλακτος, είχε διαβεβαιώσει τον εν λόγω Οργανισμό ότι δύναται να διαθέσει ή να κατασκευάσει κτίριο για τον σκοπό αυτό και παρουσίασε συγκεκριμένες προτάσεις.
Ο ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ, δεδομένου ότι η ΕΠΑΣ Ιωαννίνων δεν έχει τη δυνατότητα να απορροφήσει το σύνολο των αιτούντων φοιτητών, λόγω της μοναδικότητας σε επίπεδο χώρας και του μεγάλου ενδιαφέροντος, αλλά δύναται να υποδεχτεί 60 μαθητές ετησίως, ενώ οι αιτήσεις είναι συνήθως λίγο περισσότερες, αντιμετώπισε θετικά την εν λόγω πρόταση.
Επισημαίνεται ότι τα προβλήματα, τα οποία πρέπει να επιλυθούν για τη λειτουργία της σχολής, είναι κυρίως υποδομών και οικονομικά.
Οι υφιστάμενες σχολές απορροφούν σχεδόν το σύνολο των λειτουργικών εξόδων του ΕΛΓΟ –ΔΗΜΗΤΡΑ, λόγω του μεγάλου κόστους των οικοτροφείων και των συντηρήσεων των υποδομών.
Συγκεκριμένα, σημειώνεται ότι, προκειμένου να λειτουργήσει η σχολή, απαιτούνται κατ’ αρχήν κτιριακές υποδομές, καθώς και ο απαραίτητος υλικοτεχνικός εξοπλισμός και επειδή ο Δήμος δεν μπορεί να τον εξασφαλίσει με δικά του κεφάλαια, είναι προς εξέταση διάφορες λύσεις. Πρέπει να εξασφαλιστούν το διδακτικό προσωπικό, καθώς και η επιβάρυνση των λειτουργικών της εξόδων, την κάλυψη των οποίων δεν την επιτρέπει ο υφιστάμενος προϋπολογισμός του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ.  
Επισημαίνεται ότι οι υφιστάμενες σχολές λειτουργούν με ωρομίσθιο και εποχικό προσωπικό, το οποίο προσλαμβάνεται μετά από έγκριση Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου, που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, λίγο πριν από την έναρξη των μαθημάτων και δεν διαθέτουν επαρκές μόνιμο προσωπικό ώστε να μετακινηθούν για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών. Είναι γεγονός ότι η αποδυνάμωση όλων των σχολών αυτού του τύπου αποτελεί χρόνιο πρόβλημα.
Πρέπει να επισημανθεί ότι το ΥπΑΑΤ ανταποκρίθηκε θετικά στην πρόταση του Δήμου Ελασσόνας για ίδρυση Σχολής Γαλακτοκομίας με την προοπτική ότι θα καλύπτει τα λειτουργικά της έξοδα από την πώληση των προϊόντων, τα οποία θα παράγονται από την εκπαιδευτική δραστηριότητα. Στο πλαίσιο αυτής της αυτοδυναμίας, εξετάζονται, επί του παρόντος, διάφορες λύσει και για τις υπόλοιπες σχολές.
Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι θέμα προς εξέταση αποτελεί και η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του συνόλου των σχολών ΕΠΑΣ, καθώς το έτος 2022 προβλέπεται η κατάργηση τους, ή η λειτουργία τους με άλλη μορφή. Ο ΕΛΓΟ –ΔΗΜΗΤΡΑ έχει προτείνει τη μετεξέλιξή τους σε ΙΕΚ. Το ζήτημα αυτό θα επιλυθεί σε συνεννόηση με το Υπουργείο Παιδείας και τον ΟΑΕΔ που διατηρεί περισσότερες σχολές.
Τέλος, αναφέρεται ότι τα προαναφερθέντα προβλήματα θα πρέπει να επιλυθούν στη βάση ενός συγκεκριμένου σχεδιασμού για την εξασφάλιση τόσο των πόρων κατασκευής και λειτουργίας της εν λόγω σχολής όσο και του απαραίτητου προσωπικού που θα την επανδρώσει, προκειμένου να υπάρξει ένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΚΕΛΛΑΣ:ΑΥΤΟΑΝΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΥΝ ΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



