Παρεμβάσεις

ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΕΛΛΑ
ΨΗΦΟΣ ΣΤΟΥΣ ΑΠΟΔΗΜΟΥΣ – Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ



Η υπερψήφιση του νομοσχεδίου για την ψήφο των Ελλήνων του Εξωτερικού από 288 Βουλευτές συνιστά ιστορική στιγμή για τη χώρα μας. Αφενός, προάχθηκε η στενότερη διασύνδεση της μητέρας Πατρίδας με τον απόδημο ελληνισμό, κατά του ορισμούς του άρθρου 108 του Συντάγματος. Αφετέρου, επιτεύχθηκε η ευρύτατη συναίνεση των πολιτικών δυνάμεων, κατ’ ακολουθίαν της σύμπνοιας που υπήρξε στη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Εξωτερικής Πολιτικής προς αντιμετώπιση της τουρκικής προκλητικότητας.  
Η διασπορά αποτελεί έναν από τους κρισιμότερους συντελεστές εθνικής ισχύος και αναπόσπαστο υποσύνολο των υψηλών στρατηγικών των μεγάλων δυνάμεων του πλανήτη. Οι Έλληνες του Εξωτερικού συνθέτουν μία δεύτερη Ελλάδα, η οποία αγωνίζεται και μεγαλουργεί εκτός συνόρων. Η ενεργή συμμετοχή τους στην πολιτική ζωή της χώρας, δια της διασφάλισης του ιερού δικαιώματος του εκλέγειν ανά την υφήλιο, θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για τη χώρα μας, ενώ οι εκπρόσωποί τους, που θα τίθενται υποχρεωτικά υποψήφιοι στις πρώτες θέσεις των ψηφοδελτίων επικρατείας, θα αναπτύξουν μία ιδιαίτερη δυναμική στον δημόσιο διάλογο.
Θα μπορούσαμε να πετύχουμε περισσότερα διευρύνοντας τους εκλογείς και προβλέποντας την επιστολική ψήφο, αλλά, προκειμένου να εξασφαλίσουμε τη συνταγματικώς προβλεπόμενη πλειοψηφία των 200 Βουλευτών, χρειάστηκε να γίνουν υποχωρήσεις. Τελικώς, συγκλίναμε σε τέσσερα σημεία. Πρώτον, η ψηφοφορία θα διεξάγεται με την αυτοπρόσωπη παρουσία του εκλογέα σε εκλογικά τμήματα, για τα οποία απαιτείται ως ελάχιστος αριθμός συγκρότησης 40 εκλογείς και θα συστήνονται σε πρεσβείες, προξενεία, χώρους οργανώσεων αποδήμων ή άλλους κατάλληλους χώρους. Δεύτερον, η ψήφος των εκλογέων θα μετράει ισότιμα στο συνολικό εκλογικό αποτέλεσμα και, επομένως, για τη συνολική κατανομή των εδρών. Τρίτον, οι βουλευτές επικρατείας αυξάνονται από 12 σε 15. Τέταρτον, η εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους του εξωτερικού θα πραγματοποιείται, εφόσον ο εκλογέας έχει ζήσει δύο χρόνια στην Ελλάδα κατά την τελευταία τριακονταπενταετία και έχει υποβάλει φορολογική δήλωση (Ε1 ή Ε2 ή Ε3 ή Ε9) είτε το τρέχον είτε το προηγούμενο φορολογικό έτος.
Συν τοις άλλοις, θα πρέπει να σημειωθεί ότι προβλέπεται η δυνατότητα διάθεσης των ανεξάρτητων γραφείων των ιερών ναών της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας για τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας. Η Ελληνορθοδοξία, πέραν του ότι συνιστά στοιχείο της ταυτότητας του λαού μας και έχει συμβάλει, ανά τους αιώνες, στη διατήρηση της εθνικής μας συνείδησης, εξακολουθεί να αποτελεί ενοποιητικό παράγοντα για τους Έλληνες του Εξωτερικού και, βέβαια, συντελεστή της εθνικής μας ισχύος, που δύναται να αξιοποιηθεί περισσότερο σε συνδυασμό με την κινητοποίηση της ομογένειας στο σύνολό της.
Πάνω απ’ όλα, ο νόμος για την ψήφο των αποδήμων εμβαθύνει τη Δημοκρατία και συνιστά τη βάση, προκειμένου να ενισχυθεί η αλληλεπίδραση της Ελλάδας με τις Ελληνίδες και τους Έλληνες σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Ταυτόχρονα, προάγει την εθνική συνεννόηση και την ενότητά μας σε θεμελιώδη ζητήματα, που συνιστούν τις προϋποθέσεις για να πορευτούμε με ασφάλεια στον 21ο αιώνα. Η ενότητα αποτελεί τον πιο καθοριστικό συντελεστή ισχύος ενός έθνους και, στην περίπτωσή μας, το πιο αποτελεσματικό όπλο για την προάσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων και την υπεράσπιση της ακεραιότητας της χώρας.

Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΥΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ



Με τον νέο νόμο για το άσυλο, η χώρα μας αποκτά ξανά μεταναστευτική πολιτική και διαχωρίζεται το μεταναστευτικό ζήτημα από το προσφυγικό. Πρόκειται για μία ακόμη βασική δέσμευσή μας, την οποία υλοποιούμε ταχύτατα βάζοντας τάξη στο χαοτικό τοπίο των 67.000 και 14.000, αντιστοίχως, εκκρεμών αιτήσεων και προσφυγών, των αστελέχωτων δομών και των ιδεοληψιών, που άφησε πίσω της η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.  
Καταρχήν, αντιμετωπίζουμε το ζήτημα ομόψυχα και ρεαλιστικά. Είμαστε Κυβέρνηση όλων των Ελλήνων και δεν αποδίδουμε πολιτικούς χαρακτηρισμούς στις έλλογες αγωνίες των πολιτών για την καθημερινότητα και το μέλλον τους. Εμβαθύνουμε τον διάλογο με τις τοπικές κοινωνίες και τους εκπροσώπους των ΟΤΑ, διασφαλίζοντας την ενότητα των δράσεών μας με γνώμονα το εθνικό συμφέρον και την τήρηση των υποχρεώσεων της χώρας. Η προστασία των αναγνωρισμένων προσφύγων απορρέει από τη διεθνή και ευρωπαϊκή έννομη τάξη, αλλά δεν έχει καμία σχέση με το κυριαρχικό δικαίωμα της προστασίας των συνόρων μας, που επαφίεται στον πατριωτισμό μας και εντατικοποιείται σε Αιγαίο και Έβρο.
Επιπλέον της στελέχωσης των δομών, επιταχύνουμε και αυστηροποιούμε τις διαδικασίες εξέτασης αιτημάτων διεθνούς προστασίας, ενώ δημιουργούμε προαναχωρησιακά κέντρα για όσους δεν αναγνωρίζονται ως πρόσφυγες και δεν δικαιούνται επικουρική προστασία. Η εξέταση των αιτημάτων θα διαρκεί, καταρχήν, από 6 έως 9 μήνες για την κανονική διαδικασία και από 20 έως 30 ημέρες για την ταχύρρυθμη. Όσοι παραβιάζουν τους κανονισμούς λειτουργίας των κέντρων, θα έρχονται αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο διακοπής της στέγασης και τη διερεύνηση τυχόν τέλεσης ποινικών αδικημάτων, ενώ οι αιτήσεις τους θα εξετάζονται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα και η μη συμμόρφωσή τους θα λαμβάνεται υπόψη ως στοιχείο ικανό να παρακινήσει τη διαδικασία επιστροφής τους. Η προσφυγή στον δεύτερο βαθμό συνεχίζει να υφίσταται, αλλά οι Ανεξάρτητες Επιτροπές Προσφυγών θα στελεχώνονται από δικαστικούς λειτουργούς, ενώ οι προσφυγές στα δικαστήρια μεταφέρονται