Νέα

ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΕΛΛΑΣ



Στο Παρίσι θα βρεθεί ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, προσκεκλημένος της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, σε συνέδριο με θέμα την βελτίωση των συνθηκών εργασίας για τους νέους κάτω των 18. Το συνέδριο πραγματοποιείται την Παρασκευή 18/10/2013 και θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι των εθνικών κοινοβουλίων από χώρες όλης της Ευρώπης. Μεταξύ άλλων,  θέματα συζήτησης θα είναι η προστασία των παιδιών και των εφήβων από την εργατική εκμετάλλευση, η περαιτέρω κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους, όπως και η συμμόρφωση χωρών στο νομικό πλαίσιο που καθορίζει την ηλικία εισαγωγής των νέων στην απασχόληση.   

ΚΕΛΛΑΣ ΜΕ ΘΕΟΧΑΡΗ ΚΑΙ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΦ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ



Διαδοχικές συναντήσεις με τον Υφυπουργό Οικονομικών και με τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κκ Γιώργο Μαυραγάνη και Χάρη Θεοχάρη αντίστοιχα, είχε ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας.
Κύριο θέμα συζήτησης αποτέλεσε το επίδομα θέρμανσης - οι  προϋποθέσεις για την καταβολή του, αλλά και η  διεύρυνση  του αριθμού των δικαιούχων. Άλλωστε ο βουλευτής για το συγκεκριμένο θέμα έχει καταθέσει προς τον Υπουργό Οικονομικών ερώτηση, ζητώντας την αύξηση του επιδόματος  και τη διεύρυνση των δικαιούχων.
Ο Υφυπουργός ενημέρωσε τον κ. Κέλλα για την αύξηση του επιδόματος από τα 28 λεπτά το λίτρο  πέρυσι στα 33 με 35 λεπτά φέτος, ενώ θα αυξηθεί και ο αριθμός των δικαιούχων, αφού με την διεύρυνση των εισοδηματικών κριτηρίων, θα μπορούν να εισπράξουν το επίδομα περισσότεροι.
Επίσης ο βουλευτής ζήτησε από τον κ. Μαυραγάνη να επανεξετάσει το θέμα της επιδότησης νέων μορφών θέρμανσης, κάτι  που όπως επισημάνθηκε, θα αποφέρει επιπλέον έσοδα στο κράτος, αλλά και θα σταματήσει την εισαγωγή λαθραίων ξύλων από γειτονικές χώρες.
Η συζήτηση των δύο ανδρών ολοκληρώθηκε με  την φορολόγηση  των αγροτεμαχίων, με τον κ. Κέλλα να υποστηρίζει ότι για  τα αγροτεμάχια που καλλιεργούνται, η φορολόγηση θα πρέπει να είναι ενιαία και χαμηλή, ώστε να μην επιβαρυνθούν οι αγρότες με δυσβάσταχτους φόρους. Επίσης ζήτησε διευκρινίσεις και για τη φορολόγηση των εγκαταλελειμμένων αγροτεμαχίων, τα οποία δεν αποφέρουν κανένα έσοδο στον ιδιοκτήτη τους , με τον Υφυπουργό να επισημαίνει ότι οριστικές αποφάσεις δεν έχουν παρθεί, αφού συνεχίζεται η διαβούλευση.
Στη συνέχεια ο βουλευτής συναντήθηκε και με τον Γενικό Γραμματέα Εσόδων. Εκεί τέθηκε επί τάπητος το θέμα της επιβολής φόρου επιτηδεύματος σε κοινοπραξίες τεχνικών εταιρειών οι οποίες συστήνονται για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου και για ορισμένο χρονικό διάστημα, στις οποίες αποστέλλονται από το Υπουργείο Οικονομικών ειδοποιητήρια πληρωμής του τέλους μετά την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων έργων,  επίσης σε εταιρείες ή ατομικές επιχειρήσεις οι οποίες έχουν διακόψει τη λειτουργία τους εδώ και πολλές δεκαετίες ή ακόμη και σε επιχειρηματίες που έχουν προ πολλού αποβιώσει. Ο κ. Θεοχάρης διαβεβαίωσε τον βουλευτή ότι για τα ζητήματα αυτά επιλαμβάνονται οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών ώστε να δοθεί άμεσα λύση
Τέλος ο κ. Κέλλας ζήτησε από τον Γενικό  Γραμματέα να επανεξετάσει το θέμα της επιβολής φόρου επιτηδεύματος σε εξωραϊστικούς, πολιτιστικούς και άλλους συλλόγους, αλλά και στα ερασιτεχνικά σωματεία, κάνοντας λόγο για άδικη απόφαση που πλήττει καίρια τον εθελοντισμό, τον ερασιτεχνικό αθλητισμό αλλά και τις πολιτιστικές δράσεις.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΕΛΛΑ
ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΩΝ




Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης κκ. Γιάννη Στουρνάρα και Αθανάσιο Τσαυτάρη αντίστοιχα, κατέθεσε μαζί με άλλους συναδέλφους του, ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας με θέμα την επικείμενη φορολόγηση των αγροτεμαχίων.
Ο βουλευτής στην ερώτησή του αναφέρει:
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το Υπουργείο Οικονομικών δίνει προς διαβούλευση το τελικό σχέδιο για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων του 2014 και τους  συντελεστές με βάση τους οποίους θα φορολογηθούν τα αγροτεμάχια και τα εκτός σχεδίου οικόπεδα και κατοικίες, όπου ορίζεται ως βασικός συντελεστής φορολόγησης  1,5 ευρώ ανά στρέμμα.
Όσον αφορά τα αγροτεμάχια που καλλιεργούνται και την επιβάρυνση των αγροτών,  ο φόρος προσαυξάνεται ανάλογα με τη θέση του αγροτεμαχίου, τη χρήση του, την απόσταση του από τη θάλασσα, αλλά και με τη θέση του σε σχέση με τις οδούς.
Εάν υπάρχει κατοικία στο οικόπεδο, ο βασικός συντελεστής πολλαπλασιάζεται με το 5. Ακόμη, ο συντελεστής μειώνεται σταδιακά για εκτάσεις από 130 στρέμματα και πάνω.
 Με βάση λοιπόν τους πίνακες που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα και σύμφωνα με τους συντελεστές θέσης, χρήσης, απόστασης από τη θάλασσα και μεγέθους γηπέδων, υπάρχει ανισότητα στη φορολόγηση και υπερβολική επιβάρυνση τόσο στους αγρότες που καλλιεργούν στα αγροτεμάχια αυτά, όσο και στους κατόχους  αγροτεμαχίων που είναι αναξιοποίητα , παρατημένα από τους κατόχους, δηλαδή είναι εγκαταλελειμμένες γαίες που δεν αποδίδουν τίποτα στον κάτοχο και οι οποίοι μπορεί να είναι συνταξιούχοι ή να  μην κατοικούν εκεί που βρίσκεται το χωράφι αυτό.
Ο προβληματισμός μας αφορά κυρίαρχα τους αγρότες που αγωνίζονται να επιβιώσουν.
 α) Σχετικά με τον καθορισμό συντελεστή θέσης με βάση το δημοτικό διαμέρισμα στο οποίο ανήκει το χωράφι  αυτό, δεν υπάρχει  διαφορά τιμής για τον αγρότη στα προϊόντα που παράγονται σε 2 τέτοια γήπεδα σε διαφορετικές περιοχές;
Π.χ. σε ένα γήπεδο με αρχική βασική αξία 0,1 έως 0,49 ευρώ / μέτρο και συντελεστή θέσης 1 καλλιεργεί ο αγρότης ροδάκινα και καλλιεργεί ροδάκινα σε μια άλλη περιοχή με αρχική βασική αξία 15 έως 19,99 ευρώ / μέτρο και συντελεστή θέσης 3 έως 3,5.
Τα ροδάκινα που θα παράγουν οι 2 διαφορετικές περιοχές θα έχουν διαφορετικές τιμές και θα αποδώσουν μεγαλύτερο εισόδημα στον αγρότη το κτήμα που θα φορολογηθεί υψηλότερα; Όχι βέβαια και γι αυτό δεν πρέπει να φορολογηθούν αυτά τα κτήματα και να επιβαρυνθούν με αυτόν τον συντελεστή θέσης.
 
β) Σχετικά με την απόσταση από τη θάλασσα, εφόσον καλλιεργείται το κτήμα με μονοετή καλλιέργεια ή δενδρώδη καλλιέργεια, το σιτάρι που θα αποδώσει το κτήμα κοντά στη θάλασσα ή τα φρούτα που θα παραχθούν κοντά στη θάλασσα, θα πουληθούν με μεγαλύτερη τιμή από ότι στο αγροτεμάχιο που θα βρίσκεται 800 μέτρα μακριά από τη θάλασσα, ώστε να δικαιολογείται  να φορολογηθεί ακριβότερα το γήπεδο- χωράφι το οποίο βρίσκεται κοντά στη θάλασσα; Όχι βέβαια. Αν πουληθεί το παραθαλάσσιο κτήμα, τότε να φορολογηθεί. Όχι όμως επειδή είναι κοντά στην θάλασσα να επιβαρύνεται ο αγρότης γι αυτό, ενώ καλλιεργεί στο χωράφι αυτό σιτάρι ή οτιδήποτε  άλλο.
 
