Νέα

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΕΛΛΑ
ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΩΝ




Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης κκ. Γιάννη Στουρνάρα και Αθανάσιο Τσαυτάρη αντίστοιχα, κατέθεσε μαζί με άλλους συναδέλφους του, ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας με θέμα την επικείμενη φορολόγηση των αγροτεμαχίων.
Ο βουλευτής στην ερώτησή του αναφέρει:
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το Υπουργείο Οικονομικών δίνει προς διαβούλευση το τελικό σχέδιο για τον Ενιαίο Φόρο Ακινήτων του 2014 και τους  συντελεστές με βάση τους οποίους θα φορολογηθούν τα αγροτεμάχια και τα εκτός σχεδίου οικόπεδα και κατοικίες, όπου ορίζεται ως βασικός συντελεστής φορολόγησης  1,5 ευρώ ανά στρέμμα.
Όσον αφορά τα αγροτεμάχια που καλλιεργούνται και την επιβάρυνση των αγροτών,  ο φόρος προσαυξάνεται ανάλογα με τη θέση του αγροτεμαχίου, τη χρήση του, την απόσταση του από τη θάλασσα, αλλά και με τη θέση του σε σχέση με τις οδούς.
Εάν υπάρχει κατοικία στο οικόπεδο, ο βασικός συντελεστής πολλαπλασιάζεται με το 5. Ακόμη, ο συντελεστής μειώνεται σταδιακά για εκτάσεις από 130 στρέμματα και πάνω.
 Με βάση λοιπόν τους πίνακες που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα και σύμφωνα με τους συντελεστές θέσης, χρήσης, απόστασης από τη θάλασσα και μεγέθους γηπέδων, υπάρχει ανισότητα στη φορολόγηση και υπερβολική επιβάρυνση τόσο στους αγρότες που καλλιεργούν στα αγροτεμάχια αυτά, όσο και στους κατόχους  αγροτεμαχίων που είναι αναξιοποίητα , παρατημένα από τους κατόχους, δηλαδή είναι εγκαταλελειμμένες γαίες που δεν αποδίδουν τίποτα στον κάτοχο και οι οποίοι μπορεί να είναι συνταξιούχοι ή να  μην κατοικούν εκεί που βρίσκεται το χωράφι αυτό.
Ο προβληματισμός μας αφορά κυρίαρχα τους αγρότες που αγωνίζονται να επιβιώσουν.
 α) Σχετικά με τον καθορισμό συντελεστή θέσης με βάση το δημοτικό διαμέρισμα στο οποίο ανήκει το χωράφι  αυτό, δεν υπάρχει  διαφορά τιμής για τον αγρότη στα προϊόντα που παράγονται σε 2 τέτοια γήπεδα σε διαφορετικές περιοχές;
Π.χ. σε ένα γήπεδο με αρχική βασική αξία 0,1 έως 0,49 ευρώ / μέτρο και συντελεστή θέσης 1 καλλιεργεί ο αγρότης ροδάκινα και καλλιεργεί ροδάκινα σε μια άλλη περιοχή με αρχική βασική αξία 15 έως 19,99 ευρώ / μέτρο και συντελεστή θέσης 3 έως 3,5.
Τα ροδάκινα που θα παράγουν οι 2 διαφορετικές περιοχές θα έχουν διαφορετικές τιμές και θα αποδώσουν μεγαλύτερο εισόδημα στον αγρότη το κτήμα που θα φορολογηθεί υψηλότερα; Όχι βέβαια και γι αυτό δεν πρέπει να φορολογηθούν αυτά τα κτήματα και να επιβαρυνθούν με αυτόν τον συντελεστή θέσης.
 
β) Σχετικά με την απόσταση από τη θάλασσα, εφόσον καλλιεργείται το κτήμα με μονοετή καλλιέργεια ή δενδρώδη καλλιέργεια, το σιτάρι που θα αποδώσει το κτήμα κοντά στη θάλασσα ή τα φρούτα που θα παραχθούν κοντά στη θάλασσα, θα πουληθούν με μεγαλύτερη τιμή από ότι στο αγροτεμάχιο που θα βρίσκεται 800 μέτρα μακριά από τη θάλασσα, ώστε να δικαιολογείται  να φορολογηθεί ακριβότερα το γήπεδο- χωράφι το οποίο βρίσκεται κοντά στη θάλασσα; Όχι βέβαια. Αν πουληθεί το παραθαλάσσιο κτήμα, τότε να φορολογηθεί. Όχι όμως επειδή είναι κοντά στην θάλασσα να επιβαρύνεται ο αγρότης γι αυτό, ενώ καλλιεργεί στο χωράφι αυτό σιτάρι ή οτιδήποτε  άλλο.
 