«Η έλλειψη σχεδιασμού, η υποβάθμιση δομών του Υπουργείου, αλλά και η προνομιακή αντιμετώπιση “ημετέρων”, που διακρίνει του ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά.
Μόνο, που τώρα έχουμε και την αυτοαναίρεσή τους (!) μέσα από αποφάσεις, αναφορικά με τη λειτουργία των Δομών της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής».
Χαρακτηριστικό απόσπασμα από τη δήλωση του αν. Τομεάρχη Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτή Ν. Λάρισας κ. Χρήστου Κέλλα, σχολιάζοντας την απάντηση που έλαβε από τον Υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου σχετικά με τη στελέχωση της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής.
Η δήλωση του Λαρισαίου πολιτικού:
«Στην απάντησή του ο Υπουργός Παιδείας, πέντε μήνες μάλιστα μετά την, από 25-10-2017, ερώτησή μου, σχετικά με την υποβάθμιση του θεσμού της Φυσικής Αγωγής αλλά και της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, αναφέρει:
“Η εν λόγω Διεύθυνση στελεχώνεται από διοικητικούς υπαλλήλους και αποσπασμένους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, οι οποίοι διαθέτουν τη γνώση και τη διοικητική εμπειρία να υποστηρίζουν όλα τα θέματα, τα οποία άπτονται των αρμοδιοτήτων της”.
Την ίδια στιγμή, με την απόφαση (ΑΔΑ:ΨΗΑΣ 4653ΠΣ-ΕΩΔ) τοποθετούνται προϊστάμενοι σε τμήματα της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής, εκπαιδευτικοί, που ουδεμία σχέση έχουν με την Φυσική Αγωγή, γεγονός, που προκάλεσε και την (4205 / 8-3-2018) ερώτηση όλων των βουλευτών του Τομέα Παιδείας της παράταξής μας.
Πλήρης αναντιστοιχία λόγων και έργων, δηλαδή…
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, για άλλη μια φορά σχεδιάζει “στο πόδι”, υποβαθμίζει δομές, αλλά και αντιμετωπίζει προνομιακά “ημετέρους”,  εμπαίζοντας τους εκπαιδευτικούς μας».
Αναλυτικά η απάντηση του κ. Γαβρόγλου:
«Με την κατάργηση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής το 2011 δεν υφίσταται περιφερειακή δομή για τη Φυσική Αγωγή και τον Σχολικό Αθλητισμό.
Αντ’ αυτής λειτουργούν άτυπες – «Ομάδες Φυσικής Αγωγής», οι οποίες υπάγονται στις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα επιτελούν λειτουργικό έργο και για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Το ΥΠΠΕΘ επεξεργάζεται ήδη πρόταση προκειμένου να υπάρξει θεσμοθέτηση των Ομάδων Φυσικής Αγωγής στις Δ.Δ.Ε της χώρας.
Όσον αφορά στην καθυστέρηση, η οποία παρατηρήθηκε στη στελέχωση των άτυπων Ομάδων Φυσικής Αγωγής κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, οφειλόταν στην ανάγκη της στελέχωσης όλων των σχολικών μονάδων της χώρας με εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής με στόχο την εύρυθμη λειτουργία τους.
Η στελέχωση των Ομάδων Φυσικής Αγωγής στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει ήδη προχωρήσει σύμφωνα με την αριθ. 188123/Δ5/02-11-2017 Εγκύκλιο.
Το σύνολο των οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας του ΥΠΠΕΘ είναι ιδιαιτέρως υποστελεχωμένες λόγω συνταξιοδότησης μεγάλου αριθμού υπαλλήλων από το έτος 2010 έως το 2015.
Πολιτική του Υπουργείου είναι σε κάθε περίπτωση η διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων και η ιεράρχηση της σταδιακής κάλυψης των υποστηρικτικών του δομών με προσωπικό πρωτίστως, μέσω των νέων προσλήψεων από επιτυχόντες προκηρύξεων του ΑΣΕΠ και μετατάξεων διοικητικού προσωπικού από φορείς του δημοσίου μετά από προκήρυξη του έτους 2016 και δευτερευόντως μέσω αποσπάσεων εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα, η θέση του Προϊσταμένου Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής κενώθηκε την 1η/9/2017, λόγω λήξης της απόσπασης την 31η/8/2017 του αποσπασμένου εκπαιδευτικού, που είχε τοποθετηθεί στην εν λόγω Διεύθυνση ως Προϊστάμενος αυτής.
Η ανωτέρω Διεύθυνση, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 24 του ΠΔ 114/2014 (181 Α’) «Οργανισμός του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», δεν αποτελεί Αυτοτελή Διεύθυνση, αλλά υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία υπηρετεί Προϊσταμένη Γενικής Διεύθυνσης από 29/10/2014, ημερομηνία έναρξης ισχύος του ως άνω Προεδρικού Διατάγματος και τελεί υπό την εποπτεία της, όπως και οι λοιπές οργανικές μονάδες της συγκεκριμένη Γενικής Διεύθυνσης.
Επίσης, η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής στελεχώνεται από διοικητικούς υπαλλήλους και αποσπασμένους εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, οι οποίοι διαθέτουν τη γνώση και τη διοικητική εμπειρία να υποστηρίζουν όλα τα θέματα τα οποία άπτονται των αρμοδιοτήτων της, όπως περιγράφονται στο ΠΔ 114/2014.
Σύμφωνα δε, με τον κώδικα διοικητικής διαδικασίας εφαρμόζονται οι διατάξεις περί αναπλήρωσης των διοικητικών οργάνων και ως εκ τούτου σε καμία περίπτωση δεν υφίσταται καθυστέρηση ή παράλειψη των διοικητικών ενεργειών».