γ) Σχετικά με τον συντελεστή χρήσης του γηπέδου-χωραφιού είναι απαράδεκτο το μεταλλείο ή το λατομείο να φορολογείται με συντελεστή 1,2, η υπαίθρια έκθεση με 1,5 και οι δενδροκαλλιέργειες και ελαιοκαλλιέργειες με συντελεστές 2,5 και 2 αντίστοιχα.
Είναι κατάφωρη η αδικία των αγροτών μας. Ποιές είναι οι αποδόσεις και πόσο σίγουρες είναι οι αποδόσεις από την αγροτική καλλιέργεια, που δικαιολογεί την  φορολόγηση τους,  περισσότερο από ένα μεταλλείο ή ένα λατομείο με μεγάλες αποδόσεις;
Δεν μπορεί οι δενδροκαλλιέργειες να φορολογούνται με συντελεστή 2,5 και οι ελαιοκαλλιέργειες με 2 και φυσικά ο συντελεστής χρήσης για τους αγρότες πρέπει να είναι καταργηθεί
 
δ) Ο συντελεστής απομείωσης της επιφάνειας, σε σχέση με το μέγεθος του γηπέδου-χωραφιού, αδικεί τον μικρομεσαίο αγρότη. Ένας αγρότης που έχει μέχρι 130 στρέμματα,  φορολογείται με συντελεστή 1. Ο αγρότης που έχει από 130 στρέμματα έως 500 στρέμματα μειώνεται σχεδόν στο μισό, δηλαδή 0,6 συντελεστή απομείωσης επιφάνειας. Και αυτός που έχει πάνω από 500 στρέμματα έχει συντελεστή απομείωσης επιφάνειας 0,4.
Αυτό αδικεί τους μικρομεσαίους αγρότες και πρέπει ο συντελεστής να είναι ενιαίος για όλους.
 
ε) Αν το χωράφι  έχει πρόσοψη σε εθνική, επαρχιακή ή αγροτική οδό τότε εφαρμόζεται συντελεστής πρόσοψης ίσος με 1,2. Αυτό είναι άδικο,  διότι αν αυτά τα κτήματα είναι ακαλλιέργητα, τι φορολογείται,  απλά την κατοχή τους;  
Επίσης, αν το γήπεδο-χωράφι που βρίσκεται με πρόσοψη σε εθνική οδό θα παράγει σιτάρι θα είναι διαφορετικής  αξίας από ένα χωράφι που θα βρίσκεται χωρίς πρόσοψη σε εθνική οδό; Όχι βέβαια. Το ευρισκόμενο σε εθνική οδό κτήμα να φορολογηθεί παραπάνω εάν πουληθεί. Να μην επιβαρύνεται όμως με τον παραπάνω συντελεστή εάν καλλιεργείται από τον αγρότη- κάτοχο.
 
στ) Σε περίπτωση ύπαρξης κατοικίας εντός γηπέδου εφαρμόζεται συντελεστής κατοικίας ίσος με 5. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις οι αγρότες για να συγκεντρώνουν τα εργαλεία, τα μηχανήματα και τα αγροτικά τους εφόδια, κατασκευάζουν κτίσματα εντός των κτημάτων τους. Θα φορολογείται και αυτό το κτίσμα, το οποίο βοηθάει στην οργάνωση του αγρότη;
 
ζ) τέλος,  για ποιόν λόγο δεν φορολογούνται ουσιαστικά και με τους παραπάνω συντελεστές τα γήπεδα τα οποία χρησιμοποιούνται για τον ελλιμενισμό σκαφών και αεροσκαφών, ενώ αντίθετα γιατί φορολογούνται τα γήπεδα ή οι λωρίδες γης στις οποίες βρίσκονται σιδηροτροχιές ή υπάρχουν σημεία έδρασης πύργων και γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσεως; Τα γήπεδα αυτά έχουν ουσιαστικά την «δουλεία» του ΟΣΕ και της ΔΕΗ και οι χώροι αυτοί είναι ουσιαστικά ανεκμετάλλευτοι από τον αγρότη ή τον πολίτη, γιατί δεν μπορεί να τους εκμεταλλευτεί.
 