γ) Σχετικά με τον συντελεστή χρήσης του γηπέδου-χωραφιού είναι απαράδεκτο το μεταλλείο ή το λατομείο να φορολογείται με συντελεστή 1,2, η υπαίθρια έκθεση με 1,5 και οι δενδροκαλλιέργειες και ελαιοκαλλιέργειες με συντελεστές 2,5 και 2 αντίστοιχα.
Είναι κατάφωρη η αδικία των αγροτών μας. Ποιές είναι οι αποδόσεις και πόσο σίγουρες είναι οι αποδόσεις από την αγροτική καλλιέργεια, που δικαιολογεί την  φορολόγηση τους,  περισσότερο από ένα μεταλλείο ή ένα λατομείο με μεγάλες αποδόσεις;
Δεν μπορεί οι δενδροκαλλιέργειες να φορολογούνται με συντελεστή 2,5 και οι ελαιοκαλλιέργειες με 2 και φυσικά ο συντελεστής χρήσης για τους αγρότες πρέπει να είναι καταργηθεί
 
δ) Ο συντελεστής απομείωσης της επιφάνειας, σε σχέση με το μέγεθος του γηπέδου-χωραφιού, αδικεί τον μικρομεσαίο αγρότη. Ένας αγρότης που έχει μέχρι 130 στρέμματα,  φορολογείται με συντελεστή 1. Ο αγρότης που έχει από 130 στρέμματα έως 500 στρέμματα μειώνεται σχεδόν στο μισό, δηλαδή 0,6 συντελεστή απομείωσης επιφάνειας. Και αυτός που έχει πάνω από 500 στρέμματα έχει συντελεστή απομείωσης επιφάνειας 0,4.
Αυτό αδικεί τους μικρομεσαίους αγρότες και πρέπει ο συντελεστής να είναι ενιαίος για όλους.
 
ε) Αν το χωράφι  έχει πρόσοψη σε εθνική, επαρχιακή ή αγροτική οδό τότε εφαρμόζεται συντελεστής πρόσοψης ίσος με 1,2. Αυτό είναι άδικο,  διότι αν αυτά τα κτήματα είναι ακαλλιέργητα, τι φορολογείται,  απλά την κατοχή τους;  
Επίσης, αν το γήπεδο-χωράφι που βρίσκεται με πρόσοψη σε εθνική οδό θα παράγει σιτάρι θα είναι διαφορετικής  αξίας από ένα χωράφι που θα βρίσκεται χωρίς πρόσοψη σε εθνική οδό; Όχι βέβαια. Το ευρισκόμενο σε εθνική οδό κτήμα να φορολογηθεί παραπάνω εάν πουληθεί. Να μην επιβαρύνεται όμως με τον παραπάνω συντελεστή εάν καλλιεργείται από τον αγρότη- κάτοχο.
 
στ) Σε περίπτωση ύπαρξης κατοικίας εντός γηπέδου εφαρμόζεται συντελεστής κατοικίας ίσος με 5. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις οι αγρότες για να συγκεντρώνουν τα εργαλεία, τα μηχανήματα και τα αγροτικά τους εφόδια, κατασκευάζουν κτίσματα εντός των κτημάτων τους. Θα φορολογείται και αυτό το κτίσμα, το οποίο βοηθάει στην οργάνωση του αγρότη;
 
ζ) τέλος,  για ποιόν λόγο δεν φορολογούνται ουσιαστικά και με τους παραπάνω συντελεστές τα γήπεδα τα οποία χρησιμοποιούνται για τον ελλιμενισμό σκαφών και αεροσκαφών, ενώ αντίθετα γιατί φορολογούνται τα γήπεδα ή οι λωρίδες γης στις οποίες βρίσκονται σιδηροτροχιές ή υπάρχουν σημεία έδρασης πύργων και γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσεως; Τα γήπεδα αυτά έχουν ουσιαστικά την «δουλεία» του ΟΣΕ και της ΔΕΗ και οι χώροι αυτοί είναι ουσιαστικά ανεκμετάλλευτοι από τον αγρότη ή τον πολίτη, γιατί δεν μπορεί να τους εκμεταλλευτεί.
 