στα Διοικητικά Πρωτοδικεία Αθήνας και Θεσσαλονίκης, που μπορούν να ανταποκριθούν με ταχύτητα στην εκδίκαση των αιτήσεων ακυρώσεως. Οι επαναπροωθήσεις και οι επιστροφές των μη δικαιουμένων διεθνούς προστασίας θα πραγματοποιούνται κανονικά και στόχος μας είναι να φτάσουν τις 10.000 έως το τέλος του 2020, αντί των 1806 που πραγματοποίησε η προηγούμενη Κυβέρνηση μέσα σε τέσσερα χρόνια.
Παράλληλα, παρεμβαίνουμε σε τρία επίπεδα, τα οποία ευνοούσαν μέχρι πρότινος τη μετανάστευση υπό τον μανδύα του αιτούντος άσυλο. Με τις νέες ρυθμίσεις ο αιτών δύναται να εργαστεί, αφού παρέλθουν έξι μήνες από την υποβολή του αιτήματός του και δεν έχει – χωρίς δική του υπαιτιότητα – εκδοθεί απόφαση, ενώ στην περίπτωση, που αυτή είναι απορριπτική, η πρόσβαση στην εργασία θα ανακαλείται. Επίσης, μέσω της κατάρτισης λιστών ασφαλών χωρών καταγωγής και τρίτων χωρών, θα επιταχύνονται η διαδικασία εξέτασης των αιτημάτων και οι επιστροφές. Εφόσον ο αιτών προέρχεται ή έχει διέλθει από ασφαλή χώρα, συνεπάγεται ότι η αίτησή του απορρίπτεται ή, αντίστοιχα, ότι η Ελλάδα δεν είναι υπεύθυνη για την εξέταση του αιτήματός του. Στο πλαίσιο αυτό, απαλείφεται το μετατραυματικό στρες ως λόγος ευαλωτότητας, το οποίο χρησιμοποιείτο κατά κόρον προκειμένου να αποφεύγονται οι επαναπροωθήσεις στην Τουρκία. Οι ιατρικές βεβαιώσεις, δε, στο σύνολό τους, θα χορηγούνται μόνο από δημόσια νοσοκομεία και δημόσιους φορείς.
Πέραν του νέου νόμου, ο οποίος μεριμνά για τους πρόσφυγες, η Κυβέρνησή μας μάχεται σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο για τη διεθνοποίηση του ζητήματος. Το άσυλο είναι ιερό και πρέπει να χορηγείται σε όσους το έχουν πραγματικά ανάγκη. Το μεταναστευτικό, όμως, είναι εξαιρετικά σύνθετο και παγκόσμιο. Η χώρα μας δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει μόνη της, ούτε διαθέτει τις υποδομές και τον πληθυσμό, ώστε να φιλοξενήσει και να αφομοιώσει όλους αυτούς τους ανθρώπους. Τόσο οι Ευρωπαίοι εταίροι μας, όσο και οι φίλοι μας σε Ασία και Αφρική, οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Δεν είμαστε κυβέρνηση διεθνιστών, όπως οι προκάτοχοί μας, αλλά  η Ελληνική Κυβέρνηση που υπερασπίζεται τα συμφέροντα και την ασφάλεια της Πατρίδας.  


ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΥΧΟΛΟΓΙΑ



Οι στόχοι της ανάπτυξης και των μεταρρυθμίσεων είναι αλληλένδετοι, αφού οι δεύτερες διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα της πρώτης. Αυτό είναι το «μείγμα» του αναπτυξιακού νομοσχεδίου, το οποίο ψηφίσαμε στη Βουλή – με εξαιρετικά ισχυρή πλειοψηφία – και περιλαμβάνει διατάξεις, που στηρίζουν την υγιή επιχειρηματικότητα, μειώνουν τη γραφειοκρατία και έχουν κοινωνικό πρόσημο.
Καταρχήν, λαμβάνονται μέτρα για την ανάπτυξη του δευτερογενούς τομέα και αναδιαρθρώνεται το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ). Συγκεκριμένα, η δημιουργία του Ενιαίου Ψηφιακού Χάρτη, που εξασφαλίζει την πρόσβαση των επενδυτών σε γεωχωρικά δεδομένα, η επέκταση του συντελεστή δόμησης για τις στρατηγικές επενδύσεις και η εναρμόνιση της νομοθεσίας για τα επιχειρηματικά πάρκα και τους περιβαλλοντικούς όρους εκτιμάται ότι θα προκαλέσουν την αναθέρμανση της βιομηχανίας, εξασφαλίζοντας, ταυτόχρονα, την προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. Αντίστοιχα, η θέσπιση του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προγραμματισμού και εκτέλεσης των έργων που χρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους, μέσω του οποίου διορθώνεται η αναντιστοιχία, που υπήρχε σε σχέση με το έτερο σκέλος του ΠΔΕ, που συγχρηματοδοτείται με την ΕΕ και είναι ρυθμισμένο και οριοθετημένο.
Παράλληλα, επιταχύνεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους, που θα συμβάλλει στην ισχυρή και απρόσκοπτη ανάπτυξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής της χώρας τις επόμενες δεκαετίες. Το Εθνικό Ευρυζωνικό Σχέδιο, το  Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών και η Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης θα αναβαθμίσουν εκ βάθρων την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις. Επιπλέον, η από 1/1/2021 υποχρεωτική ηλεκτρονική κατάθεση και επίδοση δικογράφων στα διοικητικά δικαστήρια, η καθιέρωση της ψηφιακής δικογραφίας και η εισαγωγή της τηλεσυνεδρίασης οδηγούν τη μετάβαση της δικαιοσύνης στην ψηφιακή εποχή.  
Συγχρόνως, ορίζονται κρίσιμες παράμετροι για την αγορά εργασίας και την κοινωνική ασφάλιση. Αφενός μεν, προάγεται η πλήρης απασχόληση και καταπολεμώνται η αδήλωτη εργασία και η εισφοροδιαφυγή, ενώ ευνοούνται οι συλλογικές συμβάσεις και προστατεύονται οι θέσεις εργασίας σε επιχειρήσεις, που αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Αφετέρου, με την αρμοδιότητα έκδοσης συνταξιοδοτικών αποφάσεων από τους πρώην φορείς, που έχουν απορροφηθεί από τον ΕΦΚΑ, υπολογίζεται ότι ο χρόνος έκδοσης νέων συντάξεων θα μειωθεί κατά δύο μήνες. Η συγκεκριμένη ρύθμιση προστίθεται σε μία σειρά οργανωτικών αλλαγών, που πραγματοποιεί το Υπουργείο Εργασίας από την πρώτη ημέρα της διακυβέρνησής μας, ώστε να αντιμετωπίσει το απαράδεκτο φαινόμενο των εκκρεμών συντάξεων και, ειδικότερα, να εκδοθούν οι 1.058.748 που άφησε πίσω της Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Περαιτέρω, αποκαθίσταται η κανονικότητα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και ξεπερνιούνται διοικητικές αγκυλώσεις. Το αδικαιολόγητο σύστημα εισαγωγής «με ή χωρίς εξετάσεις» καταργήθηκε και επανέρχονται οι Πανελλαδικές για όλες τις σχολές, που ανακτούν το κύρος τους και την ενιαία αντιμετώπισή τους, ενώ απλουστεύονται οι διαδικασίες διαχείρισης των μεταπτυχιακών, με στόχο την προώθηση της έρευνας και της διδασκαλίας συναρτήσει της ενίσχυσης της αυτοδιοίκησης των πανεπιστημίων. Επίσης, επιταχύνεται η διαδικασία εξέτασης των εκκρεμών αιτήσεων αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων από το πρώην ΣΑΕΠ, που κρατά παγιδευμένους χιλιάδες αποφοίτους.
Κάθε μέρα, που περνά, η Πατρίδα μας πατά ολοένα και πιο γερά στα πόδια της και καθίσταται αυτοδύναμη. Μετά τη μείωση του ΕΝΦΙΑ, τη βελτίωση των 120 δόσεων, την άρση των κεφαλαιακών ελέγχων (capital controls), ήρθε το νομοσχέδιο «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις» προκειμένου να ξεκλειδώσουμε επενδύσεις και να δημιουργήσουμε πολλές νέες θέσεις εργασίας, ενώ έπονται η τριετής αναστολή του ΦΠΑ στην οικοδομή και η μείωση των φορολογικών συντελεστών που αναφέρονται, ήδη, στο προσχέδιο του προϋπολογισμού.  Από την πρώτη ημέρα της θητείας της, η Κυβέρνησή μας υλοποιεί τις προγραμματικές της δεσμεύσεις με συνέπεια και ταχύτητα, τιμώντας την εμπιστοσύνη των Ελληνίδων και των Ελλήνων με έργα και όχι ευχολόγια.  

ΣΤΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ

ΚΕΛΛΑΣ: ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΝΑΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ



«Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος και από τη σημερινή διαβεβαίωση του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλη Χρυσοχοίδη, πως δεν πρόκειται να επιβαρυνθεί με επιπλέον μεταφορά μεταναστών η δομή φιλοξενίας προσφύγων στο Κουτσόχερο και πως το Κυψελοχώρι, ως δεύτερη δομή φιλοξενίας, “έχει σβηστεί από το χάρτη”. Η Πολιτεία θα πρέπει με οργανωμένο σχέδιο, σε συνεργασία με τοπικές αρχές και με διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, να καταστήσει βιώσιμη και λειτουργική τη φιλοξενία των αιτούντων άσυλο στην ενδοχώρα».
 
Αυτά ανέφερε, μεταξύ άλλων στην ενημερωτική σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε  με πρωτοβουλία του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχ. Χρυσοχοίδη, ο βουλευτής της ΝΔ Χρήστος Κέλλας.

Ο αν. Γεν. Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ εστίασε στα εξής δεδομένα:

«Το μεταναστευτικό είναι ένα γεωπολιτικό, κοινωνικό και ανθρωπιστικό θέμα, που πρέπει να αντιμετωπιστεί ως εθνικό ζήτημα, το βάρος του οποίου είναι αδύνατον να το σηκώσει αποκλειστικά η χώρα μας. Το τελευταίο διάστημα, αν και η Κυβέρνησή μας έχει ενισχύσει τη φύλαξη των συνόρων, έχουν αυξηθεί οι μεταναστευτικές ροές στην πατρίδα μας. Τα νησιά μας ασφυκτιούν και το σχέδιο του Υπουργείου είναι η μεταφορά μεταναστών στην ενδοχώρα. Αυτό πρέπει να γίνει οργανωμένα, με δικαιοσύνη και αναλογικότητα, σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές και με διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, ενώ όπως μας διαβεβαίωσε και σήμερα ο κ. Υπουργός, θα υπάρξει άμεση επαναπροώθηση προς την Τουρκία, όσων απορριφθεί η αίτηση ασύλου».   

Τέλος, με αφορμή την επικείμενη φιλοξενία προσφυγόπουλων σε ξενοδοχείο της Καρίτσας και τις αντιδράσεις που προκάλεσε  
στους κατοίκους και όμορων περιοχών, ο κ. Κέλλας τόνισε πως “θα πρέπει να γίνει κατανοητή σε  όλους η αναγκαιότητα διαλόγου με την τοπική κοινωνία, που δεν πρέπει να ενημερώνεται από τον τύπο για μια τέτοια εξέλιξη, που θα επηρεάσει άμεσα την καθημερινότητα των κατοίκων”.


 

Σελίδα 1 από 27

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.