ΚΕΛΛΑΣ: Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ “ΕΚΤΟΣ ΠΛΑΝΩΝ” ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ



“Την διαγραφή της ανάπτυξης της θρησκευτικής συνείδησης από την αποστολή του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το νέο Οργανισμό του Υπουργείου”, φέρνει στη Βουλή ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, συνυπογράφοντας σχετική ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, μαζί με τους βουλευτές του Τομέα Παιδείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως, Γιάννη Ανδριανό και Μαρία Αντωνίου.

Για το θέμα αυτό ο Τομέας Παιδείας του κόμματος της ΝΔ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Η απαλοιφή της ανάπτυξης της θρησκευτικής συνείδησης από την αποστολή του Υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το νέο Οργανισμό, δεν αντιβαίνει μόνο στο Σύνταγμα, αλλά και στο θρησκευτικό αίσθημα των Ελλήνων.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας οφείλει να δείχνει τον δέοντα σεβασμό σε ζητήματα θρησκευτικής συνείδησης και να συμμορφώνεται προς τη συνταγματική τάξη».
Αναλυτικά η ερώτηση των βουλευτών:
Έντονες και εύλογες αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση η διαγραφή του σκοπού της ανάπτυξης της θρησκευτικής συνείδησης από τον νέο οργανισμό του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων παρά το γεγονός ότι στο άρθρο του 16 του Συντάγματος ορίζεται ρητά ότι αποστολή του Υπουργείου είναι “η ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης”.

Με επιστολή τους μάλιστα στην οποία καταγγέλλουν την εξέλιξη αυτή στον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κκ. Ιερώνυμο,  οι υπάλληλοι του Υπουργείου αναφέρουν μεταξύ άλλων τα εξής:

“Ως γνωστόν, στην παράγραφο 2 του άρθρου 16 του Συντάγματος ορίζεται ρητά ότι 'η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης, και την διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες'.

Βάσει της εν λόγω συνταγματικής επιταγής, το προϊσχύον οργανόγραμμα του Υπουργείου (π.δ. 114/2014) προέβλεπε ρητά στο άρθρο 1 ότι 'αποστολή του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι

α) η προαγωγή της παιδείας με σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και την διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες' (...)

Ωστόσο με κατάπληξη παρατηρούμε ότι στο άρθρο 1 ('Αποστολή') του νέου οργανισμού του ΥΠ.ΠΕ.Θ. (π.δ. 18/2018) διαλαμβάνονται πλέον τα εξής:

'Αποστολή του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων είναι η ανάπτυξη και η συνεχής αναβάθμιση της Παιδείας με σκοπό
α) την ηθική, την πνευματική και την φυσική αγωγή των Ελλήνων
β) την ανάπτυξη της εθνικής συνείδησης
γ) την προστασία της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης και λατρείας και την εποπτεία των λειτουργών όλων των γνωστών θρησκειών'.