                   Ερωτάσθε κκ. Υπουργοί
Α) Τι προτίθεσθε να πράξετε ώστε να μην επιβαρυνθούν οι αγρότες μας με αβάσταχτες  και άδικες φορολογίες;
Β) Τι προτίθεσθε να πράξετε σχετικά με τις εγκαταλελειμμένες και ανεκμετάλλευτες γαίες οι οποίες κανένα έσοδο δεν επιφέρουν στους κατόχους τους;

ΑΥΞΗΣΤΕ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
ΚΑΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΤΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ




Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα, κατέθεσε μαζί με άλλους συναδέλφους του ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, με θέμα την αύξηση του επιδόματος θέρμανσης, αλλά και την θέσπιση νέων ρυθμίσεων για την καταβολή του. Αναλυτικά η ερώτηση του βουλευτή:   

Η κυβέρνηση, τον περσινό χειμώνα και παρά τα πολύ μεγάλα δημοσιονομικά προβλήματα, ενέταξε  ποσό 80 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό του 2012 και ποσό άλλων 160 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό του 2013, για το επίδομα θέρμανσης.
Η γραφειοκρατία και οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν ιδιαίτερα οι συνταξιούχοι στην υποβολή των αποδείξεων, οδήγησαν πολλούς στην απόφαση να μην υποβάλλουν χαρτιά για να πάρουν το επίδομα. Ένας επιπλέον λόγος ήταν το μικρό ποσό επιστροφής του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης με την μορφή επιδόματος.
Η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης κυμάνθηκε πέρυσι μεταξύ 1,28 έως 1,38 ευρώ το λίτρο.
Για να αντιμετωπίσουν οι συμπολίτες μας, κάθε οικογένεια και ιδιαίτερα οι άνεργοι, οι ανασφάλιστοι υπερήλικες, οι χαμηλόμισθοι, οι χαμηλοσυνταξιούχοι, οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι και άλλες ομάδες συμπολιτών μας με σοβαρά οικονομικά προβλήματα, την υψηλή τιμή του πετρελαίου, την χαμηλή επιστροφή χρημάτων με το επίδομα, την γραφειοκρατία και τα κριτήρια επιλογής, αποφάσισαν να μην καταναλώσουν πετρέλαιο για θέρμανση,  αλλά να προσφύγουν στην καύση ξύλου, πέλλετ,  βιομάζας και κάθε άλλου υλικού για να ζεσταθούν, ή οι περισσότεροι μείωσαν κατακόρυφα τις ποσότητες πετρελαίου και τα καλοριφέρ έκαιγαν μόνο 2-3 ώρες το 24ωρο.
Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η κατακόρυφη πτώση της κατανάλωσης πετρελαίου για θέρμανση, η μεγάλη απώλεια εσόδων για το κράτος, αλλά και η αισχροκέρδεια έμπορων ξύλου στις μεγάλες πόλεις, οι οποίοι έφερναν ξύλα από τις γειτονικές χώρες με πλαστά πολλές φορές παραστατικά και πουλούσαν σε εξωφρενικές τιμές (αγόραζαν 17 λεπτά το πέλλετ το κιλό και πουλούσαν από 23-30 λεπτά το κιλό και αγόραζαν 20 ευρώ τον τόνο  το ξύλο και πουλούσαν 110- 160 ευρώ τον τόνο).
Μελέτη του ΙΟΒΕ που είδε την δημοσιότητα στις 6-9-2013, λέει ξεκάθαρα, ότι με το σημερινό καθεστώς πάρα πολλοί συμπολίτες μας, ιδιαίτερα οι άνεργοι, οι ανασφάλιστοι υπερήλικες, οι χαμηλόμισθοι οι χαμηλοσυνταξιούχοι, οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι και άλλες ευπαθείς ομάδες συμπολιτών μας, θα αντιμετωπίσουν μεγάλες δυσκολίες το φετινό χειμώνα, γιατί δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να καλύψουν τις ανάγκες τους, αλλά και το κράτος δεν θα έχει  έσοδα.
Όμως υπάρχει ένα θέμα που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο.
Σε περιοχές της Βορείου Ελλάδας καθώς και σε πολλές περιοχές της  Ελλάδας μας με μεσαίο και  μεγάλο υψόμετρο, έχουν θερμοκρασίες πολύ χαμηλές και απαιτείται θέρμανση για 6 και 7 μήνες.
Τα νοικοκυριά αναγκάζονται να καταναλώνουν συνεχώς πετρέλαιο, ξύλα, pellets, κλπ.
Να σημειωθεί ότι οι τιμές των καυσόξυλων και του πέλλετ έχουν από πέρσι εκτιναχθεί στα ύψη.
Πρέπει ακόμη να λάβετε υπόψη σας, ότι ένα διαμέρισμα στην πόλη και δη στην Αθήνα, θα κάψει πολύ λιγότερο από ένα σπίτι στην επαρχία, στο χωριό (μονοκατοικία), την οποία το ψύχος την περιβάλλει πανταχόθεν.
Ένα σπίτι στο χωριό και σε υψόμετρο, χρειάζεται σίγουρα 25 τόνους ξύλα δηλαδή με μέση τιμή 120 ευρώ τον τόνο, θέλει τουλάχιστον 3000,00 ευρώ για θέρμανση.
Πετρέλαιο, απατούνται 3 τόνοι σε περιοχές με χαμηλό υψόμετρο και 4-5 τουλάχιστον τόνοι σε περιοχές με μεσαίο και μεγάλο υψόμετρο.
Δηλαδή για 3000 λίτρα  με μέση τιμή 1,35 ευρώ, απαιτούνται 4.050,00 ευρώ.
Για  4000 λίτρα απατούνται 5.400,00 ευρώ, ενώ για 5000 λίτρα απαιτούνται 6750 ευρώ.
Πάντοτε με συντηρητική καύση.
Αν λοιπόν ένας συμπολίτης μας έχει μισθό 1000 ευρώ στην Αθήνα θα δαπανήσει 1000-1500 ευρώ για πετρέλαιο, δηλαδή το 10%-12,5% του μισθού του, ενώ σε περιοχές με υψόμετρο ο συμπολίτης μας πρέπει να δαπανήσει το 33% έως το 56% του μισθού του.  
 