                   Ερωτάσθε κκ. Υπουργοί
Α) Τι προτίθεσθε να πράξετε ώστε να μην επιβαρυνθούν οι αγρότες μας με αβάσταχτες  και άδικες φορολογίες;
Β) Τι προτίθεσθε να πράξετε σχετικά με τις εγκαταλελειμμένες και ανεκμετάλλευτες γαίες οι οποίες κανένα έσοδο δεν επιφέρουν στους κατόχους τους;

ΑΥΞΗΣΤΕ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΤΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ




Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα, κατέθεσε μαζί με άλλους συναδέλφους του ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, με θέμα την αύξηση του επιδόματος θέρμανσης, αλλά και την θέσπιση νέων ρυθμίσεων για την καταβολή του. Αναλυτικά η ερώτηση του βουλευτή:   

Η κυβέρνηση, τον περσινό χειμώνα και παρά τα πολύ μεγάλα δημοσιονομικά προβλήματα, ενέταξε  ποσό 80 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό του 2012 και ποσό άλλων 160 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό του 2013, για το επίδομα θέρμανσης.
Η γραφειοκρατία και οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν ιδιαίτερα οι συνταξιούχοι στην υποβολή των αποδείξεων, οδήγησαν πολλούς στην απόφαση να μην υποβάλλουν χαρτιά για να πάρουν το επίδομα. Ένας επιπλέον λόγος ήταν το μικρό ποσό επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης με την μορφή επιδόματος.
Η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης κυμάνθηκε πέρυσι μεταξύ 1,28 έως 1,38 ευρώ το λίτρο.
Για να αντιμετωπίσουν οι συμπολίτες μας, κάθε οικογένεια και ιδιαίτερα οι άνεργοι, οι ανασφάλιστοι υπερήλικες, οι χαμηλόμισθοι, οι χαμηλοσυνταξιούχοι, οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι και άλλες ομάδες συμπολιτών μας με σοβαρά οικονομικά προβλήματα, την υψηλή τιμή του πετρελαίου, την χαμηλή επιστροφή χρημάτων με το επίδομα, την γραφειοκρατία και τα κριτήρια επιλογής, αποφάσισαν να μην καταναλώσουν πετρέλαιο για θέρμανση,  αλλά να προσφύγουν στην καύση ξύλου, πέλλετ,  βιομάζας και κάθε άλλου υλικού για να ζεσταθούν, ή οι περισσότεροι μείωσαν κατακόρυφα τις ποσότητες πετρελαίου και τα καλοριφέρ έκαιγαν μόνο 2-3 ώρες το 24ωρο.
Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η κατακόρυφη πτώση της κατανάλωσης πετρελαίου για θέρμανση, η μεγάλη απώλεια εσόδων για το κράτος, αλλά και η αισχροκέρδεια έμπορων ξύλου στις μεγάλες πόλεις, οι οποίοι έφερναν ξύλα από τις γειτονικές χώρες με πλαστά πολλές φορές παραστατικά και πουλούσαν σε εξωφρενικές τιμές (αγόραζαν 17 λεπτά το πέλλετ το κιλό και πουλούσαν από 23-30 λεπτά το κιλό και αγόραζαν 20 ευρώ τον τόνο  το ξύλο και πουλούσαν 110- 160 ευρώ τον τόνο).
Μελέτη του ΙΟΒΕ που είδε την δημοσιότητα στις 6-9-2013, λέει ξεκάθαρα, ότι με το σημερινό καθεστώς πάρα πολλοί συμπολίτες μας, ιδιαίτερα οι άνεργοι, οι ανασφάλιστοι υπερήλικες, οι χαμηλόμισθοι οι χαμηλοσυνταξιούχοι, οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι και άλλες ευπαθείς ομάδες συμπολιτών μας, θα αντιμετωπίσουν μεγάλες δυσκολίες το φετινό χειμώνα, γιατί δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να καλύψουν τις ανάγκες τους, αλλά και το κράτος δεν θα έχει  έσοδα.
Όμως υπάρχει ένα θέμα που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο.
Σε περιοχές της Βορείου Ελλάδας καθώς και σε πολλές περιοχές της  Ελλάδας μας με μεσαίο και  μεγάλο υψόμετρο, έχουν θερμοκρασίες πολύ χαμηλές και απαιτείται θέρμανση για 6 και 7 μήνες.
Τα νοικοκυριά αναγκάζονται να καταναλώνουν συνεχώς πετρέλαιο, ξύλα, pellets, κλπ.
Να σημειωθεί ότι οι τιμές των καυσόξυλων και του πέλλετ έχουν από πέρσι εκτιναχθεί στα ύψη.
Πρέπει ακόμη να λάβετε υπόψη σας, ότι ένα διαμέρισμα στην πόλη και δη στην Αθήνα, θα κάψει πολύ λιγότερο από ένα σπίτι στην επαρχία, στο χωριό (μονοκατοικία), την οποία το ψύχος την περιβάλλει πανταχόθεν.
Ένα σπίτι στο χωριό και σε υψόμετρο, χρειάζεται σίγουρα 25 τόνους ξύλα δηλαδή με μέση τιμή 120 ευρώ τον τόνο, θέλει τουλάχιστον 3000,00 ευρώ για θέρμανση.
Πετρέλαιο, απατούνται 3 τόνοι σε περιοχές με χαμηλό υψόμετρο και 4-5 τουλάχιστον τόνοι σε περιοχές με μεσαίο και μεγάλο υψόμετρο.
Δηλαδή για 3000 λίτρα  με μέση τιμή 1,35 ευρώ, απαιτούνται 4.050,00 ευρώ.
Για  4000 λίτρα απατούνται 5.400,00 ευρώ, ενώ για 5000 λίτρα απαιτούνται 6750 ευρώ.
Πάντοτε με συντηρητική καύση.
Αν λοιπόν ένας συμπολίτης μας έχει μισθό 1000 ευρώ στην Αθήνα θα δαπανήσει 1000-1500 ευρώ για πετρέλαιο, δηλαδή το 10%-12,5% του μισθού του, ενώ σε περιοχές με υψόμετρο ο συμπολίτης μας πρέπει να δαπανήσει το 33% έως το 56% του μισθού του.  
 