Παρατηρούμε δηλαδή ότι διατηρείται μεν το σκέλος της ανάπτυξης της εθνικής συνείδησης των Ελλήνων, απαλείφθηκε όμως πλήρως το εξίσου συνταγματικά κατοχυρωμένο σκέλος της ανάπτυξης της θρησκευτικής τους συνείδησης.

Επειδή σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 120 του Συντάγματος 'ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και την Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων', ως υπάλληλοι της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και ως δημόσιοι λειτουργοί επιφορτισμένοι με την ευθύνη να υπηρετούμε τους συνταγματικά κατοχυρωμένους σκοπούς της Παιδείας αισθανόμαστε υποχρεωμένοι να υπερασπιστούμε με κάθε νόμιμο μέσον τον ρόλο και την αποστολή του Υπουργείου στην πληρότητά τους”.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο Υπουργός:
1.    Με ποιες άμεσες ενέργειες θα αποκατασταθεί η αναφορά στην αποστολή του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στο κείμενο του νέου οργανισμού ώστε να συνάδει προς τα ρητώς οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 16 του Συντάγματος.

ΚΕΛΛΑΣ:ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ



«Έντονος προβληματισμός αλλά και ανησυχία, επικρατούν στις τάξεις των Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, καθώς παρακολουθούν τον τελευταίο καιρό μια συντονισμένη προσπάθεια υποβάθμισης και απαξίωσης της Φυσικής Αγωγής από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας».
Τα ανωτέρω επισημαίνει ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, σε ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, κ. Κ. Γαβρόγλου, σχετικά με τις πρόσφατες τοποθετήσεις εκπαιδευτικών, που ουδεμία σχέση έχουν με τη Φυσική Αγωγή, ως προϊσταμένων στο Τμήμα Α’ Προγραμμάτων και στο Τμήμα Β’  Σχολικών Αθλητικών Δραστηριοτήτων και Αγώνων της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής (με ΑΔΑ:ΨΗΑΣ4653ΠΣ-ΕΩΔ).
Στην ερώτηση, που συνυπογράφεται από την  Τομεάρχη Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτή Επικρατείας, Ν. Κεραμέως, την αν. Τομεάρχη, Βουλευτή Καστοριάς, κ. Μ. Αντωνίου και τον αν. Τομεάρχη, Βουλευτή Αργολίδας, κ. Ι. Ανδριανό, τονίζεται ότι οι τοποθετήσεις αυτές έρχονται έπειτα από την κατάργηση των Γραφείων Φυσικής Αγωγής και την καθυστέρηση στελέχωσης των Ομάδων Φυσικής Αγωγής.
Παράλληλα, οι ερωτώντες Βουλευτές υπογραμμίζουν πως “η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής απαιτεί συγκεκριμένες γνώσεις του αντικειμένου και ανάλογη εμπειρία καθώς με το άρθρο 35 για το νέο Οργανισμό, ορίζεται ότι στόχος της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής είναι η εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής της Φυσικής Αγωγής, της Αθλητικής Παιδείας και δραστηριότητας σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης’’.
Ακόμη, σημειώνουν πως είναι “αδιανόητο να μην υπάρχουν εργαζόμενοι στο Υπουργείο Παιδείας, που να έχουν την ειδικότητα / κλάδο της Φυσικής Αγωγής, ώστε να στελεχωθούν τα  συγκεκριμένα τμήματα της Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής” καθώς και ότι “τα στελέχη που τοποθετήθηκαν ως προϊστάμενοι στα προαναφερθέντα Τμήματα, θα μπορούσαν να προσφέρουν  σε Διευθύνσεις ή Τμήματα σχετικά με την Πανεπιστημιακή τους κατάρτιση και την επαγγελματική τους εμπειρία”.
Κατόπιν αυτών, θέτουν στον υπουργό το ερώτημα:
Για ποιον λόγο και με ποια κριτήρια τοποθετήθηκαν Προϊστάμενοι Τμημάτων Φυσικής Αγωγής, εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν διαθέτουν καμία επιστημονική γνώση και εξειδίκευση σχετικές με τη Φυσική Αγωγή;  


Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.