Επειδή το θέμα του πετρελαίου θέρμανσης είναι ο «εφιάλτης» όλων των νοικοκυριών, αλλά ακόμη περισσότερο των νοικοκυριών στην Βόρεια Ελλάδα, καθώς και σε όλες τις περιοχές της χώρας μας με υψόμετρο.
Επειδή πρέπει να στηριχθούν οι φτωχοί συμπολίτες μας, ιδιαίτερα οι άνεργοι, οι ανασφάλιστοι υπερήλικες, οι χαμηλόμισθοι οι χαμηλοσυνταξιούχοι, οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι, οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι και άλλες ευπαθείς κοινωνικά ομάδες συμπολιτών μας .
Πρέπει
α) Να αυξηθεί το επίδομα θέρμανσης ώστε η τιμή του πετρελαίου να πέσει κάτω από το 1 ευρώ ώστε να αυξηθεί η κατανάλωση.
 
β) Να δοθεί επίδομα θέρμανσης για την πρώτη κατοικία αλλά
να υπάρξουν εισοδηματικά κριτήρια
γ) Να επιδοτηθούν στην επαρχία εκτός του πετρελαίου η καύση ξύλων, πέλλετ και βιομάζας διότι το κράτος έχει έσοδα από  αυτά.
δ) Να υπάρξουν κριτήρια υψομέτρου και περιόδου κατανάλωσης πετρελαίου, φυσικού αερίου, ξύλων, πέλλετ και βιομάζας για τους καταναλωτές ώστε οι κάτοικοι ορεινών και ημιορεινών  περιοχών να επιδοτούνται με μεγαλύτερα ποσά ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στα έξοδα θέρμανσης.
ε) Τέλος για τους ανέργους και τους ανασφάλιστους υπερήλικες, να υπάρξει  μεγαλύτερο επίδομα ώστε να μπορέσουν να ζεσταθούν.
 
Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργέ
 
1) Τι προτίθεσθε να πράξετε σχετικά με το πετρέλαιο θέρμανσης, τα ξύλα το πέλλετ και την βιομάζα;
2) Ποιες κατηγορίες συμπολιτών μας θα στηριχθούν και με ποιόν τρόπο;
3) Ποια θα είναι τα κριτήρια επιλογής των συμπολιτών μας που θα υποστηριχθούν από την πολιτεία;
4) Θα ισχύσουν κριτήρια υψομέτρου, περιόδου      κατανάλωσης και εισοδήματος;
5) Ποιο θα είναι το ύψος του επιδόματος;

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΠΑΘΟΝΤΩΝ ΑΠΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ



1.    Φυσικά ή νομικά πρόσωπα που είναι κάτοχοι ή κύριοι κινητών ή ακινήτων πραγμάτων δικαιούνται αποζημίωσης από την οικεία Περιφέρεια για υλικές ζημιές, που υφίστανται ή υπέστησαν από εγκληματικές ενέργειες, που στρέφονται κατά κρατικού λειτουργού ή της περιουσίας του, με αφορμή την άσκηση των καθηκόντων του. Στη περίπτωση αυτή, ο έλεγχος διενεργείται και η ακριβής έκταση της ζημιάς προσδιορίζεται από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες  της Περιφέρειας. Αν το αντικείμενο που καταστράφηκε ή εβλάβη ήταν ασφαλισμένο, αξίωση αποζημίωσης κατά της Περιφέρειας υπάρχει μόνο για το επιπλέον της δικαιούμενης ασφαλιστικής αποζημίωσης ποσό.
2.    Η αποζημίωση για αποκατάσταση υλικών ζημιών σε ακίνητα επιτρέπεται να χορηγείται στους μισθωτούς ή σε όσους έχουν από οποιαδήποτε νόμιμη αιτία αποδεδειγμένα τη νομή των εν λόγω ακινήτων, εφόσον δεν υποβληθεί σχετική προς τούτο αίτηση εκ μέρους των κυρίων εντός εξήντα ημερών από την επέλευση του γεγονότος ή από τη δημοσίευση του παρόντος, προκειμένου περί πράξεων, που έγιναν προ της δημοσίευσης αυτού.
3.    Ο κατά τα ως άνω λαμβάνων την αποζημίωση υποχρεούται στην άμεση αποκατάσταση των ζημιών μετά την είσπραξη της αποζημίωσης. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης αυτού, του καταλογίζεται από τη διεύθυνση πολεοδομίας της Περιφέρειας, στην οποία συνέβη το γεγονός, το ποσό της εισπραχθείσας αποζημίωσης, το οποίο προσαυξάνεται με το νόμιμο τραπεζικό τόκο από την ημερομηνία της είσπραξής της. Οι αποζημιώσεις που καταβάλλονται από την Περιφέρεια για τις υλικές ζημιές από τις ανωτέρω πράξεις δεν υπόκεινται σε οποιοδήποτε τέλος ή κράτηση.
4.    Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών ρυθμίζεται κάθε λεπτομέρεια, αναγκαία για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.

ΚΕΛΛΑΣ ΣΕ ΒΡΟΥΤΣΗ

ΘΑΡΡΑΛΕΑ ΡΥΘΜΙΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΝ ΟΑΕΕ



Ερώτηση προς τον Υπουργό Εργασίας κ. Γιάννη Βρούτση κατέθεσε ο βουλευτής ΝΔ του Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, με θέμα τη ρύθμιση των οφειλών των ασφαλισμένων στον ΟΑΕΕ αλλά και την επιβράβευση των ασφαλισμένων που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Αναλυτικά η ερώτηση του βουλευτή:

Ο ΟΑΕΕ ένα από τα μεγαλύτερα ασφαλιστικά ταμεία της χώρας, ήταν πριν την  οικονομική κρίση, από τα πιο εύρωστα ταμεία, με τους ασφαλισμένους του να μην έχουν χρέη προς αυτό, και να πληρώνουν πάντοτε εγκαίρως τις χρηματοδοτικές τους εισφορές. Δυστυχώς η οικονομική κρίση έπληξε καίρια τους ελεύθερους επαγγελματίες με αποτέλεσμα  πολλοί από αυτούς να κλείνουν τις επιχειρήσεις τους, και άλλοι να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς το ταμείο, αφήνοντας οφειλές και μένοντας χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη οι ίδιοι αλλά και οι οικογένειές τους.
 Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία ο ΟΑΕΕ ασφαλίζει 732.000 επαγγελματίες και από αυτούς σχεδόν οι μισοί χρωστάνε στο ταμείο. Το θετικό στοιχείο της υπόθεσης είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οφειλετών χρωστάει μικρά και μεσαία ποσά, αποδεικνύοντας έτσι ότι αυτοί οι άνθρωποι ενώ θέλουν να είναι ταμειακά ενήμεροι δεν δύνανται λόγω των οικονομικών συνθηκών. Πάγιο αίτημα όλων των ασφαλισμένων είναι να υπάρξει μια νομοθετική ρύθμιση, που θα δώσει την πολυπόθητη ανάσα σε αυτούς τους ανθρώπους, και θα δώσει νέα ώθηση στα επαγγέλματά τους.
 Η τελευταία νομοθετική ρύθμιση που έγινε με το Ν. 4152/2013 δεν είναι αρκετά ρεαλιστική. Αυτό που χρειάζεται είναι μια θαρραλέα ρύθμιση, που θα μπορέσει να δώσει την ευκαιρία στους ενεργούς ασφαλισμένους να ξαναρχίσουν να καταβάλλουν τις εισφορές τους, αλλά και να επανενταχθούν οι διαγραφέντες οφειλέτες.
 Ενδεικτικά προτείνουμε λοιπόν
•    να υπάρξει ρύθμιση για τους οφειλέτες από το 2009 και μετά, που να περιλαμβάνει την δυνατότητα αποπληρωμής των χρεών σε πολλές μικρές δόσεις,
•    την δυνατότητα ένταξης στη ρύθμιση χρεών όλων των ασφαλισμένων ( ακόμα και αυτών που έχουν διαγραφεί )
•     τη γενναία μείωση των επιτοκίων που αφορά την καθυστέρηση στη πληρωμή των εισφορών, κάτι που θα ελαττώσει κατά πολύ τις προσαυξήσεις
•     να δίνεται η δυνατότητα στον ασφαλισμένο να μπορεί να επιλέξει χαμηλότερα κλιμάκια ασφάλισης, όπου και θα υπολογιστεί το τελικό ποσό της σύνταξης
Επίσης,  θα πρέπει επιτέλους να υπάρξει επιβράβευση - bonus και για τους συνεπείς ασφαλισμένους, που δεν έχουν οφειλές προς το ταμείο και συνεχίζουν παρόλες τις δυσκολίες να είναι ταμειακά ενήμεροι, όπως  
•    Να υπάρξει συνεργασία μεταξύ κυβέρνησης – τραπεζών, για να δίνονται ευκολότερα δάνεια που αφορούν κεφάλαια κίνησης και με χαμηλά επιτόκια
•    Να δίνεται η δυνατότητα σε όποιον θέλει και μπορεί, να πληρώνει σε μια δόση το σύνολο της ετήσιας εισφοράς με έκπτωση 15%.
 Τέτοιες ρυθμίσεις θα έχουν οικονομικά άλλα και κοινωνικά οφέλη. Θα υπάρξει επιτέλους ροή εσόδων στα ταμεία του ΟΑΕΕ αφού πέρα από τους ενεργά ασφαλισμένους, θα επανενταχθούν στα ταμεία και κοντά στους 200.000 ανθρώπους που διαγράφησαν από τον ΟΑΕΕ, οι επιχειρήσεις θα μπορέσουν να επιβιώσουν, να συμμετέχουν σε προγράμματα του ΕΣΠΑ και να διατηρηθούν θέσεις εργασίας. Τέλος θα λυθεί και το μείζον κοινωνικό θέμα που αφορά την ιατροφαρμακευτική κάλυψη των ίδιων και των οικογενειών τους, που τώρα στερούνται.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

1.    Προτίθεστε να μελετήσετε μια ρεαλιστική πρόταση ρύθμισης των οφειλών από το 2009 ως και τον Μάιο του 2013 και ποιο το χρονοδιάγραμμα των ενεργειών σας;
2.    Προτίθεστε να μελετήσετε πρόταση για επιβράβευση – bonus για τους ταμειακά ενήμερους ασφαλισμένους;

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.