Επειδή το θέμα του πετρελαίου θέρμανσης είναι ο «εφιάλτης» όλων των νοικοκυριών, αλλά ακόμη περισσότερο των νοικοκυριών στην Βόρεια Ελλάδα, καθώς και σε όλες τις περιοχές της χώρας μας με υψόμετρο.
Επειδή πρέπει να στηριχθούν οι φτωχοί συμπολίτες μας, ιδιαίτερα οι άνεργοι, οι ανασφάλιστοι υπερήλικες, οι χαμηλόμισθοι οι χαμηλοσυνταξιούχοι, οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι, οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι και άλλες ευπαθείς κοινωνικά ομάδες συμπολιτών μας .
Πρέπει
α) Να αυξηθεί το επίδομα θέρμανσης ώστε η τιμή του πετρελαίου να πέσει κάτω από το 1 ευρώ ώστε να αυξηθεί η κατανάλωση.
 
β) Να δοθεί επίδομα θέρμανσης για την πρώτη κατοικία αλλά
να υπάρξουν εισοδηματικά κριτήρια
γ) Να επιδοτηθούν στην επαρχία εκτός του πετρελαίου η καύση ξύλων, πέλλετ και βιομάζας διότι το κράτος έχει έσοδα από  αυτά.
δ) Να υπάρξουν κριτήρια υψομέτρου και περιόδου κατανάλωσης πετρελαίου, φυσικού αερίου, ξύλων, πέλλετ και βιομάζας για τους καταναλωτές ώστε οι κάτοικοι ορεινών και ημιορεινών  περιοχών να επιδοτούνται με μεγαλύτερα ποσά ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα θέρμανσης.
ε) Τέλος για τους ανέργους και τους ανασφάλιστους υπερήλικες, να υπάρξει  μεγαλύτερο επίδομα ώστε να μπορέσουν να ζεσταθούν.
 
Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργέ
 
1) Τι προτίθεσθε να πράξετε σχετικά με το πετρέλαιο θέρμανσης, τα ξύλα το πέλλετ και την βιομάζα;
2) Ποιες κατηγορίες συμπολιτών μας θα στηριχθούν και με ποιόν τρόπο;
3) Ποια θα είναι τα κριτήρια επιλογής των συμπολιτών μας που θα υποστηριχθούν από την πολιτεία;
4) Θα ισχύσουν κριτήρια υψομέτρου, περιόδου      κατανάλωσης και εισοδήματος;
5) Ποιο θα είναι το ύψος του επιδόματος;

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.